Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:747368
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 25.09.2012.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 22 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  DARBA UZDEVUMS    2
  IEVADS    9
1.  ADAPTĪVO SISTĒMU IZMANTOTĀS FUNKCIJAS UN SENSORI    10
1.1.  Visaptverošas sistēmas funkcijas    10
1.2.  Sensoru veidi    11
1.3.  Funkcijas pilnīgi adaptīvai drošības sistēmai    14
1.4.  Radara darbības princips    14
2.  AKV SISTĒMAS IERĪČU UN PARAMETRU UZDEVUMI    16
2.1.  Transportlīdzekļu savstarpējo attiecību parametri    17
2.2.  Adaptīvās kruīza vadības sistēmas stāvokļi    17
2.3.  Adaptīvās kruīza vadības sistēmas ierīces    18
2.3.1.  Kruīza iestatīšana    20
3.  AKV SISTĒMAS DARBĪBAS APRAKSTS    21
3.1.  Vadības sistēmas interfeiss    21
3.2.  Kruīza kontroles iestatīšana darba režīmā    22
3.3.  Vadīšana izmantojot ātruma kontroles režīmu (AKV ātruma kontrole)    22
3.4.  Vadīšana izmantojot sekošanas režīmu (AKV laika atstarpes kontrole)    22
3.5.  Pāreja no ātruma kontroles režīma uz sekošanas režīmu    23
3.6.  Kruīza kontroles operāciju pārtraukšana    24
3.7.  Adaptīvā kruīza kontrolē izmantotie sensori    24
3.8.  AKV sistēmas radars – Bosch LRR2    24
3.8.1.  AKV sistēmas programmas uzdevumi    25
3.9.  Motora vadības bloks    26
3.9.1.  Sensori un ierīces, ko apkalpo dzinēja vadības bloks (ECU)    28
4.  LĒCIENVEIDA AKV SISTĒMA - STOP & GO    30
4.1.  Lēcienveida kruīza kontroles darbība    30
4.2.  Funkcijas, kas īstenotas lēcienveida kruīza kontrolē    31
4.3.  Lēcienveida kruīza kontroles darbības zona    32
4.4.  Lēcienveida kruīza kontroles sensoriskās prasības    33
4.4.1.  Sensoru ģeometrija    33
4.5.  Daudzu sensoru izmantošana    37
5.  TRANSPORTLĪDZEKĻA NOVIETOŠANAS PALĪDZĪBAS SISTĒMA    39
5.1.  Daļēji adaptīva stāvvietas novietošanas sistēma    39
5.2.  Pilnīgi automātiska un adaptīva stāvvietas parkošanās sistēma    47
5.2.1.  Atpakaļgaitas parkošanās stāvvietā (garāžas tipa), izmantojot kameras    51
5.2.2.  Paralēlā parkošanās stāvvietā, izmantojot ultraskaņu    56
6.  KAMERAS IEGŪTĀS INFORMĀCIJAS APSTRĀDES PROCESORI    59
  SECINĀJUMI    62
  PIELIKUMS    64
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    67
Фрагмент работы

SECINĀJUMI
Darbā tika apskatīta dažādu adaptīvo sistēmu darbības un iespējas, kas tiek izmantotas transportlīdzekļos, lai uzlabotu vadītāja drošību, ērtību un lai samazinātu negadījumu izraisīšanas iespēju, vadot transportlīdzekli.
Pirmā adaptīvā sistēma transportlīdzeklī tika izmantota deviņdesmito gadu vidū un tās funkcijas bija ļoti ierobežotas, salīdzinot ar 2009. gada piedāvātajām vairāku adaptīvo sistēmu apvienotajām funkcijām.
Pirmā adaptīva kruīza vadības sistēma bija domāta vienam mērķim, uzturēt vienmērīgu ātrumu ārpus apdzīvotām vietām. Nākamais šīs sistēmas uzlabojums ļāva ne tikai ievērot vienmērīgu ātrumu ārpus pilsētām, bet arī ieturēt drošu distanci līdz priekšā braucošajam transportlīdzeklim. Transportlīdzekļa pilnīgas apstādināšanas gadījumā, bija nepieciešama vadītāja palīdzība. Šādas sistēmās ražotāji izmanto vienu no radaru sensoriem, lāzera (IR) sensorus, 77 GHz sensorus vai arī 24 GHz sensorus un divus vadības blokus (bremžu un motora), kas savā starpā komunicē ar kontroles apgabala tīklu.
Nākamās paaudzes izstrādātā sistēma, lēcienveida kruīza kontrole, ļauj vadītājam droši pārvietoties arī apdzīvotās vietās, ar intensīvu satiksmi un neparedzētiem apstākļiem uz ceļa (gājējs, bedre). Sistēma pati spēj apstāties un atsākt braukšanu, reaģējot uz apkārtējiem apstākļiem. Šī sistēma savā darbībā ietver arī parasto adaptīvo kruīza kontroli, kas domāta ārpus pilsētas, kur satiksmes apstākļi strauji nemainās. Galvenais šīs sistēmas sensors ir kamera, no kuras var iegūt daudz informācijas. Lai šī informācija palīdzētu vadīt transportlīdzekli, tiek izmantoti specializēti attēlu apstrādes procesori. Apvienojot vairākus sensorus (77 GHz sensorus, 24 GHz sensorus, kameras) apkārtējo apstākļu noteikšanai, tiek nodrošinātas visas funkcijas, kas minētas pie lēcienveida kruīza kontroles 4.2. nodaļā.
Daudziem vadītājiem problēmas sagādāja transportlīdzekļa novietošana stāvvietā, tamdēļ tika izveidota pilnīgi automātiska sistēma, kas to spēj izdarīt vadītāja vietā. No sākuma sistēma bija balstīta uz ziņojumiem, informējot vadītāju par darbībām attiecīgajā brīdī, bet vēlāk tā tika automatizēta un vienīgais, kas no vadītāja tika prasīts, ir akseleratora pedāļa vadība. Šīs sistēmas izmantotie sensori ir kameras (priekšas un aizmugures) vai ultraskaņas sensori, viss atkarīgs no ražotāja izstrādātās sistēmas.
Visu šo adaptīvo sistēmu izaugsmi un drošības nodrošināšanu ir veicinājusi elektronikas attīstība, kas no dažiem vadības blokiem ir izaugusi līdz daudziem vadības blokiem un procesoram, kas to visu apstrādā.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация