Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Atpūtas bāzes "Radi" mārketinga koncepcija-
Atpūtas bāzes "Radi" mārketinga koncepcija
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
The goal of this diploma work is to develop marketing conception for retreat center Radi what is located in Saldus region in Broceni. The conception development is based on work practice during diploma praxis and personal experience while working in retreat center Radi | 4 | |
Diploma work consists of introduction, four chapters, conclusions, proposals and appendixes | 4 | |
Annotation | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Mārketinga uzdevumi un koncepcijas būtība | 7 |
1.1. | Mārketinga uzdevumi | 7 |
1.2. | Mārketinga koncepcija | 8 |
1.3. | Viesmīlības un tūrisma pakalpojumu mārketinga īpatnības | 9 |
2. | Mārketinga plānošanas process | 12 |
2.1. | Mārketinga plānošanas procesa būtība | 12 |
2.2. | Situācijas analīze | 13 |
2.3. | Mārketinga vide | 14 |
2.3.1. | Mārketinga iekšējā vide | 14 |
2.4. | SVID metodes izmantošana analīzē | 18 |
2.5. | Mārketinga pasākumu komplekss (mix) | 19 |
2.5.1. | Produkts | 19 |
2.5.2. | Cena | 22 |
2.5.3. | Pārdošanas vieta | 24 |
2.5.4. | Mārketinga komunikācija | 27 |
2.5.5. | Līdzdalība un cilvēki | 32 |
2.5.6. | Lietišķie pierādījumi, vide un aprīkojums | 32 |
2.5.7. | Process | 33 |
3. | Atpūtas bāzes Radi darbības raksturojums | 34 |
3.1. | Uzņēmuma vispārīgs raksturojums un organizatoriskā struktūra | 34 |
3.2. | Saimnieciskā darbības raksturojums | 36 |
3.3. | Uzņēmuma pakalpojumu pieprasījuma analīze | 36 |
3.4. | Mārketinga analīze atpūtas bāzē Radi | 37 |
3.4.1. | Mārketinga informācijas sistēma | 37 |
3.4.2. | Mērķa tirgus | 38 |
3.4.3. | Produkts | 40 |
3.4.4. | Cena | 44 |
3.4.5. | Izplatīšana | 46 |
3.4.6. | Komunikācija | 51 |
3.4.8. | Vide un aprīkojums | 54 |
3.4.9. | Process | 55 |
4. | Mārketinga koncepcija uzņēmuma darbības uzlabošanai | 65 |
4.1. | Plānotās aktivitātes | 66 |
4.2. | Budžets | 71 |
Secinājumi un priekšlikumi | 72 | |
Izmantotā literatūra | 74 | |
Pielikumi | 78 |
Diplomdarba autores mērķis ir izstrādāt mārketinga koncepciju atpūtas bāzei Radi, kura atdodas Saldus rajona Brocēnu pilsētas lauku teritorijā. Koncepcija ir izstrādāta balstoties uz pētījumiem, kuri veikti diplomdarba prakses laikā un personīgo pieredzi strādājot atpūtas bāzē Radi.
Darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem un pielikumiem.
Ievadā ir aprakstīts darba mērķis, uzdevumi, pētīšanas metodes, darba teorētiskā un praktiskā nozīme.
Teorētiskajā daļā, kura sastāv no 2 nodaļām ir apkopota teorija par mārketinga nozīmi un īpatnībām viesmīlības un tūrisma uzņēmumos, kā arī par mārketinga plānošanas procesu.
Praktiskajā daļā 3. nodaļā darba autore ir analizējusi atpūtas bāzes Radi saimniecisko darbību, pakalpojumu pieprasījumu un mārketinga darbību.
Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, 4. nodaļā ir izstrādāta mārketinga koncepcija atpūtas bāzes Radi darbības uzlabošanai, veikti secinājumi un izvirzīti priekšlikumi.
Mārketings jeb tirgzinība ir nozare, kas nav radusies zinātnieku laboratorijās vai profesoru kabinetos - tā ir zinātne, kura radusies un visstraujāk attīstījusies tieši iepriekšējā gadsimta laikā un kā tās rašanās cēloņi minami vispārēja ekonomiskā aktivitāte un tai sekojošā preču un pakalpojumu pārprodukcija, konkurences saasināšanās un komunikāciju sistēmu attīstība.
Ideāla situācija, kas paver uzņēmumam lielas perspektīvas, veidojas tad, ja uzņēmuma īpašnieki un vadītāji konstruē mārketingu un no tā sekojošās aktivitātes (reklāma, tirdzniecības veicināšana, utt.), nevis tikai kā atsevišķu uzņēmuma vadības sistēmas funkciju līdztekus ražošanai, finansēm un personālam, bet gan atvēl mārketingam noteicošo lomu uzņēmuma darbības plānošanā un rezultātu kontrolē. Būtībā mārketingam ir jābūt integrētam visās uzņēmuma iekšējās un ārējās aktivitātēs, ikviens lēmums un risinājums jānovērtē arī mārketinga skatījumā.
Lai mārketinga darbība būtu efektīva ir nepieciešama skaidra koncepcija, kas dod atbildi uz jautājumiem - ko ražot un kādus pakalpojumus piedāvāt, kā un kur pārdot, kas tos un par kādu cenu pirks, kā attīstīt uzņēmumu nākotnē, kā būt labākiem par konkurentiem.
Darba autore uzskata, ka šis darbs ir nepieciešams, lai SIA Radi vadība varētu izprast sakārtotas mārketinga darbības nozīmi uzņēmuma attīstībā, kā arī uzņēmuma nākotnes mērķu sasniegšanā.
Darba mērķis ir atpūtas bāzes Radi mārketinga koncepcijas izstrāde. Lai sasniegtu šo mērķi tika izvirzīti sekojoši uzdevumi:
1.Apkopot teorētisko materiālu par mārketingu un tā īpatnībām tūrisma pakalpojumu un naktsmītņu biznesā
2.Analizēt mārketinga un saimniecisko darbību atpūtas bāzē Radi
3.Analizēt atpūtas bāzes Radi mārketinga ārējo vidi
4.Izstrādāt mārketinga darbības koncepciju uzņēmuma darbības uzlabošanai
5.Veikt secinājumus un izvirzīt priekšlikumus mārketinga darbības uzlabošanai uzņēmumā
Lai realizētu izvirzītos darba uzdevumus, tika izmantotas šādas pētīšanas metodes:
analizēta teorija par viesmīlības un tūrisma pakalpojumu mārketingu;
analizēta a/b Radi mārketinga darbība
veikta klientu aptauja
darba nobeigumā izteikti secinājumi un priekšlikumi.
Mūsdienās mārketings nav vienkārša biznesa funkcija. Tā ir filozofija, domāšana un veids kā attīstīt savu biznesu un prātu [14.,5.lpp. ]. Mārketingā piedalās ikviens uzņēmumā strādājošais.
Mārketinga galvenie uzdevumi ir
Precīzi, vispusīgi un detalizēti izpētīt tirgu, pircējus, izanalizēt apmaiņas attiecības, kādas ir veidojas starp uzņēmumu un pakalpojumu pircējiem, starp uzņēmumiem un piegādātājiem, starpniekiem un konkurentiem
Aktīvi iedarboties uz tirgu un pakalpojumu pieprasījumu, lai palielinātu savu produktu tirgus daļu un paaugstinātu pārdošanas rentabilitāti.
Nekad nemānīt pircēju, tādējādi apdraudot uzņēmuma imidžu
Izveidot produktu un pakalpojumu kombināciju, kas domāta konkrētam mērķa tirgum, veicina pārdošanu un piepilda patiesās pircēja vēlmes [14.,5.lpp.].
Mārketings vairāk kā jebkura cita biznesa funkcija saskaras ar pircēju. Iegūt pircēja cieņu un apmierinātību ir viesmīlības industrijas mārketinga galvenais uzdevums. Ar mārketinga palīdzību var panākt to, ka ne tikai pircējs atkārtoti atgriežas konkrētajā tūrisma uzņēmumā, bet arī labprāt atceras to ar pozitīvām emocijām.
Mārketingu var uzskatīt par mākslas un zinātnes veidu kā izvēlēties mērķa tirgu, komunicēt, radīt un piegādāt pirmšķirīgas vērtības tādā veidā iegūstot, paturot un vairojot klientus [17.,6.lpp.]. Attēlā nr. 1 ir aplūkojami mārketinga pamatelementi un to mijiedarbība.
Mārketinga koncepcijas piedāvā vislabāko ceļu kā sasniegt uzņēmuma mērķus, kas sevī ietver mērķa tirgus vēlmju un pieprasījuma noteikšanu un produktu un pakalpojumu nodrošināšanu labāk un efektīvāk kā konkurenti [11.,4.lpp.].
Pastāv piecas koncepcijas, ar kuru palīdzību uzņēmums var vadīt sava mārketinga aktivitātes [13.,24.lpp.]:
1.ražošanas koncepcija- visvecākā no koncepcijām. Balstās uz to, ka patērētājs izvēlēsies produktus, kas ir lētāki un plaši pieejami. Dominējošais ir ražošanas process.
2.produktu pilnveidošanas koncepcija – paredz, ka patērētājs izvēlas produktu ar kvalitāti, izpildījumu un inovatīvām pazīmēm. Rezultātā tiek radīti komplicēti produkti par lielākām cenām, kas nav piemēroti plašam patērētāju lokam.
3.pārdošanas intensifikācijas koncepcija – balstās uz uzskatu, ka patērētājs vienkārši nepirks tik daudz precu cik saražots, tāpēc klients ir jāpārliecina pirkt vairāk, lai arī prece vai pakalpojums neatbilst kvalitātes prasībām [14.,15-16.lpp.].
4.mārketinga koncepcija – pamatā ir nepieciešamo izmaiņu ieviešana uzņēmumā, lai apmierinātu noteiktu klientu vai klientu grupas vēlmes. Uzdevums nav atrast klientu produktam, bet gan atrast produktu klientam[14.,16.lpp.]
5.holistiskā mārketinga koncepcija balstās uz attīstību, dizainu, mārketinga procesa un programmu īstenošanu, un aktivitātēm, kas identificē to plašumu un savstarpējas atkarības. Holistiskā mārketinga koncepcija sevī ietver –
attiecību mārketingu – tā mērķis ir attīstīt dziļas un ilgstošas attiecības ar klientu, piegādātāju, izplatītāju un citiem mārketinga partneriem
integrēto mārketingu – tā uzdevums ir izdomāt mārketinga aktivitātes un savākt pilnībā integrētas mārketinga programmas, lai radītu, komunicētu un piegādātu vērtības patērētājam
sociālās atbildības mārketings - balstīts uz to, ka uzņēmumam jāapmierina mērķa tirgus vēlmes un prasības tā, lai apmierināts būtu ne tikai patērētājs, bet sabiedrība kopumā. Šī mārketinga koncepcija pievērš uzmanību apkārtējās vides problēmām, resursu izsīkšanai, straujajam populācijas pieaugumam, inflācijai un sociālajiem pakalpojumiem [14.,16-17.lpp.].…
Darbs atbilst augstskolas prasībām. Labs teorētiskais materiāls par pakalpojumu un viesmīlības mārketingu. Teorētiskā daļa sasaucas ar praktisko daļu. daudz izmantota autores personīgā pieredze strādājot tūrismā.
- Atpūtas bāzes "Radi" mārketinga koncepcija
- Atpūtas bāzes SIA "Mežasmi brīvdienas" izveide Talsu rajona Ģibuļu pagastā
- Atpūtas centra "Fortūna" darbības analīze
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Mārketinga loma nekustamā īpašuma uzņēmuma konkurētspējas veicināšanā
Дипломная для университета87
-
Tradicionālā un netradicionālā mārketinga mijiedarbība un saistība: Latvijas uzņēmumu pieredze
Дипломная для университета70
Оцененный! -
Ventspils Augstskolas mārketinga un reklāmas kampaņas izveide
Дипломная для университета59
-
Atpūtas kompleksa "Saules stari" izveidošanas plāns, piesaistot Eiropas Savienības līdzekļus
Дипломная для университета77
-
A/S "SEB Latvijas Unibanka" mārketinga komunikāciju analīze
Дипломная для университета66