Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Autoservisa perspektīvās attīstības plāna izveide-
Autoservisa perspektīvās attīstības plāna izveide
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 6 | |
1. | Tautsaimniecības attīstības tendences Latvijā | 7 |
Latvijā reģistrēto transportlīdzekļu analīze | 15 | |
Autoservisu tirgus raksturojums Latvijā | 18 | |
Auto rezerves detaļu tirgus raksturojums Latvijā | 19 | |
2. | Uzņēmuma ārējās vides raksturojums | 20 |
2.1. | Uzņēmuma darbību netieši ietekmējošās vides raksturojums | 22 |
2.2. | Konkurentu analīze | 26 |
2.3. | Sadarbības partneru raksturojums | 35 |
2.4. | Klientu pieprasījuma analīze | 38 |
3. | Uzņēmuma iekšējās vides raksturojums | 46 |
Uzņēmuma apraksts | 47 | |
Uzņēmuma organizātoriskā struktūra | 48 | |
Uzņēmuma personālvadība | 51 | |
Uzņēmuma finansu analīze | 53 | |
Uzņēmuma produktu portfeļa analīze | 57 | |
4. | Uzņēmuma perspektīvās attīstības plāns | 59 |
Uzņēmuma SVID analīze | 59 | |
Vīzija, Misija, Mērķis | 62 | |
Secinājumi, ieteikumi | 64 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 69 |
Ievads
Automašīnu un autoapkopju tirgus ir kopējs un diezgan precīzs tirgus un ekonomisko aktivitāšu indikators. Šis indikators liecina par ekonomikas atveseļošanos, krīzēm, stagnāciju un uzplaukumu. Analizējot šo tematu atklājas tas, ka visi procesi automašīnu apkopju tirgū ir pilnībā attiecināmi uz visu ekonomisko situāciju valstī.
Brīvā tirgus apstākļos uzņēmumi savā starpā cīnās par lielākas tirgus daļas iegūšanu. Katrs uzņēmums cenšas realizēt savu stratēģiju, cīnoties ar saviem konkurentiem, apkalpojot savus klientus, reaģēt uz izmaiņām, kas varētu ietekmēt uzņēmuma eksistenci un darbību. Tāpēc svarīgi ir novērtēt konkurentus, to darbību un ietekmi uz konkrēto uzņēmumu. Lai pieņemtu lēmumus par uzņēmuma tālāko attīstību, ir nepieciešams noskaidrot, kādā stāvoklī atrodas uzņēmums, kādu iespaidu atstāj vide, kurā tas darbojas. Uzņēmuma vadīšanā lielāku nozīmi iegūst ne tikai īpašnieku un vadītāju intuīcija un komersanta spējas, bet arī ekonomikas, finansu un mārketinga zināšanas. Uzņēmuma panākumi ir pilnībā atkarīgi no tā, kā tas spēj apmierināt klientu vēlmes un vajadzības. Spēja apmierināt klientu vēlmes un vajadzības ietekmē uzņēmuma izaugsmes iespējas un tā nākotni.
Šobrīd autoservisu tirgū darbojas uzņēmumi, kuri ir izveidojušies uz citu uzņēmumu bāzes vai, kuri ir ienākuši tirgū ar ārvalstu investoru atbalstu, filiāles vai neatkarīgi Latvijas uzņēmumi. Arī diplomdarbā analizētais uzņēmums SIA “TEKON AUTO” darbojas šajā nozarē. Šiem uzņēmumiem ir atšķirīgas struktūras, ko nosaka vadības sistēmas īpatnības. Uzņēmumiem ir dažādi tirgus segmenti un dažādas tirgus daļas, kas ietekmē to konkurences spēju tirgū. Latvijā darbojas gan lieli, gan mazi uzņēmumi, kas nodarbojas ar automašīnu remontu un detaļu tirdzniecību, bet to darbošanās sekmība nav atkarīga no uzņēmuma izmēriem.
Diplomdarba mērķis ir izveidot autorezerves daļu tirdzniecības un servisa pakalpojumu uzņēmuma SIA “TEKON AUTO” perspektīvās attīstības plānu.
Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1. Analizēt nozari un tirgus attīstību.
2. Analizēt uzņēmuma ārējo vidi.
3. Analizēt uzņēmuma iekšējo vidi.
4. Izveidot SIA „TEKON AUTO” perspektīvās attīstības plānu
1. Tautsaimniecības attīstības tendences Latvijā
Kopš deviņdesmito gadu vidus Latvijā pieaug ekonomiskā aktivitāte, uzlabojas dzīves līmenis, samazinās bezdarbs. Valstī veiktās reformas un integrācija ES ir pozitīvi ietekmējušas ekonomisko attīstību. Laika periodā no 1996. gada līdz 2002. gadam IKP Latvijā ir palielinājies vidēji gadā par 5,8% (tas ir aptuveni divas reizes straujāk nekā ES un pusotras reizes – nekā vidēji ES kandidātvalstīs). Augstāki pieauguma tempi Eiropā šajā laika periodā ir bijuši tikai Īrijā.
Lai gan pasaules ekonomikas attīstība pēdējos gadus ir būtiski palēninājusies, Latvijā turpinās diezgan strauja ekonomiskā izaugsme. IKP 2001. gadā pieauga par 7,9%, 2002. gadā – par 6,1%. Ekonomikas ministrija prognozē IKP pieaugumu 2003. gadā par 7,5%. Izaugsmes pamatā ir augsts iekšzemes pieprasījums un spēja pielāgoties mainīgajiem ārējiem apstākļiem.
…
Autoservisa perspektīvās attīstības plāna izveide ar sīkāku analīzi
- Autoservisa perspektīvās attīstības plāna izveide
- SIA "Libanons Latvija" mārketinga aktivitāšu vadība jaunā produkta virzībai Latvijas tirgū
- Tīkla mārketinga attīstība Latvijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA "NEOSS" attīstības stratēģijas izstrāde
Дипломная для университета76
Оцененный! -
Attīstības stratēģija SIA "Ebs"
Дипломная для университета72
Оцененный! -
A/s "Cēsu alus" tirgus analīze un tā attīstības iespējas
Дипломная для университета76
-
Latvijas biškopības nozares konkurētspējas un attīstības iespēju analīze Eiropas Savienības tirgus ietvaros
Дипломная для университета62
Оцененный! -
Viesnīcas attīstības projekts
Бизнес план для университета50