-
Biznesa plāns un finanšu plūsma
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 5 | |
1. | PLĀNOŠANAS NEPIECIEŠAMĪBA | 7 |
2. | UZŅĒMUMA DARBĪBAS VEIDS UN DIBINĀŠANAS NOSACĪJUMI | 11 |
2.1. | Uzņēmējdarbības ideja un uzņēmuma misija | 11 |
2.2. | Uzņēmuma dibināšanas kārtība | 13 |
3. | SIA „EKO – PIENS” PRODUKTA RAKSTUROJUMS | 19 |
3.1. | Piens kā produkts un tā veidi | 19 |
3.2. | SIA „EKO – PIENS” produkta īpatnības | 21 |
4. | TIRGUS ANALĪZE | 24 |
4.1. | Tirgus (nozares) vispārējais raksturojums | 24 |
4.2. | Mērķa tirgus segmentācija | 26 |
4.3. | Konkurences analīze | 30 |
4.4. | Tiesiskās vides analīze | 34 |
5. | SIA „EKO – PIENS” TERITORIĀLAIS IZVIETOJUMS UN ORGANIZATORISKĀ STRUKTŪRA | 39 |
6. | MĀRKETINGA STRATĒĢIJA | 42 |
6.1. | Preču tirdzniecības veicināšanas pasākumi | 42 |
6.2. | Uzņēmuma cenu politika | 46 |
7. | SIA „EKO – PIENS” PROGNOZĒTIE FINANŠU REZULTĀTI | 47 |
7.1. | Finanšu plāna izstrādāšana | 47 |
7.2. | Uzņēmumā izmantojamie materiālie resursi | 48 |
7.3. | Peļņa | 57 |
Secinājumi un priekšlikumi | 61 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 63 | |
PIELIKUMI | 64 | |
Dibināšanas dokumenti | 64 | |
Piena pavaddokuments | 70 | |
Aptaujas rezultāti | 71 | |
Bukleta uzmetums | 76 |
IEVADS
Latvijā izsenis saimniekojusi darbu mīloša tauta, kas vienmēr apsaimniekojusi savu zemi. Latvijas lielākās vērtības saistītas tieši ar zemi un dabu. Mūsdienās kā vienu no nacionālās bagātības simboliem – gotiņu uz divu latu monētas redzam visai bieži.
Saistībā ar ekonomisko situāciju valstī un ņemot vērā inflācijas pieaugumu, tagad arī nodokļu likmes PVN pieaugumu, kurš ietekmē tieši galapatērētāju, vērojams nozīmīgs pārtikas preču cenu pieaugums, kas lielai iedzīvotāju daļai sagādā grūtības tos iegādāties tāpat kā ierasts, jo ienākumu līmenis nav palielinājies, un ir pat samazinājies, kā arī turpinās bezdarba pieaugums. Ekonomisko likumsakarību rezultātā, salīdzinot ar kopējo preču patēriņu, vērojams pirmās nepieciešamības pārtikas preču patēriņa īpatsvara pieaugums. Šī situācija liek atcerēties par iepriekš minēto gotiņu, kura sniedz tieši pirmās nepieciešamības pārtikas produktu nodrošinājumu.
Piena cenas veikalos ir augušas, tā ražošanas izmaksas arī, bet iepirkuma cenas no ražotājiem vidēji palikušas nemainīgas un ir pat samazinājušās. Vērojama tendence – piena ražošanā nodarbinātie zemnieki, uzņēmēji bankrotē vai likvidējas, ko apliecina 2008. gada pavasarī notikusī akcija – piena izdalīšana par brīvu. Šādas aktivitātes ir apsveicamas, taču, tādā veidā turpinot, valsts var palikt bez sava piena, kuru izdevīgāk ir eksportēt. Viens izskaidrojums piena ražotāju izsīkšanai varētu būt tas, ka pagaidām neapgūti ir jaunieviestie Ministru kabineta noteikumi, kuri izstrādāti ražotāju atbalstam – „Higiēnas un obligātās nekaitīguma prasības govs svaigpiena apritei nelielā apjomā”, kā arī birokrātisko prasību apgrūtinošais raksturs. Otrais izskaidrojums varētu būt tas, ka zemnieks ir ražotājs un nevis pārdevējs. Trešais izskaidrojums rodas, meklējot cēloņus svaigpiena iepirkuma cenai no ražotāja, kāpēc tā ir tik nemainīga salīdzinājumā ar piena cenu veikalā. Rodas iespaids – piena pārstrādes uzņēmumi nekonkurē savā starpā ar piena iepirkumu cenām.
Piena ražotāja izdzīvošanu un peļņu, kā arī gala patērētājam ierasto, pieņemamo cenu nodrošinātu svaigpiena tirdzniecība, šādi apstākļi iespējami sakarā ar piena pārstrādes un citu izmaksu neesamību svaigpiena realizācijas gadījumā pa tiešo gala patērētājam.
Uzņēmējdarbības ideja ir svaigpiena tirdzniecība pēc pasūtījuma ar speciāli aprīkotu auto, piegādājot to Rīgas dzīvojamajos mikrorajonos. Šī pētījuma mērķis ir izstrādāt jauna uzņēmuma darbības uzsākšanas pamatojumu. Lai to paveiktu, jāizpilda sekojoši uzdevumi:
• jānovērtē plānošanas loma komersanta dibināšanas pamatojumā;
• jānoskaidro komercdarbības veids, misija un dibināšanas kārtība;
• jāveic tirgus analīze un jāizstrādā mārketinga stratēģija;
• jāizstrādā komercdarbības uzsākšanas plāns un jāprognozē finanšu rezultāti.
Pētījumā izmantotas tādas metodes kā: ekonomiskās, statistiskās analīzes metodes, izlases metode, aprakstošā metode.
Darba izstrādāšanā tika izmantoti vadības zinību klasiskie izdevumi par mārketingu un praktiskie darbi par uzņēmējdarbības plānošanu. Izmantotā literatūra ir palīglīdzeklis un no tās izmantota informācija, kas palīdz sasniegt darba mērķi. Liela daļa laika pētījuma veikšanā veltīts LR likumdošanas un MK noteikumu analīzei, tas nepieciešams, jo šāda veida uzņēmējdarbība kā svaigpiena piegāde dzīvojamajos rajonos likumīgā veidā netiek praktizēta. Aprēķinos izmantoti Centrālā statistikas biroja dati. Kā tiešas liecības kalpo aptaujas rezultāti. Aptaujas rezultāti iegūti laika posmā no 2008.10-2008.11. Kopējais pētījuma periods ir no 2007.08 - 2008.12, tas ir laika posms, kad radās un tika apsvērta šāda uzņēmējdarbības ideja, kā arī tika konstatētas saistītas parādības un tās analizētas. Šīs analīzes padziļināts izklāsts iekļauts turpmākajā pētījumā.
…
Biznesa plāns satur visu nepieciešamo informāciju uzņēmuma darbības uzsākšanai: tirgus analīze, mārketinga stratēģija, tiesiskā analīze, sagatavoti dibināšanas dokumenti. Vadoties pēc šī parauga, viegli izstrādāt biznesa plānu jebkurai idejai vai arī strādājošam uzņēmumam. Liels ieguvums šī plāna lietotājiem ir pielikumā pievienotās automatizētās Excel tabulas, kurās, mainot jebkuru lielumu finanšu plūsmas plānā, tas automātiski atspoguļo šo izmaiņu sekas triju gadu garumā. Algu aprēķins arī ir automatizēts – mainot tikai bruto algu, automātiski tiek aprēķināti visi nodokļi un izmaksājamā summa, kā arī šīs izmaiņas automātiski izmaina arī finanšu plūsmas plānu. Izmainoties finanšu plūsmas budžetam, automātiski izmainās arī peļņas un zaudējumu aprēķins. Šīs Excel tabulas var izmantot kā šablonus un, ievietojot citus datus, bet, neizmainot formulas, var iegūt aktuālo nepieciešamo finanšu plūsmas plānu. Izklāstītā biznesa ideja ir unikāla, jo Latvijas likumdošanā tiek rasts risinājums vēl neatrisinātai problēmai un uzņēmējdarbības iespējai būt vienīgajiem svaigpiena piegādātājiem Latvijā. Biznesa plāns satur visu nepieciešamo informāciju šīs uzņēmējdarbības reālai uzsākšanai, jo tas tika izstrādāts ar mērķi to īstenot.
- Biznesa plāns un finanšu plūsma
- Darbības nepārtrauktības plāna ieviešana uzņēmumā
- Finanšu vadības loma uzņēmumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Vides pārvaldība atkritumu apsaimniekošanas biznesā
Дипломная для университета66
Оцененный! -
Mārketinga komunikāciju plāns a/s „Rīgas Piensaimnieks” biezpiena sieriņiem „Kārums”
Дипломная для университета58
Оцененный! -
Interneta telefonija un tās pielietojums biznesa komunikācijās
Дипломная для университета80
Оцененный! -
Saņemtie atbalsta maksājumi Z/S „x” un ietekme uz finanšu rādītājiem
Дипломная для университета89
Оцененный! -
Uzņēmuma SIA „X” stratēģiskais plāns
Дипломная для университета52
Оцененный!