Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:265179
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.12.2007.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 34 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 1995.g. - 2006.g.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Apzīmējumu saraksts    6
  Ievads    7
1.  Brīvās ekonomiskās zonas jēdziens    10
1.1.  Brīvo ekonomisko zonu vispārējs iedalījums    10
1.2.  Brīvo ekonomisko zonu mērķi un darbības priekšnosacījumi    12.lpp.
1.3.  Saimniecisko saistību sistēma starp zonu un valsts ekonomiku    14.lpp.
1.4.  Brīvo ekonomisko zonu veidi    16
1.4.1.  Tirdzniecības zonas    16
1.4.2.  Noliktavu un tranzīta zonas    17
1.4.3.  Brīvās muitu zonas    17
1.4.4.  Brīvās tirdzniecības zonas    18
1.4.5.  Brīvostas    19
1.4.6.  Eksporta – ražošanas zonas    21
1.4.7.  Kompleksās zonas    23
1.4.8.  Brīvās zinātniski tehniskās zonas    24
1.4.9.  Starptautiskās zonas    28
1.4.10.  Pierobežas zonas    29
1.4.11.  Speciālās ekonomiskās zonas    30
2.  Brīvās ekonomiskās zonas pārējā pasaulē    33
2.1.  Ziemeļamerikas brīvās ekonomiskās zonas    33
2.2.  Dienvidamerikas brīvās ekonomiskās zonas    34
2.3.  Āzijas un Āfrikas brīvās ekonomiskās zonas    35
3.  Brīvās ekonomiskās zonas kaimiņvalstīs un pārējā Eiropas teritorijā    37
3.1.  Brīvās ekonomiskās zonas Eiropas teritorijā    37
3.2.  Lietuvas brīvās ekonomiskās zonas    41
3.2.1.  Klaipēdas brīvā ekonomiskā zona    42
3.2.2.  Šauļu brīvā ekonomiskā zona    42
3.2.3.  Kauņas brīvā ekonomiskā zona    43
3.3.  Igaunijas brīvās ekonomiskās zonas    43
3.3.1.  Mūgas brīvā ekonomiskā zona    44
3.3.2.  Valgas brīvā ekonomiskā zona    44
4.  Brīvo ekonomisko zonu attīstība Latvijas ekonomikā    46
4.1.  Brīvo ekonomisko zonu metodoloģija    46
4.2.  Liepājas speciālā ekonomiskā zona    48
4.2.1.  Liepājas speciālās ekonomiskās zonas izveide un tās raksturojums    48
4.2.2.  Liepājas speciālās ekonomiskās zonas darbības analīze    49
4.3.  Rēzeknes speciālā ekonomiskā zona    52
4.4.  Ventspils brīvosta    55
4.4.1.  Ventspils brīvostas izveide un tās raksturojums    55
4.4.2.  Ventspils brīvostas darbības analīze    56
4.5.  Rīgas brīvosta    59
4.5.1.  Rīgas brīvostas izveide un tās raksturojums    59
4.5.2.  Rīgas brīvostas darbības analīze    60
4.6.  Latvijas brīvo ekonomisko zonu ietekme reģionos    62
  Secinājumi un priekšlikumi    65
  Pateicības    69
  Izmantotā literatūra un avoti    70
Фрагмент работы

Ekonomiskās pārmaiņas Latvijā, kas saistītas ar iestāšanos Eiropas Savienībā, pieprasa mērķtiecīgu ekonomiskās sistēmas prioritāšu noteikšanu. Šobrīd, risinot Latvijas ekonomikas problēmas, valdība konfliktē gan savstarpēji, gan arī ar Eiropas Savienības standartiem. Kad 20.gs. beigās Latvijā tika izveidotas četras brīvās ekonomiskās zonas (Rīgas un Ventspils brīvostas, Liepājas un Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas), bija dažādi varianti par to mērķiem, uzdevumiem un perspektīvām.
Brīvo ekonomisko zonu un ar tām saistīto problēmu aktualitāti nosaka:
iestāšanās Eiropas Savienībā, līdz ar to joprojām nav skaidra ES attieksme pret šiem investīciju veicinošajiem instrumentiem;
vajadzība izstrādāt pamatojumu, autoraprāt, atsevišķa likuma nepieciešamībai katrai zonai atsevišķi;
vajadzība efektīvi izmantot brīvās ekonomiskās zonas kā investīciju piesaistes mehānismus;
tuvojošais brīvo ekonomisko zonu darbības termiņa izbeigums, kurā valsts institūcijām nāksies izvērtēt to darbību un efektivitāti, kā arī izlemt par to darbības turpināšanu vai arī preferenciālā statusa anulēšanu.
Brīvajām ekonomiskajām zonām ir vairāki galvenie mērķi:
investīciju piesaiste ražošanas attīstīšanai;
vāji attīstīto reģionu pilnveidošana;
bezdarba līmeņa samazināšana;
jaunāko tehnoloģiju piesaistīšana.
Neraugoties uz augšminētajiem mērķiem, Latvijas valdība, autoraprāt, nepamatoti uzskata, ka brīvās ekonomiskās zonas nav pilnībā darbojušās pēc noteiktajiem mērķiem, tādēļ, lai, viņasprāt, atvieglotu zonu pārvaldi, 2001.gada 27.julijā ir pieņemts likums „Par nodokļu piemērošanu brīvostās un speciālajās ekonomiskajās zonās”, kas piešķir zonām vienotu statusu.
Lai sāktos pilna ekonomiskā efekta realizācija brīvajā ekonomiskajā zonā, ir jāpaiet ~3 gadiem kopš dibināšanas brīža. Autoraprāt, Latvijas valdība, 2001.gada vasarā, izvērtējot zonu darbību, nav pievērsusi pietiekami lielu uzmanību Krievijas krīzes ietekmei uz Latvijas ekonomiku, īpaši Rēzeknes speciālās ekonomiskās zonas gadījumā. …

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация