Дипломная
Гуманитарные науки
Психология
Darbinieku lojalitātes pret organizāciju, apmierinātības ...-
Darbinieku lojalitātes pret organizāciju, apmierinātības ar darbu un psiholoģiskā klimata savstarpējās sakarības
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 4 | |
Summary | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Teorētiskā daļa | 10 |
1.1. | Apmierinātība ar darbu | 10 |
1.1.1. | Iekšējie faktori | 11 |
1.1.2. | Ārējie faktori | 13 |
1.2. | Organizācijas psiholoģiskais klimats | 15 |
1.2.1. | Faktori, kas ietekmē organizācijas psiholoģisko klimatu | 17 |
1.2.2. | Psiholoģiskā klimata dimensijas | 19 |
1.3. | Lojalitāte pret organizāciju | 21 |
1.3.1. | Afektīvā lojalitāte | 23 |
1.3.2. | Aprēķina lojalitāte | 24 |
1.3.3. | Normatīvā lojalitāte | 25 |
1.4. | Darbinieku lojalitātes pret organizāciju, apmierinātības ar darbu un psiholoģiskā klimata savstarpējās sakarības | 25 |
1.4.1. | Saistība starp apmierinātību ar darbu un organizācijas psiholoģisko klimatu | 25 |
1.4.2. | Saistība starp apmierinātību ar darbu un lojalitāti pret organizāciju | 26 |
1.4.3. | Saistība starp organizācijas psiholoģisko klimatu un lojalitāti pret organizāciju | 28 |
1.4.4. | Saistība starp lojalitāti pret organizāciju, apmierinātību ar darbu un psiholoģisko klimatu | 28 |
Kopsavilkums | 29 | |
2. | Empīriskā daļa | 30 |
2.1. | Metode | 30 |
2.1.1. | Pētījuma dalībnieki | 30 |
2.1.2. | Instrumenti | 30 |
2.1.3. | Procedūra | 31 |
2.1.4. | Datu apstrādes un analīzes metodes | 32 |
2.2. | Rezultātu analīze | 32 |
2.3. | Rezultātu psiholoģiskā interpretācija | 42 |
2.3.1. | Pētījuma ierobežojumi | 47 |
Secinājumi | 48 | |
Nobeigums | 50 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 51 | |
Pielikumi | 58 |
Secinājumi
Rakstot bakalaura darbu un analizējot iegūtos veiktā pētījuma rezultātus, darba autore nonāca pie šādiem secinājumiem:
1. Pastāv pozitīva saistība starp apmierinātību ar darbu un lojalitāti pret organizāciju, visas trīs lojalitātes dimensijas (afektīvā, aprēķina un normatīvā) prognozē apmierinātību ar darbu 40%.
2. Pastāv pozitīva saistība starp organizācijas psiholoģisko klimatu un lojalitāti pret organizāciju; psiholoģiskā klimata dimensijas kā kvalitāte un labklājība prognozē 20,1% no afektīvās lojalitātes rādītājiem, savukārt tādas psiholoģiskā klimata aspekti kā inovācijas un elastība izskaidro 24,3% no normatīvās lojalitātes rādītājiem.
3. Pastāv pozitīva saistība starp apmierinātību ar darbu un organizācijas psiholoģisko klimatu; 63,5% no apmierinātības ar darbu prognozē kvalitāte, labklājība, piepūle, efektivitāte, vadības atbalsts un inovācijas un elastība.
4. Pastāv pozitīva sakarība starp afektīvo lojalitāti un 5 apmierinātības ar darbu aspektiem: samaksa, darba vadīšana, nosacītā atlīdzība, darba specifika un komunikācija.
5. Pastāv pozitīva sakarība starp normatīvo lojalitāti un 3 apmierinātības ar darbu aspektiem: samaksa, darba vadīšana un darba specifika.
6. Pastāv pozitīva sakarība starp afektīvo lojalitāti un 5 psiholoģiskā klimata dimensijām: vadības atbalsts, labklājība, inovācijas un elastība, organizāciju mērķu skaidrība un kvalitāte.
7. Pastāv pozitīva sakarība starp normatīvo lojalitāti un 4 psiholoģiskā klimata dimensijām: iesaistīšanās, labklājība, inovācijas un elastība, un kvalitāte.
8. Aprēķina lojalitāte nesaistās ar apmierinātību ar darbu un psiholoģisko klimatu.
9. Pastāv pozitīva saistība starp apmierinātību ar darbu un tādiem psiholoģiskā klimata aspektiem kā: iesaistīšanās, vadības atbalsts, labklājība, inovācijas un elastība, organizācijas mērķu skaidrība un kvalitāte.
…
Ir svarīgi, lai darbinieks būtu apmierināts ar darbu, lojāls pret savu organizāciju un lai organizācijas iekšējā vide būtu pozitīva un radoša (Bemana, 2011; Bruck, Allen, & Spector, 2002; Jyoti, 2013; Saari & Judge, 2004; Shuck, Rocco, & Albornoz, 2011; Shukla, 2013; Wolfson, Kraiger, & Finkelstein, 2011). Pētījuma dalībnieki aizpildīja trīs aptaujas: Apmierinātības ar darbu aptauja (Job Satisfaction Survey, Spector, 1994) , Vesta Organizācijas psiholoģiskā klimata aptauja (Organizational Climate Measure / OCM, West, 2004), Lojalitātes pret organizāciju aptauja (Organizational Commitment Questionnaire/ OCQ, Allen & Meyer, 1990).
Nav pievienoti visi pielikumi.
- Darbinieku lojalitātes pret organizāciju, apmierinātības ar darbu un psiholoģiskā klimata savstarpējās sakarības
- Darbinieku motivācija
- Klientu apkalpošanas kultūras saistība ar darbinieku motivāciju tirdzniecības uzņēmumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Tūrisma uzņēmuma SIA “X” darbinieku motivācijas politikas analīze un uzlabošanas iespējas
Дипломная для университета92
Оцененный! -
Darbinieku motivācijas pilnveidošanas iespējas būvmateriālu lielveikalā
Дипломная для университета89
Оцененный! -
Darbinieku lojalitāti veidojošo faktoru izpēte un tās kāpināšanas iespējas "X" uzņēmumā
Дипломная для университета65
-
Attieksme pret sevi un apkārtējiem
Дипломная для университета68
-
Materiālā un nemateriālā motivēšana uzņēmumā un darbinieku apmierinātība
Дипломная для университета38