Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Firmas "X" preces virzīšanas sistēmas organizēšana Latvij...-
Firmas "X" preces virzīšanas sistēmas organizēšana Latvijas tirgū
Оцененный!
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | Mārketinga darbības virzienu noteikšana preces virzīšanas organizācijai | 5 |
1.1. | Reklāmas loma un būtība tirdzniecības firmas preču virzīšanas sistēmā | 5 |
1.1.1. | Preces virzīšanas sistēmas jēdziens | 5 |
1.1.2. | Reklāmas būtība un to veidi | 6 |
1.1.3. | Prasības reklāmai | 9 |
1.1.4. | Reklāmas kampaņas organizācijas noteikumi | 10 |
1.2. | PR pasākumi | 12 |
1.2.1. | PR jēdziens un veidi | 12 |
1.2.2. | Metodes darba procesā ar PR objektiem | 14 |
1.3. | Noieta stimulēšana | 15 |
1.3.1. | Noieta stimulēšanas jēdziens | 15 |
1.3.2. | Noieta stimulēšanas metodes | 16 |
1.4. | Tiešās pārdošanas organizācija | 19 |
1.4.1. | Tiešās pārdošanas būtība un loma | 19 |
1.4.2. | Tiešās pārdošanas procesa organizācijas etapi | 20 |
1.5. | Preces virzīšanas sistēmas efektivitātes izpētīšanas iespējas | 22 |
1.5.1. | Preces virzīšanas sistēmas efektivitātes jēdziens | 22 |
1.5.2. | Ekonomiskā efektivitāte | 23 |
1.5.3. | Psiholoģiskā efektivitāte | 26 |
2. | Firmas “XXX” pozīciju noteikšana Latvijas tirgū | 28 |
2.1. | Firmas „XXX” 15 gadu dzīves periodā galvenie darbības radītāji | 28 |
2.2. | Patērētāju un konkurentu analīze | 31 |
2.2.1. | Patērētāju izpēte | 31 |
2.2.2. | Konkurentu izpēte | 33 |
2.3. | SVID analīze | 36 |
3. | Piedāvājumi preces virzīšanas sistēmas uzlabošanai firmai „XXX” | 38 |
3.1. | Iepriekšējās „XXX” preces virzīšanas sistēmas darbības analīze | 38 |
3.2. | Preces virzīšanas sistēmas projekta kampaņas izveidošana | 40 |
3.3. | Piedāvājumu ekonomiskā efekta analīze un atmaksāšanās prognoze | 46 |
NOBEIGUMS | 49 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN CITI INFORMĀCIJAS AVOTI | 51 |
1.Mārketinga darbības virzienu noteikšana preces virzīšanas organizācijai
1.1.Reklāmas loma un būtība tirdzniecības firmas preču virzīšanas sistēmā
Nevienam nav noslēpums, ka pēdējo 50 gadu laikā, vienlaicīgi ar mārketinga lomas pieaugšanu, paaugstinājās arī tirdzniecības uzņēmumu, ka arī preces virzīšanas organizācijas loma darbā ar patērētāju. Preču realizācijas stimulēšana ir tikai viena no daudzām mārketinga procesu sastāvdaļām, kas tiek realizēta jebkurā firmā vai uzņēmumā, kas nodarbojas ar mārketingu. Mārketinga process ir daļu un darbību sakārtots kopums, kas saistīts ar ideju meklēšanu un atlasi, jaunu vajadzību un to realizēšanu pakalpojumā vai precē, un preces izstrāde un realizācija attiecīgajā tirgū. [13]
Mārketinga process sastāv no 4 komponentēm:
1.Firmas tirgus iespēju analīze
2.Mērķauditorijas atlase
3.Mārketinga kompleksa izstrāde
4.Mārketinga īstenošana dzīvē. [2, 10]
Dotajā darbā tiks apskatīta viena svarīga sastāvdaļa no procesu komponentēm – mārketinga kompleksa izstrāde (vai Marketing mix), jo tā ir tieši saistīta ar mārketinga darbību praktiski visās jomās.
1.1.1.Preces virzīšanas sistēmas jēdziens
Mārketinga kompleksā tiek izmantoti līdzekļi, ar ko palīdzību firma, saņem atbildes reakciju no tirgus. Mārketinga kompleksa izstrāde dalās 4 daļās:
- Prece
- Cena
- Preces virzīšana
- Preces iedalījums
Dotajā darbā apskatīsim punktu „Preces virzīšana” tirdzniecības firmas kontekstā. Ir svarīgi atzīmēt, ka eksistē liels daudzums preces virzīšanas funkciju:
- Popularitāte, zemas cenas un inovācijas izskata izveidošana,
- Preces parametru informācija,
- Preces (pakalpojumu) popularitātes saglabāšana,
- Preces izmantošanas daudzveidība,
- Patērētāju pārliecināšana izmantot dārgākas preces,
- Atbildes uz patērētāju jautājumiem,
- Labvēlīga informācija par kompāniju. [6, 34]
Preces virzīšanas sistēmas vadīšanai ir pietiekami daudz daudzveidīgu līdzekļu, lai sasniegtu mērķi – reklāma, sabiedriskās saskares, noieta stimulēšana, reklāma pārdošanās vietās, tiešā pārdošana, izklaidējoši un sportiski pasākumi. Tālāk tiks aprakstīti daži no augstāk minētajiem. Nepieciešami atzīmēt, ka nākamas diplomdarba daļās viņi būs apskatīti un analizēti dziļāk.…
Preces virzīšana, iekļaujot reklāmu, noieta stimulēšanu, tiešo pārdošanu un sabiedrības viedokļa veidošanu – tā ir mārketinga pasākumu kompleksa vissvarīgākā sastāvdaļa, savdabīgs informatīvais ceļš pie patērētāja. Preču virzīšana ir dabisks ekonomikas instruments un nozīmīgs tirgus sistēmas regulators. Tā pamatfunkcija ir informācijas par preci nodošana, potenciālo pircēju iepazīstināšana ar to, viņu pārliecināšana par preces iegādes nepieciešamību. Organizēt preces virzīšanas sistēmas efektīvu kompleksu ir diezgan grūts uzdevums, tādēļ tirdzniecības firmai rūpīgi jāizanalizē iepriekšējās darbības metodes preces virzīšanas sistēmas jomā un jāizstrādā jauns, pilnveidots kampaņas kompleksa projekts preces vai pakalpojuma virzīšanai tirgū. Protams, ir acīmredzams, ka reklāmas kampaņas organizēšanas izdevumi – tās ir investīcijas, kas var arī nesniegt vēlamo atdevi, ja reklāmas pasākumi ir izpildīti neprofesionāli. Šāda riska iespējamība arī tiek noteikta mārketinga ietvaros, iepriekš izpētot šo pasākumu iedarbības efektivitāti pēc to piemērošanas. Šajā diplomdarbā līdztekus izpētāmās tēmas nepieciešamās teorētiskās bāzes aprakstam darba otrajā daļā ir atspoguļoti firmas „XXX” darbības fakti Latvijas tirgū, ir doti firmas pamatmērķi un uzdevumi, izpētīti patērētāji un konkurenti. Turklāt bez visa cita ir veikta SVID analīze ar mērķi noteikt ārējos un iekšējos faktorus, kas ietekmē firmas darbību. Tālāk ir veikta analīze par firmas „XXX” mārketinga darbību preces virzīšanai Latvijas tirgū, un ir piedāvātas savas korektīvās darbības, lai nostiprinātu teorētisko materiālu, kas izklāstīts darbā, un novērtētu šo pasākumu efektivitāti un lietderību. Pamatojoties uz visu iepriekšminēto, ir acīmredzams, ka šī diplomdarba mērķis ir: firmas „XXX” preces virzīšanas Latvijas tirgū pasākumu pilnveidošana, balstoties uz kompleksas reklāmas kampaņas izveidošanu. Runājot par darba pamatuzdevumiem, ir jāatzīmē, ka tie ir: 1. izpētīt teorētisko aspektu jautājumā par preces virzīšanas tirgū veidu izpēti un organizēšanu; 2. noteikt firmas „XXX” pozīciju Latvijas tirgū; 3. analizēt firmas „XXX” konkurentus un patērētājus; 4. noteikt ārējos un iekšējos faktorus, kas ietekmē firmas darbību; 5. analizēt firmas „XXX” iepriekšējo preces virzīšanas tirgū kampaņu un izvirzīt priekšlikumus tās pilnveidošanai; 6. noteikt piedāvāto darbību efektivitāti un atmaksāšanās periodu. Šis diplomdarbs tika veikts, balstoties uz jautājuma teorijas izpēti, starptautisko pieredzi darbā izklāstīto problēmu risināšanā, kā arī bāzējoties uz firmas „XXX” iekšējās dokumentācijas izpēti, kas atspoguļo mārketinga darbības organizāciju.
- Firmas "X" preces virzīšanas sistēmas organizēšana Latvijas tirgū
- Jauna produkta virzīšana SIA "Izstāžu sabiedrībā Prima"
- Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Jauna produkta virzīšana SIA "Izstāžu sabiedrībā Prima"
Дипломная для университета56
Оцененный! -
Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
Дипломная для университета25
-
Tirgzinības stratēģijas pilnveidošana vairumtirdzniecības uzņēmumā
Дипломная для университета31
-
A/s "Rīgas Piena Kombināts" kvalitātes vadības sistēmas analīze un raksturojums
Дипломная для университета62
-
Mārketinga plāns SIA "Briga plus" žurnāla "Sakaru Pasaule" virzīšanai tirgū
Дипломная для университета50
Оцененный!