Pasaulē, kurā viss attīstās tik strauji arī mums tai ir jāiet līdzi un jāattīstās tās tempā. Bērnības dinamiskajā izglītības procesā jaunajiem prātiem mūzikas attīstība ir tikpat svarīga, kā citu mācību jomu apguve. 5-7 gadu vecu bērnu muzikālās darbības attīstības nozīme pirmsskolas iestādē ir būtiska viņu kopējai attīstībai, kas iekļauj gan kognitīvo, emocionālo un arī sociālo izaugsmi. Mūzikas darbības veidu iekļaušana šajā vecumposmā veicina pastiprinātu konkrētu prasmju apguvi bērniem (dzirde, ritma izjūta, koordinācija, kustība), kas tālāk palīdz viņiem ne tikai mūzikas jomā, bet arī citu mācību jomu apguvē. Mūzika bērnos iemāca veidu paust savas emocijas, būt radošiem, veidot kaut ko no sevis – pašrealizēties vienkāršā un interesantā veidā.
Šī bakalaura darba mērķis ir sistemātiski pētīt, analizēt un skaidrot folkloras nozīmi 5-7 gadu veca bērna muzikalitātes attīstībā pirmsskolā. Folklora ar savu lielo bagātību sevī ietver tik daudz šķautnes, caur kurām mēs to apgūstam – dziesmas, rotaļas, tautasdziesmas, skaitāmpanti, mīklas, pasakas, teikas, danči, spoku stāsti u.c. – tie visi ir atbilstoši darbā ar bērniem, tikai jāmāk pareizi izvēlēties to atbilstību bērna vecumposmam.
…