Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Iedzīvotāju ienākuma nodokļa analīze budžeta ieņēmumosNr. | Название главы | Стр. |
Apzīmējumu saraksts | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Iedzīvotāju ienākuma nodokļa būtība | 7 |
1.1. | Latvijas Republikas nodokļu sistēmas analīze | 7 |
1.2. | Iedzīvotāju ienākumu nodokļa vēsturiskā attīstība | 19 |
1.3. | Iedzīvotāju ienākuma nodokli reglamentējošā likumdošana | 23 |
1.4. | Iedzīvotāju ienākuma nodokļa un darba samaksas analīze | 29 |
2. | Iezdzīvotāju ienākuma nodokļa likmes analīze | 52 |
2.1. | Valsts un pašvaldību budžetu rakturojums | 52 |
2.2. | Iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmes samazināšanas iespējas | 58 |
2.3. | Iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu dinamika un statistiskā analīze | 68 |
3. | Iedzīvotāju ienākuma nodokļa attīstības perspektīvas | 73 |
3.1. | Iedzīvotāju ienākuma nodokļa problemātiskie aspekti | 73 |
3.2. | Fiksēta ienākuma nodokļa sistēma | 79 |
Secinājumi | 84 | |
Priekšlikumi | 87 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 88 | |
Pielikumi | 94 |
SECINĀJUMI
Maģistra darbā apkopoto materiālu analīze var būt par pamatu sekojošiem secinājumiem:
1. Nodokļu pastāvēšana ir saistīta ar valsts pastāvēšanu, katrai valdībai jāatrod līdzekļi valsts pārvaldes aparāta uzturēšanai un tā svarīgāko funkciju nodrošināšanai.
2. Nodokļi ir uzskatāmi par objektīvo nepieciešamību, jo tas ir sākums sabiedrības pakāpeniskai attīstībai, balstoties uz noteiktiem apstākļiem, valsts izveido atbilstošu nodokļu sistēmu, pilnveidojot tās struktūru un funkcionēšanas mehānismu valsts finanšu sistēmā.
3. Pirmā nodokļu sistēma Latvijā radās brīvvalsts pirmajos pastāvēšanas gados, bet 1991. gadā tika izveidota jauna vienota nodokļu sistēma, kura noteica, ka IIN apliekamais objekts ir iedzīvotāju ienākumi.
4. IIN reglamentē 1993.gada 12. maija likums „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”, bet par svarīgu IIN normatīvas bāzes sastāvdaļu tiek uzskatīti uz likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” pamatā izdotie MK noteikumi, kā arī līgumi par nodokļu dubultās uzlikšanas un nodokļu nemaksāšanas novēršanu jeb konvencijas.
5. IIN ir viens no svarīgākajiem tiešiem nodokļiem un tas ir veidots, ievērojot horizontālā taisnīguma principu, kas nozīmē, ka ienākums tiek aplikts ar nodokli proporcionāli, piemērojot visiem nodokļa maksātājiem vienoto likmi.Uz doto brīdi IIN likme ir 23 %, bet saimnieciskās darbības ienākumiem – 15 %.
6. Fiksētā ienākuma nodokļa ieviešana Latvijā varētu ievērojami atvieglot uzņēmējdarbības uzsākšanu un būtiski samazinātu nodokļu deklarāciju un citu dokumentu aizpildīšanai patērēto laiku, tas ir piemērotākais veids, lai atvieglotu grāmatvedību un nodokļu aprēķināšanu mazajiem uzņēmējiem, turpmāk būtu nepieciešams paplašināt to saimnieciskās darbības veicēju loku, kuriem ir vienkāršots nodokļu aprēķināšanas režīms, samazinot grāmatvedības darbietilpību visiem saimnieciskās darbības veicējiem neatkarīgi no viņu ienākumu avota.
7. Pāreja uz fiksēto nodokli rada nelielu pozitīvu ietekmi uz budžeta ieņēmumiem, jo palielinās to nodarbināto skaits, kas agrāk nevēlējās reģistrēties individuālā darba ņēmēja statusā, jo bija jāmaksā 25% IIN, bet pateicoties fiksētajam ienākuma nodoklim, tagad nebaidās uzrādīt savus ienākumus un godīgi par tiem nomaksāt nodokli.
8. Latvijā fiksētais nodoklis varētu veicināt nodokļu legalizāciju saimnieciskās darbības veicējiem, kas izvairās no tradicionālo nodokļu samaksas, tomēr Latvijā fiksētais ienākuma nodoklis netiek skatīts kompleksi, jo nodrošina tikai viena – iedzīvotāju ienākuma - nodokļa vienkāršošanu
9. Fiksētā ndokļa iekasēšanas veidam kopumā vajadzētu pozitīvi ietekmēt budžeta nodokļu ieņēmumus, kas ir ļoti svarīgi pašreizējos ekonomiskajos apstākļos. Vienlaikus tas ir izdevīgs un salīdzinoši vienkāršs nodokļa maksāšanas veids iedzīvotājiem – IIN maksātājiem
10. Fiksētais nodoklis iekļauj sevī nepieciešamību netiešā veidā noteikt ar nodokli apliekamo objektu, kas atšķiras no parasti pielietotajām metodēm, jo balstās uz maksātāja sniegto informāciju.
…
Maģistra darbā pētītie jautājumi par IIN aprēķināšanas un maksāšanas kārtību vienmēr ir bijuši aktuāli LR iedzīvotājiem, kā arī valdībai, vēl, jo vairāk šobrīd - ekonomiskās krīzes laikā. Maģistra darba mērķis ir veikt IIN analīzi, izpētot nodokļa samazināšanas iespējas, lai pie pastāvošās ekonomiskās situācijas Latvijā spētu nodrošināt pietiekamus IIN ieņēmumus budžetā. Maģistra darba pirmā nodaļa sniedz vispārēju priekšstatu par nodokļu būtību, attīstību un LR ienākuma nodokļa sistēmu. Otrajā nodaļā tiek veikta valsts un pašvaldību budžetu statistisko rādītāju analīze. Darba pēdējā nodaļa ir veltīta IIN problemātisko aspektu un fiksētā ienākuma nodokļa sistēmas analīzei.
- Iedzīvotāju ienākuma nodokļa analīze budžeta ieņēmumos
- Izglītības iestādes budžeta optimizācija
- Pašvaldības budžeta uzskaite un analīze
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Pašvaldības budžeta uzskaite un analīze
Дипломная для университета75
-
Izglītības iestādes budžeta optimizācija
Дипломная для университета27
Оцененный! -
Latvijas Republikas budžeta analīze un tā loma valsts ekonomikā
Дипломная для университета86
-
Ienākuma nodokļi Latvijā
Дипломная для университета96
-
Uzņēmuma ienākuma nodoklis Latvijas Republikas nodokļu sistēmā
Дипломная для университета66