Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека

Выгодно: цена со скидкой!

Обычная цена:
21,48
Экономия:
3,01 (14%)
Со скидкой*:
18,47
Купить
Добавить в список желаний
Идентификатор:253521
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 19.04.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 80 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2004.g. - 2009.g.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Apzīmējumu saraksts    4
  Ievads    5
1.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa būtība    7
1.1.  Latvijas Republikas nodokļu sistēmas analīze    7
1.2.  Iedzīvotāju ienākumu nodokļa vēsturiskā attīstība    19
1.3.  Iedzīvotāju ienākuma nodokli reglamentējošā likumdošana    23
1.4.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa un darba samaksas analīze    29
2.  Iezdzīvotāju ienākuma nodokļa likmes analīze    52
2.1.  Valsts un pašvaldību budžetu rakturojums    52
2.2.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa likmes samazināšanas iespējas    58
2.3.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu dinamika un statistiskā analīze    68
3.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa attīstības perspektīvas    73
3.1.  Iedzīvotāju ienākuma nodokļa problemātiskie aspekti    73
3.2.  Fiksēta ienākuma nodokļa sistēma    79
  Secinājumi    84
  Priekšlikumi    87
  Izmantotā literatūra un avoti    88
  Pielikumi    94
Фрагмент работы

SECINĀJUMI
Maģistra darbā apkopoto materiālu analīze var būt par pamatu sekojošiem secinājumiem:
1. Nodokļu pastāvēšana ir saistīta ar valsts pastāvēšanu, katrai valdībai jāatrod līdzekļi valsts pārvaldes aparāta uzturēšanai un tā svarīgāko funkciju nodrošināšanai.
2. Nodokļi ir uzskatāmi par objektīvo nepieciešamību, jo tas ir sākums sabiedrības pakāpeniskai attīstībai, balstoties uz noteiktiem apstākļiem, valsts izveido atbilstošu nodokļu sistēmu, pilnveidojot tās struktūru un funkcionēšanas mehānismu valsts finanšu sistēmā.
3. Pirmā nodokļu sistēma Latvijā radās brīvvalsts pirmajos pastāvēšanas gados, bet 1991. gadā tika izveidota jauna vienota nodokļu sistēma, kura noteica, ka IIN apliekamais objekts ir iedzīvotāju ienākumi.
4. IIN reglamentē 1993.gada 12. maija likums „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”, bet par svarīgu IIN normatīvas bāzes sastāvdaļu tiek uzskatīti uz likuma „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” pamatā izdotie MK noteikumi, kā arī līgumi par nodokļu dubultās uzlikšanas un nodokļu nemaksāšanas novēršanu jeb konvencijas.
5. IIN ir viens no svarīgākajiem tiešiem nodokļiem un tas ir veidots, ievērojot horizontālā taisnīguma principu, kas nozīmē, ka ienākums tiek aplikts ar nodokli proporcionāli, piemērojot visiem nodokļa maksātājiem vienoto likmi.Uz doto brīdi IIN likme ir 23 %, bet saimnieciskās darbības ienākumiem – 15 %.
6. Fiksētā ienākuma nodokļa ieviešana Latvijā varētu ievērojami atvieglot uzņēmējdarbības uzsākšanu un būtiski samazinātu nodokļu deklarāciju un citu dokumentu aizpildīšanai patērēto laiku, tas ir piemērotākais veids, lai atvieglotu grāmatvedību un nodokļu aprēķināšanu mazajiem uzņēmējiem, turpmāk būtu nepieciešams paplašināt to saimnieciskās darbības veicēju loku, kuriem ir vienkāršots nodokļu aprēķināšanas režīms, samazinot grāmatvedības darbietilpību visiem saimnieciskās darbības veicējiem neatkarīgi no viņu ienākumu avota.
7. Pāreja uz fiksēto nodokli rada nelielu pozitīvu ietekmi uz budžeta ieņēmumiem, jo palielinās to nodarbināto skaits, kas agrāk nevēlējās reģistrēties individuālā darba ņēmēja statusā, jo bija jāmaksā 25% IIN, bet pateicoties fiksētajam ienākuma nodoklim, tagad nebaidās uzrādīt savus ienākumus un godīgi par tiem nomaksāt nodokli.
8. Latvijā fiksētais nodoklis varētu veicināt nodokļu legalizāciju saimnieciskās darbības veicējiem, kas izvairās no tradicionālo nodokļu samaksas, tomēr Latvijā fiksētais ienākuma nodoklis netiek skatīts kompleksi, jo nodrošina tikai viena – iedzīvotāju ienākuma - nodokļa vienkāršošanu
9. Fiksētā ndokļa iekasēšanas veidam kopumā vajadzētu pozitīvi ietekmēt budžeta nodokļu ieņēmumus, kas ir ļoti svarīgi pašreizējos ekonomiskajos apstākļos. Vienlaikus tas ir izdevīgs un salīdzinoši vienkāršs nodokļa maksāšanas veids iedzīvotājiem – IIN maksātājiem
10. Fiksētais nodoklis iekļauj sevī nepieciešamību netiešā veidā noteikt ar nodokli apliekamo objektu, kas atšķiras no parasti pielietotajām metodēm, jo balstās uz maksātāja sniegto informāciju.

Коментарий автора
Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −26,32 €
Комплект работ Nr. 1331647
Загрузить больше похожих работ

Отправить работу на э-почту

Твое имя:

Адрес э-почты, на которую отправить адрес работы:

Привет!
{Твое имя} советует Тебе посмотреть работу в интернет-библиотеке Atlants.lv на тему „Iedzīvotāju ienākuma nodokļa analīze budžeta ieņēmumos”.

Адрес работы:
https://rus.atlants.lv/w/253521

Отправить

Э-почта отправлена.

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация