Дипломная
Гуманитарные науки
Общественные отношения
Iekšējās komunikācijas ietekme uz apmierinātību ar darbu ...-
Iekšējās komunikācijas ietekme uz apmierinātību ar darbu SIA "Transcom Worldwide Latvia" Tele2 ienākošo zvanu grupās
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 6 | |
1. | Iekšējā komunikācija uzņēmumā | 7 |
1.1. | Iekšējās komunikācijas jēdziens un funkcijas | 7 |
1.2. | Komunikācijas modeļi | 9 |
1.3. | Iekšējās komunikācijas veidi, kanāli | 11 |
1.4. | Vadītāja loma iekšējās komunikācijas veidošanā | 16 |
2. | Uzņēmuma iekšējās komunikācijas loma darbinieku apmierinātības ar darbu paaugstināšanā | 23 |
2.1. | Apmierinātības ar darbu jēdziens | 23 |
2.2. | Iekšējā komunikācija un apmierinātība ar darbu | 25 |
2.3. | Iekšējās komunikācijas pilnveidošanas iespējas uzņēmumā | 28 |
3. | Iekšējā komunikācija SIA „Transcom Worldwide Latvia” Tele2 ienākošo zvanu grupās | 33 |
3.1. | Pētījuma norise | 33 |
3.2. | SIA „Transcom Worldwide Latvia” darbības apraksts un struktūra | 34 |
3.3. | SIA „Transcom Worldwide Latvia”’ Tele2 ienākošo zvanu grupu iekšējās komunikācijas apraksts | 38 |
3.4. | SIA „Transcom Worldwide Latvia” Tele2 ienākošo zvanu grupu darbinieku viedoklis par uzņēmuma iekšējo komunikāciju | 41 |
3.5. | SIA “Transcom Worldwide Latvia” Tele2 ienākošo zvanu grupu vadības viedoklis par uzņēmuma iekšējo komunikāciju | 50 |
4. | SIA „Transcom Worldwide Latvia” Tele2 ienākošo zvanu grupu iekšējās komunikācijas pilnveidošanas iespējas, lai paaugstinātu darbinieku apmierinātību ar darbu | 54 |
Secinājumi | 60 | |
Priekšlikumi | 62 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 64 | |
Pielikumi | 67 |
Secinājumi
1. SIA „TWWL” mātes uzņēmuma Transcom radītais iekšējās komunikācijas stratēģijas plāns, kas ietver darbinieku informēšanu par visām uzņēmumā notiekošajām aktivitātēm un regulāras atgriezeniskās saites saņemšanu no saviem darbiniekiem, uzņēmumā netiek pilnībā realizēts.
2. Liela loma uzņēmumā ir horizontālajai komunikācijai, kad darbinieki vienā līmenī apmainās ar informāciju. Darbinieki atzīst, ka visvairāk informācija tiek iegūta no darba elektroniskajām programmām un neformāli no citiem darbiniekiem. Šāda sistēma var veicināt informācijas nodošanu vai radīt iespējamību sagrozītai un pārprastai informācijai.
3. SIA „TWWL” tiek realizēta divvirziena asimetriskā komunikācija - atgriezeniskā saite vairāk pilda pārbaudes funkciju, pārabaudot vai darbinieks ir iepazinies ar vadības sūtīto informāciju. Grupu sapulces pārsvarā norisinās, lai izrunātu pieļautās kļūdas.
4. Intervijas laikā tika noskaidrots, ka uzņēmuma vadība katru ceturksni atskaitās saviem darbiniekiem par paveiktajiem darbiem un iegūtajiem rezultātiem ar vadības vēstulēm, bet darbinieki atzīst, ka vēlas tiešāku komunikāciju, kurā varētu izrunāt visus problēmjautājumus.
5. SIA „TWWL” vadības informācijas nodošanai kalpo lejupvirzītā komunikācija. Vadītajs nodot informāciju grupu vadītājiem, grupu vadītajs darbiniekiem. Vienīgā iespēja sniegt atgriezenisko saiti vadībai par šo informāciju notiek caur grupu vadītaju, bet ikdienā vērojama informācijas nodošana un uzdevumu izpilde.
6. Vadība uzskata, ka visu nepieciešamo informāciju veiksmīgai uzdevumu izpildei var atrast elektroniskajās programmās, tomēr darbinieki atzīst, ka ne vienmēr informācija tiek saprasta. Informācijas izprotamība dienas laikā tiek pārbaudīta, tomēr nepareizas atbildes ietekmē darbinieku piemaksas pie algas, savukārt vadība uzskata, ka informācija nav saprasta, jo nav izlasīta.
7. Darbinieki ir informēti par savām izaugsmes iespējām uzņēmumā, tomēr savas iespējas uz paaugstinājumu nevērtē īpaši augstu.
8. Darbiniekiem nešķiet pārdomāti uzņēmuma darba organizēšanas noteikumi, kas paredz paskaidrojumu rakstīšanu pēc katras pieļautās kļūdas sarunās, jo bieži šie paskaidrojumi ir ar vienādu tekstu. Tāpat daudzu darbinieku ieteikumos tiek izteiktas pretenzijas pret pārāk lietišķu apģērbu.
9. Darbinieki atzīst, ka elektroniski saņemtās informācijas daudzums ir ļoti liels, it sevišķi tiem darbiniekiem, kuri ir iesaistīti vairākos projektos. Visu informāciju nav iespējas izlasīt. Šāds pārslogojums ar projektiem rodas, jo trūkst darbinieku.
10. Darbiniekiem trūkst izpratnes, kā veidojās viņu atalgojuma sistēma un kā tiek pieņemti lēmumi, kas ietekmē viņu darbu. Atalgojuma sistēma tiek vērteta ar viszemākajiem vidējiem rādītajiem, kaut gan uzņēmuma vadība atzīst, ka darbinieki ir tā galvenā vērtība. Darbinieki atzīst, ka piemaksas pie algas saņemt ir visai grūti, kas arī ir viens no iemesliem tik lielai darbinieku mainībai.
11. SIA „TWWL” Tele2 ienākošo zvanu grupu darbinieki labprāt iesaistās uzņēmuma rīkotajos pasākumos, tiekās ar darbiniekiem ārpusdarba laika un pozitīvi novērtē komunikāciju savā grupā.
12. Darbinieki augstu novērtē bezmaksas sporta kluba apmeklējumu kā motivējošu faktoru darba uzdevumu veikšanai.
13. Darba vide tiek vērtēta kā drīzāk apmierinoša, datorprogrammās ir bieži tehniski traucējumi, nestrādā austiņas, telefoni, pārslogotās dienās trūkst darba vietu.
…
Darbā sīki analizēta iekšējās komunikācijas teorija (Komunikācijas veidi, kanāli, modeļi) un tās ietekme uz apmierinātība ar darbu. Teorijā izmantots samērā daudz angļu valodā pieejāmās literatūras. Pēc darba autores domām, neviens uzņēmums nespēj veiksmīgi darboties, ja tajā nav sakārtota iekšējā komunikācija. Ar darbiniekiem ir jārunā gan par uzņēmuma stiprajām pusēm, gan par tā vājajiem posmiem. Iekšējā komunikācija nedarbosies, ja vadītāji tajā neiesaistīsies. Darbojoties iekšējās komunikācijas plānam, uzņēmumam paveras iespējas jaunām, patīkamām pārmaiņām. Uzņēmumam ir jārod risinājumi, kā motivēt savus darbiniekus, jācenšas izstrādāt jaunas darba metodes, jānodrošina labi darba apstākļi, jāprot izskaidrot uzņēmuma mērķi tā, lai darbinieki vēlētos ar tiem saplūst un darītu visu iespējamo to izpildīšanai. Iekšējās komunikācijas instrumenti, to veidi ir domāti tam, lai ar tiem ikdienā strādātu. Vadītājiem ir jāprot atšķirt informācija, kuru var nosūtīt pa e-pastu, no tās, kuru vajadzētu izrunāt klātienē. Regulāras sapulces ir sākums iekšējās komunikācijas attīstībai, ar noteikumu, ka tajās ir iespēja sniegt atgriezenisko saiti, darbiniekiem ir jāzina, kas norisinās viņu uzņēmumā, bet tikpat svarīgi ir izteikt savus priekšlikumus, kurus vadībai ir jāpārskata, ja arī tie nav saskaņā ar uzņēmuma stratēģiju, ir svarīgi izrādīt cieņu darbiniekam, kurš seko līdzi notikumiem un cenšas rast risinājumus problēmām. Uzņēmuma darbiniekos ir jāveidojas izpratnei, ka viņi ar savu darba rezultātu spēj sniegt nozīmīgu ieguldījumu kopējo uzņēmuma mērķu sasniegšanā. Labi informēti darbinieki spēj identificēties ar uzņēmumu un tā vērtībām, līdz ar to arī radīt uzņēmuma klientiem ticību un radīt vērtību par šo uzņēmumu. Darbinieki, kas ir lojāli savam uzņēmumam, spēj radīt pozitīvas asociācijas apkārtējos cilvēkos, jo darbā cilvēks pavada lielāko daļu savas dzīves un tiekoties ar cilvēkiem, radiniekiem, paziņām tiek daudz runāts par veiksmēm un neveiksmēm savā darba vietā. Jebkura veiksmīga uzņēmuma pamatā un biznesa mērķu sasniegšanā, pirmais solis ir sakārtota iekšējā komunikācija un apmierināti darbinieki.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- Iekšējās komunikācijas ietekme uz apmierinātību ar darbu SIA "Transcom Worldwide Latvia" Tele2 ienākošo zvanu grupās
- Iekšējās un ārējās vides nozīme uzņēmējdarbības attīstībā Latvijā
- SIA "Sev esmu labākais kalps" iekšējās un ārējās vides raksturojums
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA "Sev esmu labākais kalps" iekšējās un ārējās vides raksturojums
Дипломная для университета75
-
Iekšējās un ārējās vides nozīme uzņēmējdarbības attīstībā Latvijā
Дипломная для университета69
Оцененный! -
Akcīzes nodokļa ietekme uz Latvijas Republikas budžetu
Дипломная для университета52
-
Pievienotā nodokļa ietekme uz LR budžetu
Дипломная для университета60
-
Iekšējās kontroles pilnveides iespējas
Дипломная для университета57