Darba tēma ir „Integrētās mārketinga komunikācijas uzņēmumos „Emīla Gustava šokolāde” un „Stendera Ziepju fabrika””. Darba gaitā analizēšu integrēto mārketinga komunikāciju darbības specifiku šajos uzņēmumos un meklēšu atbildes uz izvirzītajiem jautājumiem.
Darba mērķis ir integrēto mārketinga komunikāciju izmantošanas analīze uzņēmumos „Emīla Gustava šokolāde” un „Stendera Ziepju fabrika”.
Darbā izvirzīts apgalvojums, kas nosaka, ka „uzņēmumi „Emīla Gustava šokolāde” un „Stendera Ziepju fabrika” izmanto integrētās mārketinga komunikācijas, lai sasniegtu uzņēmumos izvirzītos mērķus”. Darba gaitā tiks pierādīts šī apgalvojuma apstiprinājums vai noraidījums.
Darba mērķa sasniegšanas procesā izvirzu galvenos darba uzdevumus:
Izpētīt integrēto mārketinga komunikāciju pamatprincipus un metodes;
Balstoties uz IMK pamatprincipiem un metodēm, analizēt integrēto mārketinga komunikāciju izmantošanu uzņēmumā „Emīla Gustava šokolāde”;
Balstoties uz IMK pamatprincipiem un metodēm, analizēt integrēto mārketinga komunikāciju izmantošanu uzņēmumā „Stendera Ziepju fabrika”;
Veikt empīrisko pētniecību.
1. MĀRKETINGS
1.1.Mārketinga vēsturiskā attīstība
Termins „mārketings” ekonomiskajā literatūrā parādījās 19. un 20.gadsimta mijā, un tiešā nozīmē skaidrojams kā tirgus darbība, darbs ar tirgu. Šis angļu vārds pārņemts daudzās pasaules valodās. Latviešu valodā šā jēdziena izteikšanai izmanto divus vārdus, izceļot tirgus zinību teorētisko un praktisko jomu. Ekonomikas nozari, kas nodarbojas ar produktu sadali un maiņu, sauc par tirgvedību. Zināšanu kopumu par produktu realizāciju, apgrozījumu, preču pieprasījuma un piedāvājuma attiecībām un citiem ar pirkšanu un pārdošanu saistītiem jautājumiem, kā arī attiecīgo praktisko darbību, sauc par tirgzinību.1…