-
Interjera dizains
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Mūsdienu cilvēks interjera vidē | 8 |
1.1. | Cilvēks un vide | 9 |
1.2. | Cilvēks un veikali | 10 |
1.3. | Cilvēks un krāsa | 12 |
1.4. | Krāsas interjerā | 13 |
1.5. | Interjera pamatprincipi | 16 |
1.6. | Cilvēkam draudzīgi materiāli | 18 |
1.7. | Interjera mākslas stila elementi | 20 |
1.8. | Interjera elementi un aksesuāri | 22 |
2. | Pārveidojamais objekts veikals ‘’Zīle’’ | 24 |
2.1. | Veikala raksturojums | 27 |
2.2. | Veikala plānojums | 29 |
3. | Jaunais dizains veikalam ‘’Zīle’’ | 32 |
3.1. | Iekštelpas interjers | 33 |
3.2. | Veikala teritorijas iekārtojums | 35 |
Skaidrojošā vārdnīca | 37 | |
Secinājumi | 38 | |
Izmantotā literatūra | 39 | |
Pielikums | 41 |
3.2. Veikala teritorijas iekārtojums
Tāpat kā iekštelpā dominē koks, tā arī ārējā vidē dominē akmens. Veikala fasāde ir apdarīta ar akmens ķieģeļiem. Tā kā fasādēm nākas daudz ko pārdzīvot: lietu, krusu, karstumu, aukstumu utt.. tādējādi eksterjeram tika izvēlēts šāds materiāls. Labiem apmetumiem jābūt ne tikai ekstrēmi termiski noturīgiem, bet tiem jābūt arī spējīgiem izturēt slodzes. Apmetuma virsmas patīkami izceļas akmenim raksturīgajā krāsainībā, kas saskaņota ar izvēlētā būvmateriāla raksturu. Taču lai fasāde nebūtu par smagnēju, vietām siltie koka apdares akcenti piedod ēkas fasādei mājīguma sajūtu. Protams pie šādas senatnīguma noskaņas, ko rada fasāde neiederēsies krāsaini, auksti plastmasa elementi. Ar dabiskajiem materiāliem daudz grūtāk kļūdīties izveidē, jo to krāsas un faktūras pašas iekļaujas vidē.
Koka žogs ir iekļauts ārējās vides elementos, turklāt tā forma un koka materiāls piestāv ēkas fasādei. Iežogojumi, žogi, sētas un visi iespējamie nožogojumi ir ainavu neatņemamas sastāvdaļas. Daudzi zemapziņas līmenī, žogu uztver kā drošības simbolu, tādēļ to novietoju vietā kur notiek darbības. Bieži, žogi izpilda savu dekoratīvo uzdevumu, kļūstot par ainavu dizaina elementu.
Strūklaka ir interesants akcents visai kompozīcijai, tas rada nomierinošu ietekmi uz cilvēka psihi un vides harmoniju. Tas ir galvenais akcents veikala teritorijā, kur uzturēsies cilvēks. Zaļš mauriņš labi papildina apkārtni, tas iederas dabīgai vides atmosfērai. To var izmantot atpūtai - sēdēšanai, kā arī piknika vietai – ēšanai. Šajā vidē ir iekļauti sēdēšanai koka soliņi, bez kuriem neiztikt dizainā.
Lai nav jādomā kur likt bērnus, neiztikt arī bez bērnu laukuma. Drošajā vietā atrodas bērnu laukumiņš ar smilšu kasti, kur bērni var netraucēti rotaļāties.
Autori šajā darbā arī iedvesmoja arhitektu Renco Pjano un Ričarda Rodžersa 1975. gadā radītā ēka, kas līdzinās kleitai, kura izgriezta ar vīlēm uz āru. Tā ietaupa vietas un ietaupa drūzmēšanos. Tā kā telpa ir maza, ir jāņem vērā daudz dažādu principu, kā to padarīt plašāku, ne tikai sienu krāsu, un griestu krāsu paņēmieniem, bet arī lietu ekonomisks izvietojums. Ņemdama par piemēru par šo telpu - Pompidū mākslas centru Parīzē, kur visas mājas komunikācijas atrodas ārpusē, pēc šā paša principa autors rīkojas arī veikalā, atstājot nepiesegtu vitrīnu un to padarot par interjera elementu.
…
Mājīgs dizains veikalam. Māja ir tā vieta, kas sniedz komfortu un siltumu, vieta, kur atjaunot mieru un enerģiju no ārpasaules nemiera un steigas. Tā ir apmierinātības sajūta, to veido siltums un vienkāršība. Šīs sajūtas, pēc autores domām, ir vienas no galvenajām, kas ir jācenšas radīt mūsdienu interjerā. Atpūta, miers, vienkāršība - paņēmieni un veidi, kas prasa atrisinājumu arī plašajā darbības vidē. Tāpēc, veidojot to, ne tikai mājās, pirmām kārtām, ir jānodrošina ērtības un dvēseles miers, bet arī iestādēs, veikalos, kafejnīcās utt.. vietās, kurās mēs jau uzturamies daudz ilgāk. To kāro katrs mūsdienu cilvēks jebkurā darbības vidē, tikai tie kas ir noguruši, spēj izbaudīt mieru un atpūtu, savādāk tas būtu pielīdzināms garlaicībai. Pētījuma objekts: tirdzniecības veikals mikrorajonā. Darba mērķis ir dizaina radīšana sabiedriskajā vietā. Idejas, kas nav tendētas uz jaunu ieceru radīšanu, bet gan tā visa atspoguļojumu veikala un tās teritorijas vidē. Ar jau atzītiem materiāliem, stiliem, veselīgām un nomierinošām krāsām un elementiem, atbilstoši cilvēka garīgajām vēlmēm, radot mieru un harmoniju. Tādējādi radot mājīgu dizainu. Autores izvirzītā hipotēze: izvēloties piemērotas krāsas, materiālus, stila elementus var panākt patīkamu vidi jebkurai telpai kurā uzturas, vai kuru apmeklē cilvēks. Pētījuma bāze: Veikala un ārējās vides dizains. Darba mērķis: veikt optimālu veikala interjera plānošanu, pielāgojot cilvēku vēlmēm - mieram un atpūtai ar labvēlīgām krāsām un materiāliem. Mērķa sasniegšanai darbā nepieciešams veikt sekojošus uzdevumus: 1) Iepazīties ar literatūru par interjera un ārtelpas vides dizainu; 2) Iegūt priekšstatu par konkrētajiem materiāliem to īpatnībām un īpašībām; 3) Izpētīt materiālu, dizainu elementu ietekmi vidē; 4) Analizēt literatūru avotus par krāsu ietekmi uz cilvēku un telpu; 5) Iepazīties ar literatūru par mārketingu; 6) Veikt anketēšanu, ar mērķi noskaidrot sabiedrības viedokli un vēlmēm par veikalu un dizainu; 7) Apkopot iegūtos rezultātus; 8) Iepazīsties ar darba objekta patreizējo stāvokli un īpatnībām; 9) Veidot vizuāli apskatāmu telpu un ārtelpu ilustrāciju, iegūstot kvalitatīvu gala rezultātu. Šo uzdevumu veikšanai darbā izmantotas metodes: 1. Teorētiskās izpētes metode - literatūras analīze. 2. Praktiskās metodes – interaktīvā, vizuālā, ilustratīvi pētnieciskā, intervēšana. Pētījuma teorētiskā un praktiskā nozīme: Pētījums izmantojams kā teorētisks materiāls sabiedriskās vides dizaina izveidei.
- Interjera dizains
- Jauna produkta virzīšana SIA "Izstāžu sabiedrībā Prima"
- Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
Дипломная для университета54
-
Jauna produkta virzīšana SIA "Izstāžu sabiedrībā Prima"
Дипломная для университета56
Оцененный! -
Bāru darba organizācija
Реферат для университета40
Оцененный! -
Korporatīva kultūra
Дипломная для университета78
-
Klientu attālinātās apkalpošanas sistēmu analīze un attīstības iespējas
Дипломная для университета54