Дипломная
Технологии
Компьютеры, программирование, электроника
Interneta veikalu attīstības tendences Latvijā-
Interneta veikalu attīstības tendences Latvijā
Дипломная105 Компьютеры, программирование, электроника, Экономика, Реклама, маркетинг
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
Definīcijas | 8 | |
E-komercija | 9 | |
Interneta veikalu kā e-komercijas sastāvdaļas priekšrocības | 12 | |
E-komercijas un e-biznesa raksturojums un savstarpējā saistība | 15 | |
Interneta veikals | 15 | |
Elektroniskās komercijas sistēmu, lietotāju un objektu klasifikācija | 19 | |
Klasifikācija pēc e-komercijas sistēmas dalībniekiem | 19 | |
E-komercijas uzņēmumu klasifikācija pēc darbības sfēras | 21 | |
E-komercijas un interneta veikalu attīstība un tiesiskā vide | 23 | |
Elektroniskās komercijas attīstības vēsture | 23 | |
Elektroniskās komercijas sistēmu attīstības paaudzes | 24 | |
Interneta veikalu, kā e-komercijas sastāvdaļas, tiesiskā vide | 25 | |
Interneta veikalu attīstība Latvijā un to ietekmējošie faktori | 30 | |
Ekspertu un iedzīvotāju aptaujas | 40 | |
Ekspertu aptauja par interneta veikalu attīstības tendencēm Latvijā | 40 | |
Latvijas iedzīvotāju aptauja | 50 | |
Secinājumi | 66 | |
Priekšlikumi | 69 | |
Pielikumi | 76 |
Jaunas tehnoloģijas vienmēr veicinājušas dažādu nozaru attīstību, atvieglojušas cilvēku dzīvi. Tomēr datora un vēlāk arī interneta izgudrošana padarīja vienkāršāku ļoti daudzu procesu veikšanu. Datora izgudrošana ļāva cilvēkiem daudzus procesus veikt daudz ātrāk un
vienkāršāk nekā iepriekš, galvenie ieguvumi bija iespējas veikt ātru datu apstrādi, vienlaicīgi veikt liela apjoma informācijas apstrādi, saglabāt lielu datu daudzumu, veidot datu bāzes.
Radās iespējas daudzu procesu vienkāršošanai, tika atvieglotas gan cilvēku ikdienas darbības, gan arī radās papildus iespējas attīstīties dažādām nozarēm, kā, piemēram, medicīnai, zinātnei, izglītībai un daudzām citām nozarēm. Līdz ar interneta parādīšanos papildus iespējas
radās arī preču un pakalpojumu pārdošanai – preču un pakalpojumu pārdošanai izmantojot internetu. Līdz ar to radās e-komercija jeb elektroniskā komercija. E-komercija parādījās kā jauns uzņēmējdarbības veids vai vienkārši esošās uzņēmējdarbības papildinājums, kas palīdz samazināt izmaksas, iekarot globālo tirgu, pārdot preces jebkurā diennakts laikā, palielināt klientu skaitu, palielināt apgrozījumu, veicināt uzņēmuma atpazīstamību, kā arī sniedz citas ļoti nozīmīgas priekšrocības. Ļoti daudzi uzņēmumi pievērsās e-komercijai, bet daudzi
papildināja savus parastos veikalus ar iespēju preces iegādāties arī internetā. Pēdējo gadu laikā elektroniskās komercijas nozīme ir krietni pieaugusi, to izmanto ne tikai tradicionālie uzņēmumi, bet arī uzņēmumi, kas balstās uz informāciju un zināšanām kā uzņēmuma galveno
aktīvu.(Lektauers 2008, 15. lpp.)
Latvijā populārākais e-komercijas risinājums ir interneta veikals. Lai gan Latvijā e-komercijas risinājumu izmantojošo uzņēmumu skaits nav īpaši liels, tomēr tieši pēdējo gadu
laikā tieši interneta veikalu skaits Latvijā ir nozīmīgi audzis, lai gan jāmin, ka tomēr lielākā daļa no šiem interneta veikaliem ir ar ļoti mazu apgrozījumu un vēl samērā sliktu
apkalpošanas kvalitāti. Latvijā pastāv vairākas problēmas, kas kavē interneta veikalu attīstību – Latvijas iedzīvotāju neuzticība interneta veikaliem, iedzīvotāju neuzticība norēķiniem internetā, interneta pieejamības trūkums, zemā Latvijas iedzīvotāju pirktspēja, uzņēmēju vājās
zināšanas par e-komerciju u.c., tomēr jāmin, ka tieši iedzīvotāju neuzticība interneta veikaliem pēdējā laikā ir mazinājusies, kā arī ļoti nozīmīgi ir uzlabota Latvijas interneta pieejamības infrastruktūra, tomēr vēl pašlaik šos faktorus var minēt kā e-komercijas attīstību bremzējošus faktorus. Tomēr var arī minēt pozitīvus faktorus interneta veikalu attīstībai
Latvijā – interneta pieejamības infrastruktūra pēdējo gadu laikā tiek nozīmīgi uzlabota, padarot interneta resursus regulāri pieejamus arvien lielākai daļai Latvijas iedzīvotāju, bankas piedāvā arvien plašākas iespējas norēķināties caur internetu. Saskaņā ar Eurostat datu bāzē pieejamo informāciju 2008. gadā internetu Latvijā izmantoja 63% iedzīvotāju, tādējādi gandrīz sasniedzot Eiropas Savienības vidējo līmeni, kas ir 64%, tomēr Eiropas Savienības iedzīvotāju īpatsvars, kas regulāri veic pirkumus internetā bija 25%, kamēr Latvijā tas bija tikai 9%, tas norāda uz vēl iespējamu izaugsmes potenciālu un attīstības iespējām.(LR
Ekonomikas Ministrija).…
Bakalaura darbs ir par interneta veikalu attīstības tendencēm Latvijā. Darbā apkopota informācija par e-komercijas veidiem, dalībniekiem, likumdošanu, veiktas ekspertu un iedzīvotāju aptaujas.
-
Elektroniskā komercija – tās attīstības iespējas Latvijā
Дипломная72 Экономика, Компьютеры, программирование, электроника
-
Interneta veikalu attīstības tendences Latvijā
Дипломная105 Компьютеры, программирование, электроника, Экономика, Реклама, маркетинг
-
Transporta nozares novērtējums un attīstības perspektīvas Latvijā
Дипломная67 Экономика, Коммуникации, транспорт, связь, Управление
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Transporta nozares novērtējums un attīstības perspektīvas Latvijā
Дипломная для университета67
-
Elektroniskā komercija – tās attīstības iespējas Latvijā
Дипломная для университета72
-
Baltijas vērtspapīru tirgus un tā attīstības tendences
Дипломная для университета95
Оцененный! -
Eksporta attīstības tendences un prognozes Latvijā
Дипломная для университета73
-
Latvijas nekustamā īpašuma tirgus attīstības tendences
Дипломная для университета68
Оцененный!