SECINĀJUMI
Izstrādājot darbu, autore guva šādus secinājumus:
1. Rotaļa ir veids, kā bērns izzina pasauli, jo ar tās palīdzību bērns iegūst zināšanas un praktiskās iemaņas sev raksturīgā veidā.
2. Rotaļām ir daudzfunkcionāla nozīme – pirmkārt, tās kalpo kā sevis iepazīšanas līdzeklis, otrkārt, kā apkārtējas vides iepazīšanas palīgs, treškārt, tās spēlē zīmīgu lomu sociālu iemaņu veidošanā.
3. Svarīgākais rotaļāšanās kritērijs – darbošanās pēc savas iniciatīvas, kas ir motivācija pētīt, izzināt, noskaidrot.
4. Pieaugušā loma rotaļnodarbību vadīšanā ir pakārtota, pedagogam jābūt novērotāja pozīcijā, lai sniegtu motivāciju tiem bērniem, kuri kādu psiholoģisku iemeslu dēļ neizrāda interesi par rotaļnodarbību.
5. Rotaļa palīdz bērnam pārvarēt bailes un nedrošību, tā palīdz attīstīt pārliecību par savām spējām. Tās laikā, 3 – 4 gadus veci bērni mācās savstarpēji vienoties, sadarboties, veidot attiecības viens ar otru.
6. Līdz 3 - 4 gadu vecumam izziņas interese izpaužas ziņkāres formā, taču pēc tam bērns izjūt vēlmi savas zināšanas paplašināt, piemēram, uzdodot jautājumus pieaugušajiem par sev svešo un nezināmo, izprotot nesaprotamo.
…