Дипломная
Искусство, культура и история
Литература
Jāņa Poruka stāsta "Kauja pie Knipskas" vērtīborientējoša...-
Jāņa Poruka stāsta "Kauja pie Knipskas" vērtīborientējoša apguve 5.klasē
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Jāņa Poruka stāsts „Kauja pie Knipskas” pamatskolas literatūras mācību skatījumā | 11 |
1.1. | Ētiski estētiskās vērtības Jāņa Poruka stāstā „Kauja pie Knipskas” | 16 |
1.2. | Stāsta „Kauja pie Knipskas” veltīto literatūras stundu organizācijas pedagoģiski psiholoģiskais pamatojums | 19 |
1.3. | Vērtīborientējošas sadarbības nozīmīgums literatūras mācību procesā | 24 |
2. | Skolotāja gatavošanās darbam klasē | 28 |
2.1.5. | klases skolēnu vecumposma raksturojums | 33 |
2.2.5. | klases kolektīva iepazīšana | 38 |
3. | Metodisko paņēmienu sistēmas izmantošana Jāņa Poruka stāsta „Kauja pie Knipskas” iepazīšanas mācību stundās | 43 |
3.1. | Skolotāja un skolēnu vērtīborientējošas sadarbības norise Jāņa Poruka stāsta „Kauja pie Knipskas” veltītajās stundās | 45 |
3.2. | Skolotājas un skolēnu sadarbības rezultātu apkopojums un izvērtējums | 57 |
Tēzes | 61 | |
Izmantotās literatūras saraksts un avoti | 63 | |
Pielikumi | 65 | |
1.pielikums. | Problēmuzdevumu sērija | 65 |
Mūsdienās lielas pārmaiņas strauji notiek visās dzīves jomās. Tās skārušas arī izglītības sfēru. Būtiski mainījušies izglītības pamatprincipi, koncepcijas. Kā viena no pārmaiņām minama humānās pedagoģijas ideju iedzīvināšana ikvienam skolēnam. Ņemot vērā šo pedagoģisko nostādni, tiek uztverts, ka vērtība ir kā veselums. Uzsvars netiek likts uz zināšanu apjomu, bet gan uz spēju iegūt nepieciešamo informāciju, uz varēšanu orientēties plašajā informācijas klāstā, uz sadarbības, saskarsmes, komunikācijas prasmēm. Skolēnam jāiemāca dzīvesprasme ar visām tās vērtībām. Liels nopelns tajā ir arī literārajiem darbiem, īpaši mūsu klasiķu darbiem.
Izglītības uzdevumu izpildi vēlams organizēt saskaņā ar četriem mācīšanās pamatprincipiem:
1.mācīties, lai zinātu,
2.mācīties darīt, lai ar izdomu varētu darboties savā vidē,
3.mācīties dzīvot kopā, lai līdzdarbotos ar citiem cilvēkiem,
4.mācīties būt, lai, attīstot savu personību, darbotos spriežot, vērtējot un patstāvīgāk.
Lai varētu veiksmīgāk realizēt šos pamatprincipus, jāmeklē jaunas mācību procesa organizēšanas iespējas, metodes, darba formas.
Viena no iespējām ir vērtīborientētās mācību stundas veidošana. Vērtīborientētā pieeja balstās uz holistikas principu, kas nosaka, ka elementi jātver kopveselumā, ka liela vērība jāvelta absolūto vērtību izzināšanai un pieņemšanai.…
Diplomdarba temats ir „Jāņa Poruka stāsta „Kauja pie Knipskas” vērtīborientējoša apguve 5.klasē”. Diplomdarba autores mērķis ir izstrādāt vienu no metodiskās sistēmas variantiem, kas veicinātu skolēnu ieinteresētību daiļliteratūras lasīšanā un pilnīgotu skolēnu vērtību izpratni. Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras studiju un skolēnu izpētes rezultātā ir izstrādāta viena no iespējamajām metodiskām sistēmām Jāņa Poruka personībai un daiļradei veltītajām stundām pamatskolā 5.klasei. Diplomdarba pirmajā nodaļā ir aplūkots vērtīborientējošas sadarbības nozīmīgums literatūras mācību procesā. Ir aplūkotas cilvēcisko attiecību vērtības Jāņa Poruka darbos. Otrā nodaļa ietver skolotājas gatavošanos stundām, skolēnu vecumposma raksturojumu 5.klasē, kā arī tematisko plānojumu. Trešajā nodaļā ir parādīta skolotāja un skolēnu vērtīborientējoša sadarbības norise Jāņa Poruka stāsta „Kauja pie Knipskas” veltītajās stundās. Ir apskatīts arī skolotājas un skolēnu sadarbības izvērtējums. 5.klasē. Jāņa Poruka stāsts „Kauja pie Knipskas” rosina uz vērtīborientējošu sadarbību, un daudzveidīgas mācību metodes, sadarbības veidi, vērtīborientējoši un radoši uzdevumi veicina vērtību izpratnes veidošanos.
-
Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību
Дипломная83 Психология, Педагогика, Медицина, гигиена, анатомия
- Jāņa Poruka stāsta "Kauja pie Knipskas" vērtīborientējoša apguve 5.klasē
- Sižeta veidojuma īpatnības Jāņa Ezeriņa un Erika Ādamsona novelēs
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību
Дипломная для университета83
Оцененный! -
Sižeta veidojuma īpatnības Jāņa Ezeriņa un Erika Ādamsona novelēs
Дипломная для университета85
Оцененный! -
Ritma izjūtas ietekme uz 5-7 gadus vecu bērnu fizisko īpašību attīstība
Дипломная для университета42
Оцененный! -
Matemātisko priekšstatu veidošanas nozīme bērna personības attīstībā 2 – 3 gadu vecuma grupā
Дипломная для университета54
Оцененный! -
Pirmsskolas izglītības iestādes vadītāja vadības stils - skolotāju kreativitātes sekmētājs
Дипломная для университета75