Дипломная
Искусство, культура и история
Музыка
Jaunākā skolas vecuma skolēnu radošuma attīstības veicinā...-
Jaunākā skolas vecuma skolēnu radošuma attīstības veicināšana mūzikas nodarbībā
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Radošuma būtība un veidošanās sākumskolas 1. un 2. klasē | 8 |
1.1. | Radošuma jēdziens un būtība | 8 |
1.2. | Radošuma skaidrojums sākumskolā | 12 |
1.3. | 1. un 2. klases skolēnu radošuma attīstības raksturojums | 16 |
1.4. | Radošumu veicinošs saturs un formas mūzikā 1. un 2. klasē | 24 |
1.4..1. | Dziesmu sacerēšana | 30 |
1.4..2. | Rotaļu darbība | 32 |
1.4.3. | Muzikāli ritmiskās kustības | 34 |
1.4.4. | Mūzikas klausīšanās | 37 |
1.4.5. | Mūzikas instrumentu spēle | 39 |
1.5. | Radošuma kritēriji, rādītāji un līmeņi | 41 |
2. | 1. un 2. klases skolēnu radošuma veicināšana mūzikas nodarbībās | 46 |
2.1. | Pētījuma organizācija un metodes | 46 |
2.2. | 1. un 2. klases skolēnu radošums mūzikā | 47 |
2.3. | Radošuma veicināšanas satura pilnveide 1. un 2. klases mūzikas nodarbībās | 61 |
Secinājumi | 79 | |
Literatūra | 80 | |
Pielikumi | 83 |
Latvijā notikušas vairākas izglītības sistēmas reformas, bet galvenais jautājums jebkurā izglītības sistēmā ir veicināt ikviena skolēna personības attīstību. Tādēļ jau ilgāku laiku Latvijā tiek aktualizēts jautājums par radošas personības svarīgumu pedagoģiskajā procesā.
Arī Latvijas Republikas Izglītības koncepcijā ir akcentēta nepieciešamība ikvienam cilvēkam radīt iespējas veidoties par garīgi un fiziski attīstītu, brīvu un atbildīgu radošu kultūras personību (Valsts Pamatizglītības standarts,1999). Kā viens no izglītības pamatprincipiem koncepcijā ir uzrādīts radošās darbības princips. Tas nozīmē, ka skolā tiek sekmēta personības radošā potenciāla attīstība.
Par nepieciešamību skolēnu muzikāli radošo darbību iekļaut mācību un audzināšanas darbā 20.gs. 20.gados rakstīja mūzikas teorētiķi B.Javorskis, B.Asafjevs, vēlāk – A.Nestels, M.Varro, K.Orfs. B.Javorskis viens no pirmajiem apzināja skolēnu radošās darbības ietekmi uz izziņas darbību. Viņš atzina, ka skolēna attīstības procesā ir ļoti vērtīga radošās darbības iniciatīvas izpausme, bet sevišķi svarīga ir muzikālās radošās darbības attīstība. Mūzika ir viens no mākslas veidiem, ar kuru var izkopt skolēnā radošumu. …
Maģistra darba temats – „Jaunākā skolas vecuma skolēnu radošuma attīstības veicināšana mūzikas nodarbībās.” Mūsdienu skolā aktuāls ir jautājums par radošas, atvērtas, atsaucīgas un pašdisciplinētas personības veidošanos sākumskolas vecumā, ievērojot katra skolēna individualitāti. Psiholoģiskās (R.Bebre, V.Družiņins, Ļ.Vigotskis) un pedagoģiskās (I.Nelsone, Dz.Kļaviņa) literatūras pētījumi rāda, ka radošums ir viena no vissarežģītākām pētāmām jomām personības attīstībā. Psihologu skatījumā radošs process tiek raksturots kā: 1) spontāns; 2) ar gribu kontrolējams; 3) radošums ir ģenētiski noteikts; 4) tas veidojas vides un audzināšanas mijiedarbības rezultātā. Skolēna attīstības procesā ir ļoti vērtīga radošas darbības iniciatīvas izpausme, bet sevišķi svarīga ir muzikālās radošās darbības attīstība. Mūzika ir viens no pedagoģiskiem līdzekļiem, kā izkopt skolēna radošumu. Pētījuma mērķis – izanalizēt teorētiskos avotus par radošumu un izstrādāt radošuma veicināšanas saturu un formas 1. un 2. klases mūzikas nodarbībās un eksperimentāli pārbaudīt satura lietderību. Maģistra darba struktūru veido ievads, 2 daļas: 1. Radošuma būtība un veidošanās sākumskolas 1. un 2. klasē, 2. 1. un 2. klase skolēnu radošuma veicināšana mūzikas nodarbībās, secinājumi, 4 attēli, 4 tabulas, 10 diagrammas, 14 pielikumi. Kopumā analizēti 50 avoti latviešu, angļu, vācu un krievu valodā. Saskaņā ar izvirzītajiem uzdevumiem pirmajā daļā tika analizēti teorētiskie avoti par radošuma būtību struktūru, izstrādāti radošuma kritēriji, rādītāji un līmeņi. Empīriskajā pētījumā 1. un 2. Klases (34) skolēnu radošuma veidošanās izpētei tika izmantotas pētījuma metodes. Tika noskaidrots skolēnu radošuma reālais līmenis, izveidots radošuma sekmēšanas saturs un formas, eksperimentāli pārbaudīta radošuma attīstība pēc izveidotajiem kritērijiem mūzikas nodarbībās sākumskolas 1. un 2. klasēs un veikta datu statistiskā apstrāde un datu analīze. Atslēgas vārdi: radošums, radoša personība, radoša darbība, radošās spējas, radošuma sekmēšanas līdzekļi: saturs un formas.
- Jaunākā skolas vecuma skolēnu radošuma attīstības veicināšana mūzikas nodarbībā
- Projekts kā personības attīstības līdzeklis sākumskolā
- Trauksmainības izpausmes jaunākā skolas vecuma bērniem
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Projekts kā personības attīstības līdzeklis sākumskolā
Дипломная для университета67
-
Trauksmainības izpausmes jaunākā skolas vecuma bērniem
Дипломная для университета62
-
Informācijas pieejamība un izglītošanas iespējas skolās par azartspēļu atkarību
Дипломная для университета83
Оцененный! -
Skolēnu zinātniski pētnieciskais darbs kā projektu metode
Дипломная для университета50
Оцененный! -
Ģimenes nozīme bērna ar garīgās attīstības traucējumiem personības attīstībā
Дипломная для университета40
Оцененный!