Дипломная
Предпринимательство и право
Управление
Klientu attālinātās apkalpošanas sistēmu analīze un attīs...-
Klientu attālinātās apkalpošanas sistēmu analīze un attīstības iespējas
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācijas | 3 | |
Ievads | 6 | |
I: | Klientu attālinātas apkalpošanas sistēmas un tās būtība Latvijas komercbankās | 8 |
1.1. | Klientu attālināto apkalpošanas sistēmu jēdziens un attīstības vēsture Baltijas banku tirgū | 8 |
1.2. | Klientu attālināto apkalpošanas sistēmas Rietumu Bankā | 15 |
1.3. | Nodaļas kas nodrošina attālināto apkalpošanas sistēmu vadīšanu Rietumu Bankā | 24 |
1.4. | Maksājuma dokumentu kustība caur Rietumu Bankas nodaļām | 27 |
II: | Off-line bankings sistēmu būtība, to funkcionalitāte un raksturojums | 31 |
2.1. | Off-line bankinga sistēmu raksturojums | 31 |
2.2. | Off-line bankinga sistēmu funkcionalitāte | 32 |
2.3. | Off-line bankinga sistēmu drošības analīze | 35 |
2.4. | Off-line bankinga sistēmu tarifu analīze | 38 |
2.5. | Reklāmas ietekme off-line sistēmu | 40 |
2.6. | Off-line bankinga sistēmu un kopējais salīdzinošais raksturojums | 41 |
III: | On-line bankinga sistēmu būtība, to funkcionalitāte un raksturojums | 42 |
3.1. | Pieslēgšanas iespējas on-line sistēmām | 42 |
3.2. | Internet banku funkcionalitāte | 45 |
3.3. | Internet banku drošība | 52 |
3.4. | Internet banku un banku pamat tarifu analīze | 56 |
3.5. | Internet bankas tēls Latvijas tirgū | 62 |
3.6. | Internet banku kopējais salīdzinošais raksturojums | 64 |
IV: | Klientu attālinātās apkalpošanas sistēmu ekonomiskais novērtējums | 66 |
4.1. | Attālinātās sistēmu ekonomiskais novērtējums no klienta puses | 66 |
4.2. | Attālinātās sistēmu ekonomiskais novērtējums no bankas puses | 75 |
Secinājumi un priekšlikumi | 79 | |
Izmantotas literatūras un avotu saraksts | 81 | |
Galvojums | 82 |
Šis diplomdarbs tiek veltīts četru Latvijas komercbanku klientu attālinātas apkalpošanas sistēmām . Par pamatu autors ņem Latvijas korporatīvo banku - АS Rietumu Banka, un uz pamata divu pamatsistēmu, kā arī vispopulārākās klientu starpā risinājumu IT jomā - PC-banka un on-line internet banka autors veic saildzinošo analīzi un izdara secinājumus, salīdzinot dotās sistēmas ar citu vadošo Latvijas komercbanku sistēmām. Ka arī šajā diplomdarba ir internet bankas lietotāju skaita saraksts un to attīstība ar attālināto kontu pārvaldīšanas sistēmām ne tikai Latvijā, bet arī autors parāda lielākas Baltijas bankas pēc šiem rādītajiem. Diplomdarba pēdējā nodaļa tiek pētīts tās vai citas bankas izmantošanas izdevīguma jautājums klientam no komisijas maksa un tarifu puses, tiek ņemta vērā maksājuma uzdevuma lielums un valūtēšanas datums. Autors ar pievērš uzmanību vadošo valstu, tādam kā Lielbritānija un ASV, datiem klientu attālinātas apkalpošanas jomā, autors izvērtē klientu attālinātas apkalpošanas sistēmu attīstības tempus. Ka arī šajā diplomdarba ir izdevumu ekonomiskā analīze klientu attālinātas apkalpošanas sistēmu uz AS Rietumu bankas datu pamata.
Modernajā pasaulē arvien vairāk pieaug elektronisko norēķinu loma, samazinoties nepieciešamībai pēc skaidrās naudas. Pašlaik gandrīz visās attīstītajās valstīs cilvēks var ērti dzīvot izmantojot tikai savu norēķinu karti, bet, kas jādara, ja ir nepieciešams veikt kādu steidzīgu maksājumu vai papildināt to pašu karti no norēķinu konta? Protams, cilvēks var palūgt savus draugus vai radus pārskaitīt naudu, vai pat sazvanīt banku un dot rīkojumu maksājuma uzdevumam mutiski. Taču tie ir tikai vienreizēji risinājumi – kas jādara, ja cilvēkam, atrodoties komandējumā, jākoordinē sava uzņēmuma darbs? Lai atrisinātu šo problēmu, bankas piedāvāja jaunu pakalpojumu – elektronisko, jeb attālināto konta pārvaldīšanu.
Diplomdarba mērķis ir, pamatojoties uz attālinātās klientu apkalpošanas sistēmu funkcionēšanu, izanalizēt esošās attālinātās klientu apkalpošanas sistēmas Latvijas bankās izstrādāšanu un izstrādāt priekšlikumus AS Rietumu bankai, lai paaugstinātu konkurētspēju Latvijas tirgū kā arī Eiropas Savienības tirgos.
Sakarā ar noradīto mērķi diplomdarbā tiek risināti sekojosie uzdevumi:
Noteikt vadošo valsti Baltijas reģiona pēc internet banku lietotāju skaita;
Noteikt vadošo banku sarakstu pēc internet banku lietotāju skaita katrā Baltijas valstī;
Izanalizēt visas attālinātas konta pārvaldīšanas sistēmas ko sniedz AS Rietumu Banka;
Noteikt vispopulārākās klientu vidē un visattīstītākās attālinātās kontu pārvaldīšanas sistēmas un izpētīt tos, no sekojošām pusēm:
Sistēmu funkcionalitāte;
Sistēmu drošība;
Sistēmu tarifu analīze;
Izpētīt banku komisijas maksas, un no privāta un korporatīva klienta puses atrast to vajadzībām pašu izdevīgo banku.
Izvērtēt attālinātās kontu pārvaldīšanas sistēmu atdevi bankai;
Diplomdarba pirmā nodaļa tiek veltīta kopējam pētījumam par internet bankas lietotāju skaita noteikšanai gan Latvijas vadošajās bankās, gan Baltijas reģiona. Nodaļas beigās tiek izskatīti visas klientu attālinātās apkalpošanas sistēma, kuras sniedz viena no vadošajām bankām Latvijā AS Rietumu banka kā arī ir dati par klientu attilinātas apkalpošanas sistēmu un informācijas nodaļas struktūru un maksājuma uzdevumu kustību bankā.
Otrajā un trešajā nodaļā autors apraksta divas vispopulārākās klientu starpā attālinātas kontu pārvaldīšanas sistēmas, četru Latvijas vadošo komercbanku gan pēc aktīvu apjuma, gan pēc internet bankas lietotāju skaita apjoma, PC –banka – off –line banka un on – line banka – internet banka.
Abi šie piedāvājumi tiek pētīti no sekojošām pusēm:
Pieslēgšanas sistēmai;
Sistēmu funkcionalitāte;
Sistēmu drošība;
Sistēmu tarifi;
Reklāmas ietekme;
Utt
Kā arī trešās nodaļas beigas tiek apskatīts komisijas maksu četru Latvijas lielāku banku salīdzinošais raksturojums un kā pamatā ceturtajā nodaļa autors veic pētījumu;
Ceturtā nodaļa tiek veltīta attālināto kontu pārvaldīšanas sistēmu izmantošanas ekonomiskajai analīzei gan no klienta puses, gan no bankas puses. Autors veic pētījumu un par pētījuma objektu tiek ņemti divi klienti – privātpersona un korporatīvais klients kā arī divas pārskaitāmas summas, lai atrastu pasu izdevīgo banku abu klientu finanšu vajadzībām ar attālinātās kontu pārvaldīšanas sistēmu izmantošanu. Tālāk nodaļā tiek izskatīts jautājums par attālināto konta pārvaldīšanas sistēmu izmantošanu tieši no banku puses;
Diplomdarbā tiek pielietotas salīdzinošās analīzes un ekonomiskas grupēšanas metodes.
1. Klientu attālinātas apkalpošanas sistēmas un tās būtība Latvijas komercbankās
1.1. Klientu attālināto apkalpošanas sistēmu jēdziens un attīstības vēsture Latvijas banku tirgū
Ikdienas dzīves temps ir pieaudzis līdz tādai pakāpei, ka pat vecie labie naudas ceļi ir kļuvuši neērti un neizdevīgi. Iet uz banku, lai veiktu dažādus pārskaitījumus ir apgrūtinoši un cilvēki labprātāk to darītu sev izdevīgos brīžos un vietās.
Elektroniskā komercija pasaulē sākās 1994.gadā, kad tika pieņemts pirmais pasūtījums caur interneta tīklu un jau 1994.gada beigās dažas Amerikas firmas sāka piedāvāt norēķinus internetā ar starptautiskajām kredītkartēm.
Elektroniskās komercijas pirmsākumos nekādi specifiski apmaksas darījumu veidi neeksistēja un paši darījumi caur internetu tika uzskatīti par parastu pasūtījuma darījumu paveidu.
Arī Latvijā jau ilgāku laiku daudzas bankas saviem klientiem piedāvā iespēju saņemt plašu bankas pakalpojumu klāstu internetā ar internet bankas palīdzību – speciālu sazināšanās kanālu ar banku caur internetu.
Pirmā kredītkartes pieņemšana interneta tīklā Latvijā notika 1999.gadā – tā bija Rīgas Komercbankas (šobrīd NORD/LB banka) starptautiskā maksājumu karte, bet maksājumu karšu pieņemšanu un autorizāciju nodrošināja procesinga centra Bankserviss.
Atrodoties jebkurā zemeslodes punktā, viņi var pārbaudīt sava konta stāvokli un dot Bankai norādījumus par veicamajām finansu operācijām un tam tiek pielietoti dažādi risinājumi (internet banka, PC-banka, Phone banka u.t.t.) bet mērķis tiem visiem ir viens – pārvaldīt savus finanses, un strādāt ar banku neapmeklējot to.
1998. gadā Latvijas tirgū parādījās pirmā Internet banka - Hanza.net, un to sāka piedāvāt AS Hansabanka. Sākotnēji klients varēja tikai saņemt informāciju par savu kontu, veikt vietējos un starptautiskos maksājumus un periodiskos pārskaitījumus, izmantojot pasaules datortīklu. Tomēr pieprasījums pēc tādiem pakalpojumiem audzis un internet bankas ka arī citi risinājumi attālināto kontu pārvaldīšanas jomā paplašināja gan savu funkcionalitāti, gan iespējas pieslēgties tiem. Kā arī ir pieaudzis lietotāju skaits kuri sāka izmantot šos pakalpojumus. AS Hansabankas internet bankas Hanza.net lietotāju pieaugumu sākot no 2000. gada līdz 2004. gada beigām ir palielinājies 17,5 reizes un ir apskatāms attēlā 1.1.…
Šis diplomdarbs tiek veltīts četru Latvijas komercbanku (Hansabanka, Parex banka, SEB Unibanka, Rietumu banka) klientu attālinātas apkalpošanas sistēmām ( internetbankas, mobilas bankas, lokalas bankas) statistika, petijumi, internetbanku raksturojums, tarifu politikas analize, izdeviguma aprekins ari Baltijas valstu lielako banku raditaji un dati ar starptautiskiem piemeriem.
- Kalendāras plānošanas metodes ražošanas sistēmu vadībā
- Klientu attālinātās apkalpošanas sistēmu analīze un attīstības iespējas
- Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Klientu attiecību pārvaldības (CRM) raksturojums un izmantošana Latvijā
Дипломная для университета65
Оцененный! -
Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
Дипломная для университета25
-
Sporta preču vairumtirdzniecības uzņēmuma "Aqua Pro" vadīšanas analīze
Дипломная для университета49
Оцененный! -
A/s "Rīgas Piena Kombināts" kvalitātes vadības sistēmas analīze un raksturojums
Дипломная для университета62
-
E-komercijas ietekmes analīze uzņēmuma darbības izmaksu samazināšanai
Дипломная для университета63
Оцененный!