2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Konkurence | 4 |
1.1. | Konkurences vide | 4 |
1.2. | Konkurences pozitīvās un negatīvās īpašības | 6 |
2. | Konkurentu analīzes metodes | 7 |
2.1. | Portera piecu spēku modelis | 7 |
2.2. | Bostonas konsultantu grupas matrica | 8 |
2.3. | General Electric Modelis | 9 |
2.4. | Benchmarking jeb salīdzināšana | 10 |
2.5. | Konkurences novērtēšanas objektīvā un subjektīvā metode | 11 |
3. | Uzņēmuma un tā darbības apraksts | 12 |
4. | Konkurencec analīzes metodes | 14 |
4.1. | Konkurences novērtēšanas subjektīvā metode | 14 |
4.2. | Portera piecu spēku modeļa izmantošana telekomunikācijas nozarē | 15 |
4.3. | Rezultātu salīdzinājums | 17 |
Secinājumi un priekšlikumi | 19 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 21 |
Konkurenti ir divi vai vairāki tirgus dalībnieki, kas sacenšas vai atrodas tādos apstāklos, kuros tie var sacensties viena veida vai savstarpēji aizstājamu preču ražošaā vai realizācijas konkrētajā tirgū. Konkurence ir ekonomiska sacensība starp diviem vai vairakiem dalībniekiem par pircēju, par noteicošo lomu tirgū vai kādā tirgus daļā. [1,168.lpp.]
Tā ir firmas stratēģija un ekonomiski patstāvīgu firmu sacensība, kas efektīvi ierobežo atsevišķu uzņēmēju spēju ietekmēt vispārējos preču apgrozības apstākļus (cenu, piedāvājumu) un veicina preču ražošanu un pakalpojumu sniegšanu atbilstoši pieprasījumam. Konkurence ir viens no faktoriem, kas liek izstrādāt jaunus produktus un pakalpojumus, attīstīt un pilnveidot esošos, kā arī uzlabot produktu kvalitāti, drošību un dizainu. Uzvara konkurencē ir tirgus subjektu izdzīvošanas, peļņas palielināšanas vai vispār peļņas iegūšanas nosacījums. Konkurence ir brīva no administratīviem žņaugiem, detalizētiem priekšrakstiem. Taču tas nenozīmē, ka konkurence var ignorēt valsts likumdošanu, obligātus valsts apstiprinātus spēles noteikums un, pirmām kārtām, likumus konkurences jomā. [5.6]…
Tirgū jau kopš seniem laikiem ir pastāvējusi sacensība starp tirgus dalībniekiem, kas sacenšas viena veida vai aizstājamu preču ražošanā. Tā ir cīņa par pircēju un par noteicošo lomu tirgū vai kādā tirgus daļā. Konkurence ir tirgus ekonomikas neatņemama sastāvdaļa un galvenais konkurences stimuls ir attīstīt ražošanu, pakalpojumu sniegšanu un efektīvi saimniekot. Svarīga loma tirgū ir arī tirgus pētīšanai. Mūsdienās ir neiespējami iekļūt tirgū un ilgi saglabāt stabilas pozīcijas. Lai izanalizēt konkurentus , ir izstrādātas vairākas metodes, ar kuru palīdzību tiek izdarīti secinājumi par to kādā pozīcijā starp konkurentiem atrodas uzņēmums un pieņemti lēmumi, kas uzņēmumam palīdz turpmakajā darbībā. Kursa darbā tiek pētīts un analizēts uzņēmums SIA „Bite Latvija”, kas ir viens no trijiem Latvijas uzņēmumiem, kas sniedz telekomunikācijas pakalpojumus. Darbā tika veikta konkurences analīze uzņēmumam SIA „Bite”. Kursa darba mērķis ir uzzināt, kādas ir konkurences analīzes metodes, ko tieši tās analizē, kā arī izpētīt un veikt SIA „Mana Bite” konkurences analīzi. Mērķa sasniegšanai tika veikti sekojoši uzdevumi: • Uzzināt, kas ir konkurence tirgū; • Uzzināt, kādas ir konkurentu analīzes metodes; • Aprakstīt šīs metodes; • Veikt SIA „Bite Latvija” konkurentu analīzi, pielietojot kādu no metodēm; • Analizēt, apkopot un raksturot iegutos rezultātus Lai īstenotu darba mērķi, tiks izmantotas divas konkurences analīzes metodes – konkurences novertēšanas subjektīvā metode un M.Portera piecu spēka modelis.
- "Rietumu Bankas" finansiālās darbības analīze un tās pilnveidošana
- Konkurentu analīzes metodes
- Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Uzņēmuma finanšu analīze
Дипломная для университета65
-
Saņemtie atbalsta maksājumi Z/S „x” un ietekme uz finanšu rādītājiem
Дипломная для университета89
Оцененный! -
Stratēģiskās attīstības nodrošināšana SIA "X"
Дипломная для университета97
-
SIA "Dolce Credit" sabiedrisko attiecību stratēģijas izveide
Дипломная для университета103
-
Uzņēmuma SIA "Labiekārtošana-D" analīze
Дипломная для университета57