Дипломная
Технологии
Коммуникации, транспорт, связь
Kuģu satiksmes sistēmu analīze un praktiskās pielietošana...-
Kuģu satiksmes sistēmu analīze un praktiskās pielietošanas iespējas
Дипломная54 Коммуникации, транспорт, связь, Бизнес, Управление
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 4 | |
Annotation | 5 | |
Ievads | 6 | |
Saīsinājumu un nosacīto apzīmējumu saraksts | 7 | |
1. | Kuģu satiksmes uzraudzības sistēmu vēsture | 8 |
2. | Kuģu satiksmes uzraudzības sistēmu klasifikācija un komponentes | 9 |
2.1. | Kuģu satiksmes uzraudzības sistēmu komponentes | 11 |
3. | Kuģu satiksmes uzraudzības sistēmas, to izpēte un analīze | 14 |
3.1. | Lokāla sistēma | 15 |
3.1.1. | Great Barrier Reef and Torres Strait Vessel Traffic Service (REEFVTS) | 15 |
3.1.1.1. | ReefVTS sistēmas arhitektūra | 16 |
3.1.1.2. | Satiksmes kontrole REEFVTS | 17 |
3.1.1.3. | Kapteiņa atbildība | 18 |
3.1.1.4. | Ziņošana REEFVTS | 18 |
3.1.1.5. | Sistēmas precizitāte | 20 |
3.1.1.6. | ReefVTS analīze | 20 |
3.2. | Reģionālas sistēmas | 22 |
3.2.1. | ES SafeSeaNet sistēma | 22 |
3.2.1.1. | ES SafeSeaNet arhitektūra | 23 |
3.2.1.2. | Sistēmas darbības princips | 25 |
3.2.1.3. | SafeSeaNet ziņojumu veidi | 26 |
3.2.1.4. | Sistēmas precizitāte | 27 |
3.2.1.5. | EU SSN un Sat-AIS | 28 |
3.2.1.6. | EU SafeSeaNet analīze | 28 |
3.2.2. | Nationwide Automatic Identification System (NAIS) | 29 |
3.2.2.1. | NAIS Projekta fāzes un piekrastes teritorijas pārklājums | 30 |
3.2.2.2. | Sistēmas arhitektūra | 33 |
3.2.2.3. | Sistēmas precizitāte | 34 |
3.2.2.4. | NAIS analīze | 34 |
3.3. | Pasaules sistēmas | 36 |
3.3.1. | Long Range Identification and Tracking (LRIT) | 36 |
3.3.1.1. | IMO Prasības LRIT sistēmai | 36 |
3.3.1.2. | Sistēmas arhitektūra | 36 |
3.3.1.3. | Sistēmas kļūdas un tās precizitāte | 38 |
3.3.1.4. | Inmarsat-C un LRIT | 39 |
3.3.1.5. | LRIT ziņošana | 40 |
3.3.1.6. | LRIT analīze | 41 |
3.3.2. | VTI sistēma Marinetraffic | 42 |
3.3.2.1. | Marinetraffic sistēmas arhitektūra | 43 |
3.3.2.2. | Sistēmas precizitāte | 44 |
3.3.2.3. | Sistēmas papildus pakalpojumi | 45 |
3.3.2.4. | Marinetraffic analīze | 46 |
4. | Kuģu satiksmes uzraudzības sistēmu praktiskās pielietošanas iespējas | 48 |
4.1. | ReefVTS praktiskās pielietošanas iespējas | 48 |
4.2. | SafeSeaNet praktiskās pielietošanas iespējas | 49 |
4.3. | NAIS praktiskās pielietošanas iespējas | 53 |
4.4. | LRIT praktiskās pielietošanas iespējas | 54 |
4.5. | Marinetraffic praktiskās pielietošanas iespējas | 56 |
5. | Secinājumi | 59 |
6. | Priekšlikumi | 62 |
7. | Izmantotās literatūras saraksts | 63 |
5. Marinetraffic – priekšrocības ir atvērtā sistēmas lietošana jebkuram interesentam, neatkarība no VTS centriem nodrošinot savu raidstaciju izvietojumu pa visu pasauli, plašās iespējas izmantojot jaunākās paaudzes grafisko interfeisu, maksas aplikācijas viedtālruņiem, lielais pārklājuma rajons (līdz 300 j.j.). Sistēmas trūkumi ir atkarība no AIS datiem un kuģa AIS ekipējuma, kā arī cilvēka ievadītās informācijas kļūdām. Par trūkumu jāuzskata arī iepriekšminētā priekšrocība – atvērtā lietošana, kura rada potenciālu drošības risku jebkuram kuģim, kurš pārraida AIS datus un kurus uztver Marinetraffic bāzes stacija.
• Kuģu satiksmes uzraudzības sistēmu jaunākās attīstības tendences:
Darba autors secina, ka pieaugošā pieprasījuma pēc kuģu satiksmes, valsts aizsardzības un jūras vides drošības augsta līmeņa dēļ lielākās pasaules valstis uzņemas iniciatīvu un pastāvīgi veido jaunu kuģu satiksmes uzraudzības sistēmu projektus. Īstenoti tiek veiksmīgākie un reālākie. Attīstās atsevišķas sistēmu komponentes un iegūtās informācijas apstrādes metodes. Paši informācijas iegūšanas veidi ir tie paši, kas tiek izmantoti jau gadiem – LRIT, AIS un VHF/MF mutiski ziņojumi krasta VTS stacijām.
Piemēram:
1.SafeSeaNet regulāri tiek integrētas Eiropas Jūras Drošības Aģentūras izstrādātās sistēmas lai uzturētu vienotu datu bāzi ar pieeju jebkurai nepieciešamajai informācijai. Starp jaunākajām integrācijām ir CleanSeaNet (satelītu attēli ar iespējamo piesārņojumu ES ūdeņos), THETIS (vienota kuģu inspekciju datu bāze), drīzumā EMCIP (Eiropas Jūras Negadījumu informācijas datubāze). Stratēģiskās vietās joprojām tiek izvietoti AIS uztvērēji, nodrošinot pastāvīgu un pilnīgu pārklājumu datu uztveršanai. SAT-AIS projekta īstenošana padarīs SSN par pasaules mēroga kuģu satiksmes uzraudzības un informācijas apmaiņas sistēmu.
2.LRIT veiktspēju uzlabos jaunie Inmarsat GlobalXpress i5 satelīti, kuri tiks nogādāti orbītā tuvāko 3 gadu laikā. Jaunākās paaudzes satelīti nodrošinās bezvadu datu pārraides ātrumu līdz 15Mbit/sec, kā arī globālu pārklājumu un zemes sistēmu darbību arī saules magnētisko vētru gadījumā.
LRIT „Pirasat” ES dalībvalstu anti-pirātisma programma ir inovatīva satelītu novērošanas sistēma konkrētam mērķim – pirātisma novēršanai Adenas līča rajonā.
3.NAIS ir pirmā kuģu satiksmes uzraudzības sistēma pasaulē, kura sāk izmantot jaunākos tehnoloģiskos risinājumus – bezpilota izlūklidmašīnas, stratēģiski izvietotas AIS radio bojas, satelītus un datu uztvērējus uz naftas iegūšanas platformām, lai īstenotu vēl nebijušu pārklājumu AIS datu uztveršanai līdz pat 2000 j.j. no ASV krasta līnijas. Šī sistēma fokusējas uz AIS tehnoloģijas pilnvērtīgu izmantošanu.
4.ReefVTS darbības rajons tika paplašināts ar 2011. gada 1. jūliju. Sistēma šobrīd pārklāj un kontrolē kuģu satiksmi visā Austrālijas austrumu piekrastē. Šobrīd testa režīmā virs rajona novietots arī AIS satelīts darbības zonas palielināšanai.
5. Marinetraffic regulāri palielina AIS bāzes staciju skaitu, piesaistot arvien jaunus interesentus un pat piedāvājot tiem bezmaksas AIS uztvērējus, ja iespējams tos uzstādīt stratēģiski svarīgās vietās, tādējādi izplešot darbības rādiusu un palielinot sistēmas precizitāti.
• Izvirzītā hipotēze „VTS pilnvērtīgai darbībai nepieciešamas ar to saistītas kuģu satiksmes uzraudzības un informācijas apmaiņas sistēmas” apstiprinājās.
…
LJA studenta diplomdarbs, pabeidzot 5. kursa kuģa vadītājus. Darbā apskatītas 5 kuģu satiksmes uzraudzības un informācijas sistēmas, kuras darbojas kā papildinājums esošajiem VTS, to darbības uzlabošanai. Apskatītās sistemas ir 1) SafeSeaNet (EU); 2) LRIT (Global); 3)ReefVTS (Austrālija); 4) Marinetraffic (Global); 5) NAIS (ASV). Informācija par šīm sistēmām praktiski nekur nav atrodama latviešu valodā, padarot šo darbu un tajā atrodamo informāciju par visai reti sastopamu ārpus Latvijas Jūras akadēmijas. Darbam dotais valsts komisijas vērtējums - 8.
Atsevišķas atsauces nekvalitatīvas.
- E-komercijas ietekmes analīze uzņēmuma darbības izmaksu samazināšanai
-
Kuģu satiksmes sistēmu analīze un praktiskās pielietošanas iespējas
Дипломная54 Коммуникации, транспорт, связь, Бизнес, Управление
- Sporta preču vairumtirdzniecības uzņēmuma "Aqua Pro" vadīšanas analīze
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Sporta preču vairumtirdzniecības uzņēmuma "Aqua Pro" vadīšanas analīze
Дипломная для университета49
Оцененный! -
E-komercijas ietekmes analīze uzņēmuma darbības izmaksu samazināšanai
Дипломная для университета63
Оцененный! -
"Rietumu Bankas" finansiālās darbības analīze un tās pilnveidošana
Дипломная для университета54
Оцененный! -
Personālvadības analīze
Дипломная для университета78
Оцененный! -
SIA "Maiznīca Liepkalni" finansiālā stāvokļa analīze un novērtējums
Дипломная для университета69
Оцененный!