-
Latvijas eksporta veicināšana
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
ANOTĀCIJA | 2 | |
SATURA RĀDĪTĀJS | 4 | |
IEVADS | 5 | |
1. | EKSPORTS, TĀ BŪTĪBA UN IETEKMĒJOŠIE FAKTORI | 5 |
1.1. | Starptautisko tirdzniecības teoriju vēsturiskais apskats | |
1.2. | Eksportu ietekmējošie faktori | |
1.3. | Eksporta veidi | |
1.4. | Eksporta veicināšana | |
1.5. | Eksporta stratēģijas | |
2. | ĀRĒJĀS TIRDZNIECĪBAS RAKSTUROJUMS LATVIJĀ UN ĀRVALSTĪS | |
2.1. | Ārējās tirdzniecības raksturojums Latvijā | |
2.2. | Ārējā tirdzniecība un eksporta veicināšana ārvalstīs | |
3. | EKSPORTA VEICINĀŠANA LATVIJAS UZŅĒMUMOS | |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | ||
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI.
1. Viens no svarīgākajiem kritērijiem, kas raksturo ekonomiskās izaugsmes attīstību valstī, ir ārējā tirdzniecība. Starptautiskā tirdzniecība raksturo preču un pakalpojumu apmaiņu starp dažādu valstu privātpersonām un uzņēmumiem. Starptautiskā tirdzniecība galveno-kārt balstās uz tiem pašiem principiem kā jebkura cita brīvprātīga apmaiņu: valstis, kas tirgo ražo un patērē vairāk, nekā tas būtu iespējams, ja netiktu tirgot.
2. Lai starptautiskās ekonomiskās attiecības kļūtu efektīvākas, tika izstrādātas klasiskās un modernās starptautiskās tirdzniecības teorijas:
• Merkantilisma galvenais apgalvojums bija tas, ka nācijas bagātība un labklājība atspogu-ļojas dārgmetālu, zelta un sudraba krājumos. Tolaik, kad zelts un sudrabs bija tirdzniecī-bas valūta starp tautām, valsts varēja uzkrāt zeltu un sudrabu eksportējot vairāk un impor-tējot mazāk.
• 18.gs. Ā.Smits izstrādāja absolūto priekšrocību teoriju, kas paredzēja, ka valstis eksportē tās preces, kuras tās var saražot ar mazākām izmaksām un importē tās preces, kuras citas valstis var saražot ar mazākām izmaksām
• 19.gs. D.Rikardo atklāja salīdzinošo priekšrocību likumu: valstij jāspecializējas preču eksportā, kuru ražošanā tai ir vislielākās absolūtās priekšrocības (ja tai ir absolūtās priekš-rocības abās precēs) vai vismazākās absolūtās priekšrocības (ja tai nav absolūto priekšro-cību nevienā precē)
• 20gs. parādījās ražošanas faktoru attiecību teorija jeb Hekšera – Olina teorija. Saskaņā ar Hekšera – Olina teoriju, valstis eksportē tās preces, kuru ražošanā nepieciešami relatīvi lieki ražošanas faktori. Pēc autoru teorijas, pastāv trīs pamata faktori: darbs, zeme, kapi-tāls.
3. Viens no ārējās tirdzniecības politikas mērķiem ir veicināt valsts konkurētspēju kā iekšējā, tā ārējā tirgū. Pieaugot tirdzniecības globalizācijai, valstij ir jārēķinās ar dažādu trešo val-stu tirdzniecības regulējumu, kas ne vienmēr izrādās viegls uzdevums. Eksporta tarifus galvenokārt izmanto jaunattīstības valstis un valstis ar pārejas ekonomiku. Muitas tarifa ieviešana eksportam var būt lietderīga tajā gadījumā, kad kādas preces cena atrodas zem valsts administratīvās kontroles un tiek noturēta zemāk nekā pasaules līmenī, to panākot ar attiecīgo subsīdiju izmaksām ražotājam.
4. Eksporta subsīdiju sekas var būt dažādas. Tie valstu uzņēmumi, kuri iekļūst pasaules tir-gū, kļūst konkurētspējīgāki; ja uzņēmumi kļūst konkurētspējīgi, tad tiem palielinās ražo-šanas apjoms, kas savukārt sekmē darbaspēka pieprasījumu; tiks veicināta ārzemju valū-tas ieplūde valstī. Ir iespējami zaudējumi dēļ tā, ka cena vietējā tirgū ir lielāka par pasau-les tirgus cenu, tas savukārt sekmē pieprasījuma samazināšanos vietējā tirgū; valsts bu-džetā ir zaudējumi sakarā ar pievienotās vērtības nodokļa neiekasēšanu.
5. Eksporta veicināšanas aktivitāšu galvenais mērķis ir rosināt produktu pārdošanu, kas paš-laik ir pieejams eksportam. Visi reklāmas centieni ir balstīti uz pašreizējo ražošanu un to mērķis ir palielināt ārvalstu pārdošanas apjoma vērtību.
…
Bakalaura darba mērķis ir aplūkot ārējās tirdzniecības veidošanos, izvērtēt Latvijas eksporta veicināšanas pasākumus, kā arī izstrādāt priekšlikumus eksporta veicināšanai Latvijā. Bakalaura darbu veido trīs daļas. Pirmajā nodaļā ir aplūkots starptautisko tirdzniecības teoriju vēsturiskais pamatojums, ārējo tirdzniecību ietekmējošie faktori, kā arī eksporta veidi, veicināšana un stratēģijas. Otrajā nodaļā ir analizēta ārējā tirdzniecība Latvijā un ārvalstīs. Trešajā nodaļā ir analizēta eksporta veicināšana Latvijas uzņēmumos. Darba beigās doti secinājumi un priekšlikumi eksporta veicināšanai Latvijā. Bakalaura darbā izmatoti Latvijas Republikas Centrālās statistikas pārvaldes krājumi kā arī Ekonomikas ministrijas izdotie ziņojumi.
- AS "Latvijas Unibanka" kredītpolitikas realizācijas analīze reģionālajā griezumā
- Latvijas eksporta veicināšana
- Latvijas un ārzemju pieredze kvalitātes vadības sistēmas ieviešanā valsts pārvaldes iestādēs
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas banku norēķinu kartes. Analīze un perspektīvas
Дипломная для университета73
Оцененный! -
Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Дипломная для университета99
-
Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus ekonomiskā analīze
Дипломная для университета72
-
Latvijas darba tirgus pirms un pēc pievienošanās ES
Дипломная для университета90
-
Eiropas Savienības prasību ietekme uz Valsts Akciju sabiedrības “Latvijas dzelzceļš” attīstību
Дипломная для университета90
Оцененный!