Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Lojalitātes programmas mazumtirdzniecībā-
Lojalitātes programmas mazumtirdzniecībā
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 5 | |
1. | Klientu lojalitāte | 7 |
1.1. | Klientu lojalitātes būtība | 7 |
1.2. | Klientu lojalitātes fāzes | 11 |
1.3. | Klientu lojalitātes mērīšana | 13 |
1.4. | Lojalitātes veidošana, iegūšana un saglabāšana | 16 |
2. | Lojalitātes programmas | 19 |
2.1. | Lojalitātes programmas raksturojums | 19 |
2.2. | Lojalitātes programmu veidi | 21 |
2.3. | Lojalitātes programmas priekšrocības un trūkumi | 23 |
3. | Lojalitātes programmas mazumtirdzniecībā | 26 |
3.1. | Tirgus situācijas analīze mazumtirdzniecībā | 26 |
3.2. | Lojalitātes programmu veidošana mazumtirdzniecībā | 32 |
3.3. | Notiekošo lojalitātes programmu salīdzinājums | 36 |
3.4. | Lojalitātes programmu efektivitāte un izdevīgums | 42 |
4. | Pētījums par mazumtirdzniecību lojalitātes programmu efektivitāti un to ietekme uz patērētāju | 47 |
4.1. | Iegūtās aptaujas rezultātu analīze | 47 |
4.2. | Intervijas analīze | 61 |
SECINĀJUMI | 67 | |
PRIEKŠLIKUMI | 70 | |
PIELIKUMI | 76 |
SECINĀJUMI
1. Klientu lojalitāte neveidojas tikai no piedāvātā produkta vai pakalpojuma, tā veidojas arī no uzņēmuma tēla, tā izveidotā prestiža un komunikācijas gan ar saviem klientiem, gan darbiniekiem, gan medijiem.
2. Jebkuram uzņēmumam, plānojot savas darbības pircēju lojalitātes veidošanā, ir jāizprot un jāņem vērā lojalitātes stadijas, kādās var atrasties patērētājs un jāpievērš uzmanība uz to, ka katrā no šīm stadijām darbojas virzītājspēki, uzturētāj-spēki, kā arī draudi.
3. Lojalitātes programma ir abpusēji izdevīga, ja spēj nodrošināt klientam maksimālu labumu. Lojālie klienti uzņēmumam veido lielākus ienākumus, kā arī mazāk jūtīgi ir pret cenu izmaiņām un konkurentu piedāvājumiem.
4. Uzņēmumam izmaksā daudz dārgāk piesaistīt jaunus klientus nekā saglabāt esošos, jo lai iegūtu jaunus ir lielas naudas summas jātērē reklāmās, taču lojālie klienti spēj noreklamēt daudz efektīvāk konkrēto uzņēmumu.
5. Lojalitātes programmas var kalpot diviem mērķiem, pirmkārt, palielināt peļņu un pirkumu daudzumu, kā arī paplašināt un pircējiem piedāvāt daudzveidīgāku produktu sortimentu. Otrkārt radīt stiprākas attiecības starp uzņēmumu un tā klientiem, kā arī paplašināt un pilnveidot uzņēmuma klientu datu bāzi.
6. Uzņēmumam ir jādrošina arī sava uzņēmuma darbinieku lojalitāte, jo kā rāda ASV veiktie pētījumi 68% klientu nav apmierināti ar uzņēmuma apkalpošanu.
7. Lai veicinātu klientu lojalitāti ir jāveic pētījumi, kas palīdzētu noskaidrot, kas būtu jāuzlabo klientu apkalpošanā, kādas ir klientu vēlmes un vajadzības, kādas ir klientu iespējas.
8. Par lojālu pircēju ne vienmēr ir saucams tāds pircējs, kas aptaujas anketās pauž apmierinātību par produktu, jo lojalitāte izpaužas pircēja darbībās nevis apmierinātībā.
9. Stingra kontrole ir veiksmīgi ieviestas lojalitātes programma neatņemama daļa. Pie tam ļoti svarīga ir analīze ne tikai par to, kas notiek attiecīgajā brīdī, bet arī pagātnē un nākotnē. Lojalitātes programma veido attiecības ar pircējiem, pievērš tiem uzmanība un izturas pret tiem ar iecietību.
10. Lojalitātes programmu datubāzēm raksturīgs ļoti vērtīgs informatīvais saturs, kas pareiza informācijas izmantošanas un interpretācijas gadījumā dod uzņēmumam lielas iespējas saglabāt vai pat vērst plašumā savas tirgus pozīcijas ilgtermiņā;
11. Viena no svarīgākajām lojalitātes programmu daļām ir tās atlīdzība, kas tiek piedāvāta lojalitātes programmas dalībniekiem. Lojalitātes programmas atlīdzībai (labumiem) jābūt tādai, lai programmas dalībnieki tos uzskatītu par vērtīgiem, un tie spētu nodrošināt emocionālu saikni starp pircēju un uzņēmumu.
12. Latvijā mazumtirdzniecības uzņēmumu piedāvātajām lojalitātes programmām ir nākotne, jo pakāpeniski izveidojusies patērētāju izpratne par šāda veida programmām, un pircēji kļūst arvien prasīgāki ne tikai pret pērkamo produktu, bet arī dažādiem blakus pakalpojumiem. Attiecīgi paredzama ir konkurences palielināšanās arī pašu programmu jomā.
13. Veidojot klientu lojalitāti katram uzņēmumam būtu jāizveido sava īpatnēja stratēģija, kas būtiski atšķiras no konkurentu piedāvājumiem. Tas nepieciešams, lai klients redzētu atšķirības un spētu izvēlēties vienu, sev piemērotu, uzņēmumu ar kuru vēlētos veidot ilglaicīgu sadarbību.
14. Katram klientu segmentam ir savas vērtības, vēlmes un vajadzības, tādēļ svarīgs uzdevums ir tās precīzi izzināt un, veidojot lojālo klientu segmentu, pilnveidot pakalpojumus, līdz tie atbilst kopējām prasībām.
15. Tirdzniecībā pēdējie pieci gadi bijuši plašu pārmaiņu laiks – nozares apgrozījums te audzis, te kritis, kas pamatā bijis saistīts ar tā brīža politiskajiem un ekonomiskajiem procesiem valstī.
16. Mūsdienās praktiski jebkurš pircējs ir iesaistījies kādā no lojalitātes programmām, kuras pēc viņu domām spēj viņam dot labumus.
17. Neskatoties uz to, ka „Maxima” ir arī Lietuvā, Igaunijā un Bulgārijā, Latvijas klientu karti tur izmantot nevar un arī uzlīmju kampaņas ir atšķirīgas.
18. Pasaulē ir novērojama lojalitātes programmu attīstīšana izmantojot kopzīmola jeb lojalitātes tīklu, kuros apvienoti dažādu produktu tirgotāji un pakalpojumi. Latvijā tādas pagaidām vēl nav tik aktuālas.
…
Darba mērķis ir izpētīt lojalitātes programmu dažādību, to efektivitāti un ietekmi uz patērētāju, kā arī salīdzināt lojalitātes programmas savā starpā.
- Lojalitātes programmas mazumtirdzniecībā
-
Mobilo sakaru tirgus attīstība Latvijā
Дипломная68 Коммуникации, транспорт, связь, Реклама, маркетинг, Экономика
- Preču iepirkuma process un izpārdošanas politika apavu veikalu tīklā "Walkathon"
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Mobilo sakaru tirgus attīstība Latvijā
Дипломная для университета68
-
Preču iepirkuma process un izpārdošanas politika apavu veikalu tīklā "Walkathon"
Дипломная для университета70
Оцененный! -
Mazo un vidējo uzņēmumu attīstība Latvijā (2002.-2005.g.)
Дипломная для университета77
Оцененный! -
Reklāmas pasākumu organizēšana uzņēmumā mūsdienu konkurences apstākļos
Дипломная для университета66
Оцененный! -
Reklāmas līdzekļu izmantošanas analīze nekustamo īpašumu uzņēmumā SIA BaltHaus
Дипломная для университета98
Оцененный!