-
Maksājumu karšu tirgus analīze Latvijā
Дипломная38 Финансы, кредит, Компьютеры, программирование, электроника, Реклама, маркетинг
2011–2015 гг.
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Vispārēja informācija par maksājumu kartēm | 5 |
1.1. | Maksājumu karšu attīstības vēsture Latvijā | 5 |
1.2. | Starptautiskās maksājumu karšu organizācijas | 8 |
1.3. | Maksājumu karšu iedalījumi | 11 |
1.4. | Maksājumu karšu sistēmas dalībnieki | 15 |
2. | Maksājumu karšu tirgus analīze | 18 |
2.1. | Maksājumu karšu statistika | 18 |
2.2. | Latvijas lielāko izdevējbanku maksājumu karšu piedāvājums | 24 |
2.3. | Maksājumu karšu aptaujas anketas rezultātu analīze | 31 |
Secinājumi un priekšlikumi | 37 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 39 | |
Pielikumi | 41 |
Secinājumi un priekšlikumi
Kvalifikācijas darbā veiktās analīzes un aptaujas rezultātā, autore nonāca pie šādiem secinājumiem:
1. Izdoto maksājumu karšu skaits Latvijā uz 2012. gada 3. ceturksni sastāda 2 379 679 kartes. Maksājumu karšu skaits Latvijā ir atkarīgs no ekonomiskajām aktivitātēm valstī.
2. Uz doto brīdi lielākās maksājumu karšu izdevējbankas ir „Swedbank” ar 42% daļu no izdoto karšu tirgus, „SEB banka” ar 23% un „Citadele banka” ar 13% no kopējā karšu tirgus.
3. Uz 2012. gada 3. ceturksni Latvijā kopā ir uzstādīti 1 249 bankomāti uz aptuveni 2.4 milj. izsniegto maksājumu karšu. Aptaujāto vidū ir jūtama nepieciešamība pēc lielāka bankomātu skaita.
4. Latvijā visizplatītākās ir VISA starptautiskās maksājumu karšu asociācijas kartes, sastādot 55% no kopējā karšu skaita, MasterCard asociācijas kartes sastāda 42% un American Express sastāda 2.6% no kopējā karšu skaita Latvijā.
5. Populārākais maksājumu karšu veids Latvijā ir debetkartes, kas sastāda 83% no izsniegto karšu skaita. 87% no pirkumiem sastāda norēķini ar debetkartēm, taču šīm kartēm netiek piedāvātas atlaides un priekšrocības veicot pirkumus.
6. Kredītkaršu popularitāte Latvijā ir strauji sarukusi kopš 2009. gada. Uz doto brīdi kredītkaršu skaits sastāda 15% no izsniegto karšu skaita. Tomēr pēdējā gada laikā ir vērojams neliels pieaugums un klientu ieinteresētība saistībā ar kredītkartēm.
…
Kvalifikācijas darbs - MAKSĀJUMU KARŠU TIRGUS ANALĪZE LATVIJĀ Attīstoties banku sektora darbībai un tās darbībai, palielinās arī piedāvāto produktu un pakalpojumu klāsts un kvalitāte. Viens no šiem bankas produktiem ir maksājumu kartes. Maksājumu kartes Latvijā sāka attīstīties uz pieaugošās ekonomikas un starptautiskās tirdzniecības pamata. Tās sāka iegūt ar vien lielāku priekšrocību norēķinu procesā, jo būtiski atviegloja darījumus un sniedza lielāku drošības sajūtu norēķinos salīdzinot ar skaidru naudu. Mūsdienās maksājumu karšu lietotāju skaitam ir tendence pieaugt. Bankas klientus piesaista piedāvājot tiem plašu maksājumu karšu klāstu. Bankas cenšas arvien vairāk uzmanības piesaistīt dažāda vecuma cilvēkiem, sākot ar skolēniem, kuriem tiek piedāvāta viņiem un viņu dzīves ieradumiem atbilstoša norēķinu karte, beidzot ar uzņēmējiem, kur maksājumu kartes uzsvars tiek likts uz funkcionalitāti biznesā. Maksājumu kartes sniedz daudz un dažādu priekšrocību. Tās īpašniekam nav nepieciešams nesāt līdzi skaidru naudu un raizēties par tās drošību, jo maksājumu kartes īpašniekam ir brīva piekļuve saviem naudas līdzekļiem bankas kontā. Ir iespējami norēķini par pirkumiem tirdzniecības vietās un arī internetā. Skaidras naudas izņemšana pieejama banku filiālēs, bankomātos un noteiktos veikalos pie tirgotāja. Karte tās īpašniekam sniedz papildus drošību. Nozaudēšanas vai nozagšanas gadījumā ir iespēja nobloķēt karti un naudas līdzekļi paliek drošībā bankas kontā. Norēķinoties citās valstīs nav jāuztraucas par norēķina valūtas veidu, jo ar maksājumu kartēm ir iespējams norēķināties dažādās valūtas. Papildus bankas sniedz vēl dažādus papildus pakalpojumus kartes lietotājiem. Darba pētījuma objekts ir piecas lielākās maksājumu karšu izdevējbankas Latvijā. Darba pētījuma priekšmets ir maksājumu kartes. Darba mērķis ir izpētīt maksājumu karšu attīstības tendences Latvijā, Latvijas lielāko maksājumu karšu izdevējbanku piedāvājumu un to atbilstību klientu pieprasījumam. Darba uzdevumi mērķa sasniegšanai: 1. Izpētīt maksājumu karšu vēsturisko attīstību Latvijā, starptautisko maksājumu karšu asociāciju vēstures attīstību; maksājumu karšu iedalījuma veidus un sistēmas dalībniekus; 2. Salīdzināt piecu Latvijas maksājumu karšu izdevējbanku karšu piedāvājumu; 3. Izpētīt aptaujāto respondentu karšu izvēles ietekmējošos faktorus, karšu lietošanas īpatnības, pretenzijas un ieteikumus; 4. Uz izstrādātā darba pamata izdarīt secinājumus un izteikt priekšlikumus par maksājumu karšu piedāvājuma atbilstību pieprasījumam. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek apskatīta maksājumu karšu attīstības vēsture Latvijā, maksājumu karšu asociāciju attīstības vēsture, maksājumu karšu iedalījumi, kā arī maksājumu karšu sistēmas dalībnieki. Darba praktiskajā daļā tiek apskatīta un analizēta maksājumu karšu statistika, tai skaitā maksājumu karšu skaits, maksājumu darījumu apjoms, kā arī maksājumu karšu izdevējbanku skaits un apjoms. Tiks salīdzināta Latvijas piecu lielāko maksājumu karšu izdevējbanku – „Swedbank”, „SEB banka”, „Citadele banka”, „DNB banka” un „Nordea Bank Finland Latvijas filiāle” (turpmāk tekstā – „Nordea banka”). karšu piedāvājums Darbā tiks apkopota informācija par maksājumu karšu piedāvājumiem un maksājumu karšu cenrādī sniegtā informācija. Veiktās maksājumu karšu aptaujas anketas rezultātu analīzē, autore vēlējās noskaidrot respondentu karšu lietošanas paradumus, izvēles ietekmējošos faktorus, ieteikumus un vēlamos uzlabojumus saistībā ar maksājumu kartēm. Darba izstrādes procesā, pētot un analizējot maksājumu karšu tirgus analīzi, tiek veikta statistisko datu izvērtēšana, tiek pielietota salīdzināšanas un grafiskā metode. Kvalifikācijas darba izstrādes procesā tika izmantots plašs informācijas avotu klāsts, tai skaitā, mācību grāmatas, lekciju materiāli, Latvijas Komercbanku Asociācijas statistika, karšu apstrādes centra „FirstData Latvia” publicētā informācija, interneta datu bāze, uzkrātā informācija prakses laikā strādājot kopā ar maksājumu karšu speciālistiem un individuālie novērojumi maksājumu kartes lietošanas procesā. Satura rādītājs: Ievads 3 1. Vispārēja informācija par maksājumu kartēm 5 1.1 Maksājumu karšu attīstības vēsture Latvijā 5 1.2 Starptautiskās maksājumu karšu organizācijas 8 1.3 Maksājumu karšu iedalījumi 11 1.4 Maksājumu karšu sistēmas dalībnieki 15 2. Maksājumu karšu tirgus analīze 18 2.1 Maksājumu karšu statistika 18 2.2 Latvijas lielāko izdevējbanku maksājumu karšu piedāvājums 24 2.3 Maksājumu karšu aptaujas anketas rezultātu analīze 31 Secinājumi un priekšlikumi 37 Bibliogrāfisko norāžu saraksts 39 Pielikumi 41
-
Maksājumu karšu tirgus analīze Latvijā
Дипломная38 Финансы, кредит, Компьютеры, программирование, электроника, Реклама, маркетинг
- Maksājumu karšu tirgus Latvijā
- Vērtspapīru tirgus attīstība Latvijā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Eiropas Savienības ietekme uz norēķinu karšu biznesu Latvijā
Дипломная для университета63
Оцененный! -
Maksājumu karšu un biznesa attīstība Latvijā
Дипломная для университета71
Оцененный! -
Latvijas norēķinu karšu tirgus analīze
Дипломная для университета69
Оцененный! -
Parāda vērtspapīru tirgus attīstība Latvijā
Дипломная для университета70
Оцененный! -
A/s "Cēsu alus" tirgus analīze un tā attīstības iespējas
Дипломная для университета76