Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Mārketinga darbības pilnveide uzņēmumā "PF Latvija"-
Mārketinga darbības pilnveide uzņēmumā "PF Latvija"
Nr. | Название главы | Стр. |
Saīsinājumu saraksts | 6 | |
Ievads | 7 | |
1. | Mārketinga darbības teorētiskie aspekti | 7 |
1.1. | Mārketinga jēdziens | 10 |
1.2. | Mārketinga komunikācijas un to veidi | 10 |
1.3. | Mārketinga darbības specifika farmācijas nozarē | 11 |
2. | „PF LATVIJA” raksturojums | 16 |
2.1. | Farmācijas nozares attīstības Latvijā vispārīgs raksturojums | 19 |
2.2. | Uzņēmuma „PF” iekšējās vides raksturojums | 23 |
2.2.1. | Uzņēmuma organizatoriskā struktūra un korporatīvā kultūra | 23 |
2.2.2. | Uzņēmuma saimnieciskās darbības finanšu rādītāju izvērtējums | 24 |
2.2.3. | Uzņēmuma produktu portfolio analīze | 26 |
2.3. | Uzņēmuma „PF” ārējās vides raksturojums | 28 |
2.3.1. | Konkurentu analīze | 28 |
2.3.2. | Piegādātāju, starpnieku, izplatītāju raksturojums | 31 |
2.3.3. | Latvijas makroekonomiskā fona ietekme uz uzņēmuma darbību | 33 |
2.4. | Uzņēmuma SVID analīze | 35 |
3. | Mārketinga darbības virzienu izpēte un analīze uzņēmumā | 36 |
3.1. | Uzņēmuma līdzšinējās mārketinga darbības raksturojums | 36 |
3.2. | Mārketinga darbības pilnveides iespēju izvērtējums | 38 |
3.2.1. | Veiktā pētījuma datu analīze | 41 |
3.2.2. | Reklāmas materiālu digitalizācija | 46 |
3.2.3. | Ārstu izglītošanas pasākumi tiešsaistē | 48 |
Secinājumi un priekšlikumi | 51 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 54 | |
Pielikumi | 56 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Secinājumi
1. Šodienas tirgus apstākļos, kad arī farmācijas nozarē pastāv liels piedāvājums, medikamenta lietotāji ir izglītoti, medikamenta pircējiem/lietotājiem ir daudz, dažādas un mainīgas vajadzības un, aizvien pieaugot konkurencei, ļoti svarīgi ir saskaņot mārketinga mikss elementus ar mārketinga komunikācijām, nodrošinot normatīvo aktu prasību izpildi- aizliegumu reklamēt recepšu medikamentus publiskajā telpā, vienlaicīgi nodrošinot efektīvu un optimālu mārketinga stratēģiju, lai uzņēmumam palīdzētu sasniegt galveno mērķi- gūt peļņu.
2. Plānojot IMK, jāaprēķina to efektivitāte, jāsaskaņo nepieciešamās izmaksas ar uzņēmuma resursiem un atbilstoši jāsadala mārketinga budžeta līdzekļi starp visiem komunikāciju veidiem.
3. Farmācijas nozarē tiešā pārdošanas vizīte ir ļoti īsa, tāpēc ir jāizvēlas ļoti efektīvi komunikācijas kanāli, ar kuru palīdzību nodot vēstījumu ārstiem un farmaceitiem, IMK saskaņojot ar produktu īpašībām, cenu, pozicionēšanu tirgū, ar biznesa partneriem, situāciju nozarē un valsts ekonomiku kopumā.
4. Uzņēmumā „PF LATVIJA” IMK ietver sevī uzņēmuma tēla reklāmu, produktu reklāmu, sabiedriskās saskares, korporatīvo sponsorēšanu un produkta realizēšanas veicināšanu.
5. Uzņēmuma „PF LATVIJA” portfelī ir recepšu medikamenti, kuru reklāma publiskajā telpā nav atļauta, tāpēc pacients pats nevar izdarīt izvēli medikamentus iegādāties. Lēmumu par produktu nozīmēšanu pacientam pieņem ārsts, tāpēc viņš primāri ir tas, kuram pēc informācijas sniegšanas (reklāmas) veidojas attieksme pret produktu un lēmuma pieņemšana izrakstīt to vai nē. Pacients recepšu medikamentu var iegādāties aptiekā, uzrādot recepti. Procesā iesaistīts vēl viens starpnieks– farmaceits, kurš var ietekmēt ārsta izvēli pats vai pēc pircēja lūguma.
…
Pētījumā tika analizēta vispārējā un farmācijas nozares specifiskā mārketinga literatūra par mārketinga mikss elementiem un integrētajām mārketinga komunikācijām farmācijas produktu virzībai tirgū, kā arī veikts pētījums veselības aprūpes speciālistiem par viņu gatavību saņemt informāciju, izmantojot daudzkanālu mārketinga iespējas. Tika secināts, ka vairāk, kā puse pētījuma dalībnieki ir gatavi informācijas saņemšanai, izmantojot jaunās informācijas tehnoloģiju iespējas. Aiizstājot tradicionālos kanālus ar jaunajiem, izmaksas samazinās, tāpēc uzņēmumam izteikts priekšlikums 2015.gadā mārketinga darbības pilnveidošanai izmantot divus daudzkanālu mārketinga virzienus: reklāmas materiālu digitalizāciju un ārstu izglītošanas pasākumu organizēšanu tiešsaistē.
- Mārketinga darbības pilnveide uzņēmumā "PF Latvija"
- Patērētāju uzvedība: sociālekonomisko faktoru reģionālā pētījuma pieredze
- Viesmīlības uzņēmuma attīstības plāns
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas integrācijas process Eiropas Savienībā, tā attīstība, problēmu analīze
Дипломная для университета51
Оцененный! -
Nodarbinātības un bezdarba problēma Latvijā
Дипломная для университета41
Оцененный! -
Patēriņa kredīts ekonomikā
Дипломная для университета42
-
Preču uzskaites organizācija sabiedrībā ar ierobežotu atbildību "Rudens"
Дипломная для университета69
-
Izlietotā iepakojuma depozīta sistēmas Latvijas modeļa izstrāde
Дипломная для университета118
Оцененный!