-
Pedagoga profesionālā karjera izglītības iestādē
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 3 | |
Annotation | 4 | |
Ievads | 5 | |
1. | Jēdziena „Pedagoga profesionālā karjera” skaidrojums | 8 |
1.1. | Pedagoga karjera karjeras attīstības teoriju skatījumā | 9 |
1.2. | Karjeras veidi un pedagoga karjeras attīstības koncepcijas | 10 |
1.3. | Personība un profesionalitāte | 12 |
2. | Izglītības iestāde kā organizācija | 15 |
2.1. | Pedagogs un organizācija | 15 |
2.2. | Organizācijas kultūra un cilvēkresursi | 17 |
3. | Pedagoga karjeras un izglītības iestādes mijiedarbība | 20 |
3.1. | Vide un piederība | 20 |
3.2. | Motivācija un motivēšana | 21 |
3.3. | Motivācijas avoti izglītības iestādē | 22 |
4. | Pedagogu profesionālās karjeras attīstības mijiedarbības ar skolu kā organizāciju izpēte. Analīzes un pilnveides iespējas | 26 |
4.1. | Anketēšanas rezultāti | 27 |
4.2. | Interviju rezultāti | 41 |
5. | Diskusija | 46 |
Secinājumi | 58 | |
Ieteikumi | 60 | |
Izmantotā literatūra | 62 | |
Pielikumi | 66 |
Secinājumi
1. Profesionālās karjeras attīstību ietekmē dzīves posmi, attieksme pret sevi, vēlme izzināt pašam sevi, dzīves lomas. Izaugsmes iespējas ir galvenais stimuls, kas veicina pozitīvu profesionālās darbības motivāciju.
2. Pedagoga pienākumi un tiesības deklarēti Izglītības likumā, izglītības iestāžu nolikumos un iestrādāti iestādes koncepcijās, stratēģiskās attīstības plānā, tajā skaitā ietvertas prasības pedagoga profesionālajai pilnveidei.
3. Karjeras veidošanās pamatā ir personības ekspektācijas attiecībā pret darbu. Pēc pedagogu uzskatiem, galvenais faktors pedagoga profesionālās karjeras attīstībā ir pats pedagogs.
4. Lai sasniegtu attīstību savā karjerā, indivīdi plāno gan vertikālās, gan horizontālās kustības, kā būtisku pedagogi atzīmējuši horizontālās karjeras nozīmi, ņemot vērā reālās karjeras iespējas izglītības iestādē, kura visbiežāk ir horizontālajā virzienā.
5. Pētot un analizējot pedagoga profesionālās karjeras attīstību, var izmantot Mihaela Draivera un Keneta Brosua (2007) 4 dimensijas, kas veido izpratni par karjeras jēdzienu un nosaka galvenos motivācijas veidus, atbilstoši katras koncepcijas pārstāvju ekspektācijām par savas profesionālās karjeras veidošanās aspektiem.
6. Praktiskais pētījums atklāj, ka visvairāk pedagogu (52 %) karjerai raksturīgs spirāles koncepcijas virziens, kur karjeras izvēle attīstās, strādājot dažādās radnieciskās karjeras jomās.
7. Pedagogi iekšējos motivatorus - izaugsmes iespējas un vēlmi attīstīties ir novērtējuši visaugstāk. Iekšējā motivācija ir saistīta ar personības vērtībām, un tā rada nepieciešamību pēc izaugsmes iespējām, profesionālās karjeras iespējām, atzinības un novērtējuma.
…
Sabiedrība pedagogiem ir izvirzījusi augstas prasības, jo skolotājiem ir nozīmīga loma skolēnu, jauniešu un arī pieaugušo izglītošanā. Eiropas Savienībā pedagogus uzskata par galveno faktoru, kas veicina izglītības sistēmas attīstību un izglītības mērķu sasniegšanu. Līdz ar to pedagogu mūžizglītību un karjeras attīstību ES uzskata par prioritāru (Pētījums par pedagogu profesijas prestižu un iespējām to paaugstināt dažādu mērķauditoriju skatījumā, 2007). Termins „ karjera” pedagoģiskajā zinātnē tika ieviests no ekonomikas, saprotot to, ka karjera ir ne tikai virzīšanās pa karjeras kāpnēm, bet tā ir cilvēka būtības, savu iespēju realizēšana darbā. Mūsdienīgie sociāli– ekonomiskie apstākļi rada vajadzību izprast pedagoga darbību kā profesionālo karjeru. Pedagoga darbs saistīts ar nepārtrauktu mācīšanos, pašpilnveidošanos, spēju un vēlmi augt un attīstīties kopā ar katru jaunu paaudzi, sabiedrību, laikmetu. Īpaši svarīgi tas ir laikā, kad pasaule piedzīvo nepieredzēti straujas pārmaiņas, un visas paaudzes reizē mācās šīm pārmaiņām ne tikai pielāgoties, bet arī tās virzīt un vadīt. Šobrīd izglītības sistēmā trūkst vienotas pieejas cilvēka izglītošanās procesam visas dzīves garumā.
- Biroja vadītājs kā ergonomikas prasību atbalstītājs iestādē
- Komandas veidošana pirmsskolas izglītības iestādē
- Pedagoga profesionālā karjera izglītības iestādē
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Sociāli atstumto bērnu problēmas sociālā pedagoga skatījumā
Дипломная для университета50
-
Sociālā pedagoga loma darbā ar vardarbībā cietušajiem bērniem
Дипломная для университета44
Оцененный! -
Spēļu un rotaļu izmantošanas iespējas attieksmes pret dzīvo dabu veidošanā 5–7 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē
Дипломная для университета52
-
Vadītājs un tā loma darba vides veidošanā izglītības iestādē cilvēkiem ar speciālām vajadzībām
Дипломная для университета51
-
Sociālā pedagoga darbība mobinga mazināšanā vispārizglītojošā skolā
Дипломная для университета78