Дипломная
Предпринимательство и право
Экономика
Personāla motivācija kā uzņēmuma "X celtniecība" konkurēt...-
Personāla motivācija kā uzņēmuma "X celtniecība" konkurētspējas faktors
Nr. | Название главы | Стр. |
IEVADS | 3 | |
1. | TEORĒTISKO ATZIŅU APSKATS PAR PERSONĀLA MOTIVĀCIJU KĀ UZŅĒMUMA KONKURĒTSPĒJAS FAKTORU | 5 |
1.1. | Jēdzienu „personāls” un „personāla vadība” skaidrojums | 5 |
1.2. | Motivācija un motivēšanas veidi | 8 |
1.3. | Uzņēmuma konkurētspējas faktori, motivācija kā konkurētspējas faktors | 22 |
2. | UZŅĒMUMA SIA „X CELTNIECĪBA” UN TĀ PERSONĀLA VADĪBAS RAKSTUROJUMS | 26 |
2.1. | Uzņēmuma raksturojums | 26 |
2.2. | SIA „Ošukalns celtniecība” personāla vadības raksturojums | 29 |
3. | PERSONĀLA MOTIVĒŠANAS ANALĪZE UZŅĒMUMĀ SIA „X CELTNIECĪBA” | 36 |
3.1. | SIA „x celtniecība” personāla apmierinātības ar motivatoriem analīze | 36 |
3.2. | Personāla apmierinātības salīdzinājums ar A. Maslova vajadzību teoriju | 54 |
3.3. | Personāla apmierinātības salīdzinājums ar F. Hercbergera motivēšanas teoriju | 56 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 58 | |
BIBLIOGRĀFISKO NORĀŽU SARAKSTS | 61 |
Secinājumi un priekšlikumi
Izpētot teoriju par personāla motivēšanu un veicot personāla apmierinātības aptauju SIA „ X celtniecība, autore izdarīja sekojošus secinājumus par personāla motivēšanas nozīmi uzņēmumā:
1. Viens no uzņēmuma konkurētspējas rādītājiem ir motivēti darbinieki;
2. Uzņēmuma darbinieku motivācijas līmeni var noteikt, noskaidrojot darbinieku apmierinātību ar uzņēmumā pastāvošo motivēšanas politiku;
3. Motivācija ir viens no uzņēmuma konkurētspēju veicinošiem faktoriem, tā palielina uzņēmuma darbinieku darba kvalitāti un paaugstina efektivitāti;
4. Kādas vienas konkrētas motivācijas teorijas izmantošana attiecībā uz visiem darbiniekiem ir nepietiekama, lai tiktu sasniegti izvirzītie mērķi, veidojot motivācijas politiku vērā jāņem darbinieku vecuma grupas, sociālie aspekti un citi faktori, kas sadala darbiniekus interešu grupās;
5. Uzņēmumā SIA „ X celtniecība” nav Personāla nodaļas, ar personāla vadīšanu saistītiem jautājumiem nodarbojas uzņēmuma vadība sadarbībā ar Grāmatvedības nodaļu;
6. Uzņēmuma motivēšanas politika paredz to, ka beidzoties viena motivējoša faktora iedarbībai, vadība cenšas rast iespēju nodrošināt jaunu motivējošu faktoru, kas nodrošina uzņēmuma darbinieku nepārtrauktu apmierinātību ar darbu;
7. SIA „ X celtniecība” vadība savus darbiniekus motivē - uzņēmuma darbinieki ar uzņēmuma nodrošinātajiem motivēšanas veidiem ir apmierināti par 64,4 %;
8. Uzņēmuma darbinieki vismazāk ir apmierināti ar telekomunikāciju izdevumu kompensāciju, prēmiju izmaksu un karjeras izaugsmes iespēju nodrošinājumu uzņēmumā;
9. Personāla apmierinātības aptaujas rezultāti atklāja, ka vissvarīgākais uzņēmuma darbinieku motivators šobrīd ir darba alga, kas skaidrojams ar ekonomisko situāciju valstī, tam seko atvaļinājuma garantijas un veselības apdrošināšanas polise;
10. Darbiniekiem šobrīd mazsvarīgākais motivēšanas veids ir pašattīstības iespējas darbā un informācijas pieejamība par uzņēmuma mērķiem un stratēģiju;
11. Darbinieki visvairāk apmierināti ar šādiem uzņēmuma piedāvātajiem motivēšanas veidiem: attiecības ar kolēģiem, saņemtais tiešā vadītāja novērtējums, drošības sajūta par savu nākotni;
12. Uzņēmuma darbinieki vismazāk ir apmierināti ar prēmiju izmaksām, karjeras izaugsmes iespējām un telekomunikāciju izdevumu kompensāciju;
13. Uzņēmuma darbiniekiem primārās ir fizioloģiskās vajadzības un vajadzības pēc drošības, kā definējis ir A. Maslovs;
14. Uzņēmuma motivēšanas politika atbilst F. Hercbergera izvirzītajai teorijai par motivēšanu- uzņēmuma darbiniekiem primārie ir higiēnas faktori, kas attiecas uz fizioloģiskajām un drošības vajadzībām;
Izdarītie secinājumi ļauj apgalvot, ka pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze ir apstiprinājusies - Uzņēmuma SIA „X celtniecība” personāls ir motivēts, tādējādi nodrošinot uzņēmuma konkurētspēju.
Lai pilnveidotu personāla motivēšanu uzņēmumā, autore izstrādāja sekojošus priekšlikumus:
1. Uzņēmumam nepieciešams izveidot personāla vadītāja amatu, lai nodaļas, kas šobrīd nodarbojas ar personāla jautājumiem, kvalitatīvi veiktu savas funkcijas;
2. Uzņēmuma vadībai nepieciešams izpētīt un izvērtēt darbinieku apmierinātību ar nodrošinātajiem motivatoriem, tādējādi visu enerģiju veltot nozīmīgākajiem motivatoriem, nodrošinot darbinieku apmierinātību augstā līmenī;
3. Vadītājiem jācenšas pielāgoties darbiniekiem, jācenšas atrast pareizās motivēšanas metodes, lai paaugstinātu uzņēmuma darbinieku apmierinātības līmeni ar motivatoriem un ļautu ietaupīt resursus, nepiedāvājot nenozīmīgus motivatorus;
4. Personāla vadītājam nepieciešams izpētīt darbinieku grupas, to vēlmes un vajadzības, novērtēt tās un piedāvāt atbilstošus motivēšanas paņēmienus, tas veicinātu darbinieku lojalitāti uzņēmumam, paaugstinātu apmierinātības līmeni ar darbu;
5. Uzņēmuma vadībai nepieciešams skaidri definēt motivatorus, lai darbinieki izprastu, ko vadība dara, lai darbinieki būtu apmierināti ar darbu un veiktu to kvalitatīvi;
6. Uzņēmuma vadībai ieteikums pētīt jaunākās tendences personāla motivēšanas jautājumos un ieviest tās, tādējādi palielinot darbinieku apmierinātību ar darbu. Tas radītu papildus iespaidus par to, ka uzņēmumam ir svarīgi, lai darbinieks darbā justos apmierināts;
7. Iespēju robežās nodrošināt darbiniekiem fizioloģisko un drošības vajadzību nodrošinājumu, lai darbiniekiem svarīgi būtu piepildīt arī augstāko līmeņu vajadzības- pašapliecināšanās vajadzības un vajadzības pēc atzīšanas;
8. Lietderīgi būtu nosūtīt uz kvalifikācijas celšanas kursiem ne tikai labākos darbiniekus, bet arī citus darbiniekus, lai tie paaugstinātu kvalifikāciju un iegūtu iemaņas jaunajās tendencēs, tā radot kvalitatīvāku darbu, kas paaugstinātu uzņēmuma konkurētspēju tirgū;
9. Uzņēmuma vadībai būtu lietderīgi tikties ar darbiniekiem ikdienas darbā (apmeklēt objektus, komunicēt ar darbiniekiem par darba norisi), tādējādi noskaidrojot darbinieku vajadzības un vēlmes;
10. Uzņēmuma vadībai būtu nepieciešams izzināt darbinieku neapmierinātības cēloņus ar atsevišķiem motivatoriem, tādējādi izvērtējot, vai nākotnē šos motivatorus varētu uzlabot, vai vispār nepiedāvāt darbiniekiem šādus motivatorus, kas samazinātu resursu patēriņu un izslēgtu neapmierinātību ar šiem motivatoriem;
11. Uzņēmuma vadībai būtu lietderīgi dot iespēju darbiniekiem izteikt priekšlikumus un ierosinājumus, kā arī sūdzības (izveidot ierosinājumu/ sūdzību grāmatu vai vienkāršu pasta kasti, kur anonīmi izteikt ierosinājumus vai sūdzības), lai vadībai vieglāk būtu noskaidrot darbinieku apmierinātību vai neapmierinātību;
12. Lietderīgi būtu rīkot vairāk kopīgus pasākumus visiem darbiniekiem, piemēram, tematiskās ballītes, kas saliedētu kolektīvu un ļautu iepazīt kolēģus tuvāk.
…
Šī brīža ekonomiskā recesija skar ne tikai Latvijas valsts intereses, bet ir globāla un ietekmē uzņēmumu darbību un attīstību. Šobrīd, kad tiek samazinātas algas, jāsamazina visa veida izmaksas, uzņēmumiem jāpielieto jauni darbinieku motivācijas veidi un iespējas, jo, lai uzņēmums šajos apstākļos būtu pārāks par citiem, respektīvi, konkurētspējīgs tirgū savā nozarē, personālam jābūt motivētam. Būtiski ir noskaidrot darbinieku apmierinātību ar uzņēmumā esošo motivēšanas sistēmu. Arī šādos apstākļos darbiniekam ir nepieciešami stimuli, lai savu darbu veiktu kvalitatīvi un efektīvi izmantotu resursus. Pētījums veikts uzņēmumā SIA „x celtniecība”, kas savu darbību veic Jēkabpils pilsētā. SIA „x celtniecība” pārstāv SIA „x” būvniecības nozari un darbojas kopš 2003. gada. Uzņēmums ir viens no lielākajiem uzņēmumiem Jēkabpilī. SIA „x celtniecība” nodrošina visa veida jumtu uzklāšanu un visa veida renovācijas darbus, veic ēku siltināšanu, ēku iekšējo tīklu montāžu, laukumu un ietvju bruģēšanu. Uzņēmums veic arī visa veida zemes darbus, ārējo tīklu izbūvi, elektromontāžas darbus, ūdensvadu un kanalizācijas izbūvi, lietus ūdens kanalizācijas izbūvi, siltumtrašu izbūvi. SIA „x celtniecība” veic arī metāla konstrukciju un skārda izstrādājumu izgatavošanu. Šis temats šobrīd ir ļoti aktuāls, palielinoties bezdarbam valsts mērogā, samazinoties atalgojumam, palielinoties konkurencei, arvien svarīgāks kļūst motivēšanas faktors, jo motivācija ir viens no konkurētspējas elementiem, kas jāsaglabā arī uzņemējdarbībai nelabvēlīgos apstākļos, lai darbinieki darbu veiktu kvalitatīvi, kas paaugstina uzņēmuma efektivitāti. Pētījuma jautājumi- Kā tiek motivēti darbinieki ekonomiski nestabilos apstākļos? Vai uzņēmuma motivācijas politika ir uzņēmuma konkurētspēju veicinoša? Pētījuma hipotēze- Uzņēmuma SIA „x celtniecība” personāls ir motivēts, tādējādi nodrošinot uzņēmuma konkurētspēju. Pētījuma objekts: SIA „x celtniecība. Pētījuma priekšmets: SIA „x celtniecība” darbinieku motivācija. Pētījuma veikšanai tika izvirzīts mērķis: noskaidrot SIA „x celtniecība” personāla motivāciju, un izteikt priekšlikumus personāla motivācijas pilnveidei. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika noteikti šādi uzdevumi: 1. Izpētīt teoriju par motivāciju un motivēšanas veidiem; 2. Analizēt izvēlētā uzņēmuma personāla vadīšanas procesus; 3. Veikt uzņēmuma darbinieku apmierinātības aptauju; 4. Veikt apmierinātības aptaujas rezultātu analīzi un salīdzināt to ar A. Maslova vajadzību teoriju; 5. Salīdzināt apmierinātības aptaujas rezultātu analīzi ar F. Hercbergera motivēšanas teoriju; 6. Izdarīt secinājumus par iegūtajiem rezultātiem. Pētījumā izmantotas gan kvalitatīvās, gan kvantitatīvās pētīšanas metodes. Pētījuma veikšanai tika pielietotas šādas metodes: datu apstrādes metode, analīzes metode, anketēšanas metode, salīdzināšanas metode, grupēšana. Pētījuma periods: 2009. gada novembris līdz 2010. gada marts. Pētījumā lietotie saīsinājumi: att.- attēls CV- Curriculum Vitae Ls- Lati n.p.k.- numurs pēc kārtas SIA- Sabiedrība ar ierobežotu atbildību skat.- skatīt u.c.- un citi utt.- un tā tālāk
- Personāla motivācija kā uzņēmuma "X celtniecība" konkurētspējas faktors
- Personāla piesaistīšana un atlase SIA "Elektriķis"
- Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un loma SIA X
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Personāla piesaistīšana un atlase SIA "Elektriķis"
Дипломная для университета81
-
Personāla vadīšanas būtība, funkcijas un loma SIA X
Дипломная для университета72
-
Biznesa vadība vidēji mazā uzņēmumā
Дипломная для университета59
Оцененный! -
Personālvadības optimizācijas iespējas uzņēmumā "Nelda"
Дипломная для университета70
-
Mēbeļu ražošanas un tirdzniecības uzņēmuma mārketinga vides raksturojums un ieteikumi darbības uzlabošanai
Дипломная для университета66