2. 4. Secinājumi
Izpētot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru un veicot praktisko pētījumu ar 3 – 4 gadus veciem bērniem, darba autore nonāca pie šādiem secinājumiem:
1. Bērnība ir periods, kad veidojas bērna personība, pašapziņa, visi psihiskie procesi tajā skaitā domāšana.
2. Bērns pasauli iepazīst caur sajūtām.
3. Pieaugušu uzdevums, tātad arī pedagoga, ir nodrošināt bērnam vidi, kurā viņš var darboties atbilstoši savām vajadzībām, vecumposma īpatnībām un individuālajam attīstības tempam. Pedagogam ir jārūpējas par pozitīvu iespaidu bagātību un pirksti pirkstiņrotaļas ir viens no veidiem, kas to sniedz.
4. Pirmsskolas vecumā rokas ir prāta instruments, ar to palīdzību bērns apgūst apkārtējo pasauli. Bērna prāta spējas ir atkarīgas no pirkstu veiklības.
5. Bērna domāšanas un valodas attīstība ir cieši saistīta ar roku sīkās muskulatūras pilnvērtīgu darbību. Viens no veidiem kā attīstīt roku sīko muskulatūru un domāšanu ir pirkstiņrotaļas.
6. Spēlējot pirkstiņrotaļas, bērnam veidojas pozitīvs emocionālais kontakts ar pieaugušo.
7. Pirkstiņrotaļās bērns var radoši darboties, fantazēt, izdomāt dažādus veidus, kā kustināt rokas, pirkstiņus.
8. Pirkstiņrotaļas laikā bērns aktīvi darbojas līdzi, tā netieši vingrinot kustībukoordināciju;
9. Bērns vienlaicīgi spēj saskaņot runu un kustību;
10. Pirkstiņrotaļas ir jāizvēlas attiecīgai tēmai,
11. Pirkstiņrotaļas jārosina spēlēt vecākiem kopā ar saviem bērniem.
…