Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Pusaudžu pašnovērtējums mājturības un informātikas stundās-
Pusaudžu pašnovērtējums mājturības un informātikas stundās
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 4 | |
IEVADS | 8 | |
1. | PAŠVĒRTĒJUMA RAKSTUROJUMS | 12 |
1.1. | Pašvērtējuma būtības izpratne psiholoģijā un pedagoģijā | 12 |
1.2. | Izvērtēšanas procesa raksturojums | 19 |
1.3. | Pašizvērtējuma galvenās funkcijas | 24 |
2. | PUSAUDŽU PAŠVĒRTĒJUMS | 29 |
2.1. | Pusaudžu vecumposma raksturojums | 29 |
2.2. | Pusaudžu pašnovērtējuma prasmju veidošanās | 33 |
3. | PAŠNOVĒRTĒŠANAS PRASMES VEIDOŠANOS VEICINOŠIE PEDAGOĢISKIE LĪDZEKĻI | 38 |
4. | EMPĪRISKIE PĒTĪJUMI PAR PAŠNOVĒRTĒJUMA SITUĀCIJU SKOLĀS | 45 |
4.1. | Pētījuma un metožu apraksts | 45 |
4.2. | Respondentu analīze | 46 |
LITERATŪRAS SARAKSTS | 59 | |
PIELIKUMI | 63 | |
6.klTeksta apstrāde | 63 | |
5.kl. Teksta apstrāde | 65 | |
5.kl. Prezentācijas materiālu sagatavošana un demonstrēšana | 66 | |
Izgatavota priekšmeta vērtēšanas modelis (adīšana, tamborēšana) | 67 | |
Vērtēšanas kritēriji praktiskajās kulinārijas stundās | 69 | |
Skolēnu anketa | 71 | |
Skolēnu anketa | 73 | |
Eksperta anketa | 74 |
Latvijas izglītības koncepcijā minētais izglītības mērķis ir radīt ikvienam cilvēkam iespējas veidoties par garīgi un fiziski attīstītu, brīvu un atbildīgu personību. Viens no izglītības uzdevumiem ir sekmēt tāda demokrātiska sabiedrības cilvēka izaugsmi, kas spēj patstāvīgi saskatīt un lietpratīgi risināt dzīves problēmas, apzinās piederību ģimenei, tautai, Latvijas valstij un cilvēcei, atbild to priekšā par savu rīcību, ir brīvs un tolerants kā uzskatos, tā darbībā.
Priekšstatu par to, kāds ir zinošs un sabiedrībai vērtīgs cilvēks, mainījusi humānās pedagoģijas atziņa, ka katrs cilvēks ir neatkārtojams, unikāls un attīstās individuāli. Pedagogiem tiek izvirzīts uzdevums sekmēt skolēna personības atraisīšanos un pašattīstību, turklāt, skolotājam ne tikai jāmāca skolēni, bet jāmācās no viņiem un kopā ar viņiem.
Šobrīd aktuāls ir jautājums, vai Latvijas skolēni spēs konkurēt Eiropas mērogā gan izglītības, gan darba jomā. Viena no problēmām varētu būt Latvijas skolēnu neprasme pašiem novērtēt savu darbību.
Pārmaiņu laikā mainās pieejas mācību procesa organizēšana un vadīšanā, pievēršot uzmanību ne tikai mācību rezultātam, bet arī procesam, kurā skolēns ir subjekts. Mācību procesā skolēns un skolotājs ir sadarbības partneri, tādējādi arī no skolēna tiek prasīta līdzdalība par saviem mācību rezultātiem. Skolēnu mācību sasniegumu vērtēšana līdzās skolotāja vērtējumam tiek akcentēts arī skolēna mācību sasniegumu pašizvērtējums.
Jau tas vien, ka skolotājs un arī skolēns pārdomā, kas notiek un kāpēc notiek mācībās, noved pie pārmaiņām, jo šajā domāšanas procesā tiek veikta pašrefleksija.
Aurore ir beigusi studiju programmu Mājas vide un informātika izglītībā, studiju laikā praktizējusi Jelgavas 6. vidusskolā. Pētījuma temata izvēli sekmēja tā aktuāla problemātika. Autores vērojumi liecina, ka zems pašvērtējums ir aktuāla problēma ne vien vienam pusaudzim.…
Darbā risināta pašnovērtējuma problēma kā viena no vērtēšanas kritērijiem pusaudžu vecumposmā. Darba mērķis ir izanalizējot teorētisko literatūru, noskaidrot, vai pašnovērtējums ietekmē mācīšanās kvalitāti. Darba teorētiskajā daļā pētīta teorētiskā literatūra par pašvērtējumu no psiholoģijas un pedagoģijas viedokļa, par izvērtēšanas procesu un tā galvenām funkcijām, raksturots pusaudžu vecumposms un pētīts pusaudžu pašnovērtēšanas prasmes veidošanās process. Darba metodiskajā daļā noskaidroti pašnovērtēšanas prasmi veicinoši pedagoģiskie līdzekļi, doti ieteikumi skolotājiem pusaudžu pašnovērtēšanas prasmju veidošanas procesā. Darba empīrisko pētījumu daļā veikts pētījums par pašnovērtēšanas situāciju skolās izmantojot anketēšanu un ekspertvērtējuma metodi, aprakstīta pētījuma norise, interpretēti pētījumā iegūtie dati, kas atspoguļoti attēlos un tabulās.
- Apmierinātības ar darbu saistība ar izdegšanas sindromu apdrošināšanas akciju sabiedrībā
- Pusaudžu draudzīgu attiecību klasē saistība ar nākotnes perspektīvu
- Pusaudžu pašnovērtējums mājturības un informātikas stundās
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Pusaudžu grūtniecība kā sociāla problēma
Дипломная для университета48
Оцененный! -
Agresijas izpausmes pusaudžu vecumā
Дипломная для университета68
Оцененный! -
Ģimenes attiecību ietekme uz pusaudžu pašvērtējuma veidošanos
Дипломная для университета42
-
Preventīvā sociālpedagoģiskā darbība pusaudžu alkoholisma mazināšanā bērnu namā
Дипломная для университета58
Оцененный! -
Sociālpedagoģiskais darbs pusaudžu saskarsmes prasmju veidošanā
Дипломная для университета95
Оцененный!