Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:313478
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 02.09.2025.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 40 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 20-й век (1900–1999 гг.)
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    5
1.  Rakstīto vēstures avotu klasifikācija un to izmantošana vēstures apguvē skolā    7
1.1.  Rakstīto vēstures avotu izmantošana pedagoģiskajā procesā    12
1.2.  Kritiskās domāšanas prasmju veicināšana vēstures stundās pamatskolā    16
2.  Vēsturisko avotu veidi un to loma temata apguvē par 1949. gada 25. marta deportācijām    20
3.  Empīriskais pētījums    28
3.1.  Praktiskā pētījuma bāze un norises raksturojums    29
3.2.  Pētījuma rezultātu analīze un interpretācija    31
  Secinājumi    54
  Izmantotā literatūra    55
  Pielikumi    57
Фрагмент работы

Pētījums veikts, par pamatu ņemot 1949. gada 25. marta deportācijas – vienu no nozīmīgākajiem un traģiskākajiem Latvijas vēstures notikumiem, akcentējot nepieciešamību attīstīt skolēnu kritisko domāšanu un izpratni par vēsturi, izmantojot rakstītos vēstures avotus. Pētījuma mērķis ir analizēt rakstīto vēstures avotu nozīmi un izmantošanas iespējas Latvijas un pasaules vēstures stundās, lai veicinātu kritiskās domāšanas aspektus skolēnos. Darbā analizētas dažādas rakstīto avotu grupas, kritiskās domāšanas attīstīšanas iespējas vēstures mācību stundās, Skola2030 galvenie mērķi saistībā ar skolēnu prasmju attīstību, kā arī 1949. gada deportāciju svarīgums un tas, ka šī notikuma analizēšana caur rakstītajiem vēstures avotiem ir svarīga un efektīva. Pētījumā izmantotas teorētiskās un empīriskās metodes, kuras iekļauj literatūras un avotu analīzi par skolēnu kritiskās domāšanas prasmju attīstību un rakstīto vēstures avotu izmantošanu mācību stundās, kā arī skolēnu anketēšanu, darba lapas veidošanu un kvalitatīvo kontentanalīzi par skolēnu atbildēm, analizējot rakstītos vēstures avotus darba lapas uzdevumos. Pētījuma bāzi veido Madonas novada trīs izglītības iestāžu 9. klases skolēni. Darba lapu izmantošana veicina skolēnu kritiskās domāšanas, analīzes, empātijas un informācijas izvērtēšanas prasmes, ļaujot viņiem padziļināti izprast vēstures notikumu emocionālo un faktuālo nozīmi, kā arī sasaistīt to ar plašāku sabiedrisko un pilsonisko kontekstu. Iesaistot skolēnus avotu analīzē un refleksijā par 1949. gada 25. marta deportāciju notikumiem, iespējams efektīvi īstenot Skola2030 mērķus un pilnveidot mācību procesu. Pētījuma rezultāti apliecina, ka avotu izmantošana veicina skolēnu spēju patstāvīgi analizēt, vērtēt informāciju un izprast vēsturi daudzslāņaini. Rezultāti var kalpot kā metodisks atbalsts vēstures skolotājiem, veicinot dziļāku skolēnu izpratni par pagātnes notikumiem un attīstot viņu prasmes kritiski izvērtēt un analizēt rakstītos vēstures avotus gan par 1949. gada 25. marta deportācijām, gan citiem svarīgiem vēstures notikumiem.
Atslēgvārdi: vēstures avoti, kritiskā domāšana, analīze, deportācijas.

Комплект работ:
ВЫГОДНО купить комплект экономия −9,98 €
Комплект работ Nr. 1407241
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация