Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:464763
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.06.2016.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 24 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    8
1.  ANALĪTISKĀ APSKATA DAĻA    10
1.1.  Reklāmas būtība un loma sabiedrībā    10
1.2.  Reklāmas plānošanas process    12
1.2.1.  Reklāmas mērķi un mērķa auditorija    12
1.2.2.  Reklāmas izmaksu plānošana    14
1.2.3.  Reklāmas sauklis    18
1.2.4.  Reklāmas izplatīšanas līdzekļu izvēle    23
1.3.  Reklāmas iespējas internetā    26
1.4.  Reklāmas efektivitātes novērtēšana    28
2.  PĒTĪJUMU UN APRĒĶINU DAĻA    32
2.1.  Latvijas mediju tirgus    32
2.1.1.  Reklāmas izplatīšanas līdzekļi    32
2.1.2.  Lielākie reklāmdevēji Latvijā    35
2.2.  Aptauja par reklāmas nozīmi uzņēmējdarbībā    36
2.3.  Reklāmas plāns SIA „ECOtex”    42
2.3.1.  Uzņēmuma apraksts, misija, vīzija, vērtības    42
2.3.2.  Reklāmas plānošanas process    43
  NOBEIGUMS    58
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    61
Фрагмент работы

NOBEIGUMS
Reklāma ir ļoti svarīgs „ierocis”, ar kuras palīdzību ir iespēja popularizēt gan uzņēmuma produktus, radīt atpazīstamību, gan arī sasniegt citus iecerētos mērķus.
Lai reklāma īstenotos veiksmīgi ir nepieciešama pedantiska plānošana, tāpēc uzņēmumiem ir jāvadās pēc iepriekš izstrādāta plāna, kas sastāv no mērķu un mērķa auditorijas identificēšanas, reklāmas budžeta plānošanas, pievilcīga, saukļa izstrādes, vienlaicīgi domājot par izplatīšanas līdzekļu izvēli, kā arī reklāma ir jānovērtē.
Reklāmas plānošanas pirmais posms ir reklāmas mērķu un mērķa auditorijas identificēšana, ar kuras palīdzību var ieinteresēt, informēt, atgādināt.
Otrais posms ir reklāmas budžeta izstrāde, kuras izstrādē var tikt izmantotas dažādas metodes –patvaļīgā metode, metode „procents no realizācijas apjoma”, metode „paritāte ar konkurentiem”, metode „mērķi – uzdevumi”, kā arī dažādi modeļi un formulas.
Trešais reklāmas plānošanas posms ir reklāmas sauklis, kam jābūt īsam un kodolīgam, tas nedrīkst saturēt negatīvu informāciju un tam ir jābūt nepārprotamam.
Vienlaicīgi nepieciešams izvērtēt izplatīšanas līdzekļus reklāmas auditorijas sasniegšanā – laikraksti, žurnāli, televīzija, radio, ielas (vides) reklāma, pasts, reklāma tirdzniecības vietās un internetā. Reklāmas efektivitāte ir atkarīga no reklāmas (aptveres) plašuma, biežuma un iedarbības.
Reklāmas efektivitātes mērīšanu var noteikt kā komunikatīvo efektivitāti un ekonomisko efektivitāti.
Pētījumu un aprēķinu daļas ietvaros tika apskatīts reklāmas mediju tirgus Latvijā 2004. – 2012.gadam, veikta uzņēmumu aptauja par reklāmas nozīmi, kā arī izstrādāts reklāmas plāns.
Pētījumā atklājās, ka visstraujāk pēdējos gados ir audzis interneta reklāma kā izplatīšanas līdzeklis, kas 2004. – 2009.gada periodā gandrīz 9 reizes pārsniedza kopējo mediju tirgus pieaugumu.
Savukārt vislielāko kritumu 2009.gadā piedzīvoja laikraksti un žurnāli, kas salīdzinot ar iepriekšējo gadu, kritums bija par 57.6 % un 62.8%. Salīdzinot 2012.gadu ar 2009.gadu, var secināt, ka kopējais reklāmas tirgus nav atguvies, atguvušies ir tikai interneta un TV reklāmas mediji.
Televīzija veido lielāko mediju tirgus daļu gan 2004., gan 2008., gan arī 2012.gadā, attiecīgi – 35.2%, 35.7% un 45.1%.
Otrais lielākais reklāmas medijs pirmskrīzes periodā ir bijuši laikraksti, veidojot 29.9% (2004.gads) un 18.2% (2008.gads), savukārt 2012.gadā otro lielāko tirgus daļu veido internets (15.4%). Internets 2004.gadā veidoja vien 1.8% no visiem medijiem.
Reklamētākās nozares pēc neto LVL 2005. un 2008.gadā bija mobilie sakari, 2012.gadā – mazumtirdzniecība, savukārt lielākie reklāmdevēji pēc neto LVL 2005.gadā bija PROCTER&GAMBLE, 2008. un 2012.gadā – TELE2, bet reklamētākie zīmoli pēc neto LVL 2005.gadā bija PAREX, 2008.gadā – ZELTA ZIVTIŅA, 2012.gadā – MAXIMA.
Lai noskaidrotu reklāmas nozīmi uzņēmumos, pētījuma daļas ietvaros tika veikta uzņēmumu anketēšana, uz kuriem kopā atbildēja 40 uzņēmumi ar pastāvēšanas laiku no 2 – 60 gadiem (56% mikro uzņēmumi, 31% mazie uzņēmumi, 13% veidoja vidējie uzņēmumi.
Kā atklāja anketēšanas rezultāti, 54% respondenti reklāmai gadā tērē līdz pat 1000 LVL, savukārt 15% tērē no 3000 – 5000 LVL gadā. Tikai 10% respondentu, kas ir 4 aptaujātie uzņēmumi tērē reklāmai 10 000 LVL un vairāk.
Populārākie reklāmas līdzekļi pēc aptaujāto uzņēmumu domām ir internets, avīzes un žurnāli, kurus 51% respondentu ierindojis pirmajā vietā. Pēc tam visvairāk tiek izmantotas radio un TV reklāmas, kurus atbalsta 24% un 26% respondentu, bet vismazāk tiek izmantoti tiešie pasta sūtījumi un vides reklāma, kurus 1.vietā ierindoja vien 19% respondentu.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация