Kvalifikācijas darbs - Rotaļas un spēles jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu
sensoro spēju attīstībā
Atslēgas vārdi: sensorā attīstība, sensorie procesi, sajūtas, uztvere, kognitīvie procesi, motivācija, sensorā izziņa.
Teorētiskā darba daļa: Izzinātas bērnu fiziskās un psihiskās attīstības īpatnības pirmsskolas vecumā, psihisko procesu attīstības veicināšanas paņēmieni, pedagoģiskā darba organizēšana sensoro spēju attīstībā. Izpētīta bērnu sensoro spēju sekmēšana rotaļnodarbībās, didaktiskās spēlēs, spēlēs dabā pastaigu laikā. Sameklētas didaktiskās spēles, izplānotas rotaļnodarbības grupas telpā un dabā pastaigu laikā, bērnu sensoro spēju attīstībai. Darbā izmantoti latviešu, kā arī ārzemju autoru zinātniskie pētījumi, metodes un atziņas par bērnu attīstības iespējām sensorajās rotaļnodarbībās.
Empīriskā darba daļa: Tika veikts pētījums ar 2 – 3 grupas bērniem pirmsskolas iestādē, analizētas bērnu prasmes un iemaņas, rezultāti apkopoti tabulās. Tika izmantoti dažādi uzdevumi, didaktiskās rotaļas, spēles, metodiku komplekss bērna attīstības apsekošanai. Tika salīdzināti rezultāti pētījuma sākumā un pētījuma beigās, izveidoti grafiskie attēli, rezultāti apkopoti. Rezultāti parāda, ka notikušas izmaiņas, kopumā bērnu attīstības līmenis ir uzlabojies.
Kvalifikācijas darbs sastāv no 63 lap., 4 tabulām, 12 attēliem, 5 pielikumiem. Izmantoti 38 informācijas avoti