Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Sabiedrisko attiecību nozīme uzņēmuma efektīvas darbības ...-
Sabiedrisko attiecību nozīme uzņēmuma efektīvas darbības sekmēšanai
Дипломная38 Реклама, маркетинг, Общественные отношения, Управление
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Sabiedrisko attiecību jēdziens un būtība | 5 |
2. | Sabiedrisko attiecību vadīšanas process uzņēmumā | 10 |
2.1. | Sabiedrisko attiecību plānošana | 10 |
2.2. | Komunikācijas nozīme sabiedrisko attiecību vadīšanā un novērtēšanā | 13 |
3. | Sabiedrisko attiecību veidošana Ventspils Galvenajā bibliotēkā | 15 |
3.1. | Ventspils bibliotēkas darbības raksturojums | 15 |
3.2. | Komunikācijas process Galvenajā bibliotēkā | 15 |
3.3. | Komunikācijas efektivitātes izpēte un analīze | 20 |
3.4. | Sabiedrisko attiecību speciālista funkcijas un turpmākā darba koncepcija | 25 |
Secinājumi | 29 | |
Izmantotā literatūra | 31 | |
Pielikumi | 35 |
SECINĀJUMI
Pamatojoties uz kvalifikācijas darbā izvirzīto mērķi un uzdevumiem, autore var izdarīt šādus secinājumus:
1) sabiedriskām attiecībām uzņēmumā jārealizē noteikti mērķi un jāveic konkrētas funkcijas;
2) sabiedrisko attiecību procesa vadīšanu jāveic vairākos posmos, kas ietver sevī problēmas noteikšanu, plānošanu un programmas sastādīšanu, darbības un komunikāciju, novērtējumu;
3) sabiedrisko attiecību darbībai uzņēmumā jābūt spējīgai ātri reaģēt uz negaidītām situācijām, nepieciešamības gadījumā veicot stratēģijas un taktikas maiņu, lai gala rezultātā sasniegtu uzņēmuma darbības mērķus;
4) komunikāciju vidi Galvenajā bibliotēkā veido starppersonu komunikācija, iekšējā komunikācija un komunikācija ar apkārtējo vidi;
5) Galvenajā bibliotēkā pastāv nelielas komunikācijas problēmas – pārsvarā darbojas lejupejošā informācija un trūkst pietiekamas atgriezeniskās saites komunikācijas procesā;
6) sabiedriskajā komunikācijā Galvenās bibliotēkas darbinieki izmanto sekojošus masu saziņas līdzekļus – presi, radio, televīziju, internetu, dažāda veida reklāmu, preses relīzes un dažādus publicitāti veicinošus paņēmienus (suvenīri, grāmatzīmes, bukleti, stendi u.c.);
7) sabiedrisko komunikāciju Galvenajā bibliotēkā nodrošina sabiedrisko attiecību speciālists;
8) Galvenās bibliotēkas sabiedrisko attiecību speciālista funkcijas ir ļoti plašas, un uzdevumu veikšanā ne vienmēr tiek piesaistīti citi bibliotēkas darbinieki, kas ar laiku var samazināt sabiedrisko attiecību speciālista darba kvalitāti un efektivitāti;
9) Galvenās bibliotēkas darbinieki veic nenovērtējamu darbu ar sabiedrību, par ko liecina bibliotēku uzturēšanas tehniskie rādītāji, daudzpusīgie pasākumi un jaunāko tehnoloģisko risinājumu ieviešana praktiskajā dzīvē;
10) intervijā iegūtie rezultāti parāda, ka Ventspils Galvenajā bibliotēkā starp kolēģiem pastāv labas un draudzīgas attiecības, piemēram, atbildēs uz apgalvojumu „Esmu lojāls bibliotēkai, kurā strādāju“ bija sekojošas atbildes: 74% darbinieku uzskata sevi par ļoti lojāliem un piederīgiem bibliotēkai, bet 26% atbildēja ar „vairāk jā“, taču negatīvās atbildes netika izvēlētas, kas ir vērtējams ļoti pozitīvi;
11) apgalvojumā „Uzskatu, ka bibliotēkas publiskais tēls atbilst patiesajai situācijai“ darbinieku viedoklis pārsvarā bija „vairāk jā“ (51%), bet 17% darbinieku uzskata, ka tēls sabiedrībā pilnībā atbilst patiesai situācijai; negatīvās atbildes „vairāk nē“ bija 25% un „nē“ – 7% gadījumu, kas nosaka, ka sabiedrisko attiecību speciālistam nopietni jāizvērtē Galvenās bibliotēkas publiskā tēla veidošanas mehānisms;
12) atbildes uz apgalvojumu „Bibliotēkā tiek atbalstīti dažādu kolektīvu pasākumu organizēšana“ bija sekojošas: „jā“ izvēlējās 58% darbinieku, „vairāk jā“ – 35%, bet negatīvās atbildes „vairāk nē“ – 5% un „nē“ – 2% darbinieku, kas parāda, ka korporatīvo pasākumu organizēšana attaisnojas.
Pēc izdarītiem secinājumiem autore iesaka realizēt šādus priekšlikumus:
1) izveidot jaunu, mazāk sarežģītu un sadrumstalotu Ventspils bibliotēkas pārvaldes struktūru, regulāri analizējot tās darbību;
2) Galvenās bibliotēkas direktoram sadarbībā ar citiem vadošajiem darbiniekiem rūpēties vispirms par savu darbinieku mikroklimatu, regulārāk organizējot sapulces un korporatīvos pasākumus;
3) SA speciālistam izstrādāt efektīvu darba koncepciju, paredzot mērķi, uzdevumus, striktu darba plānojumu ar stratēģiskiem, operatīviem un organizatoriskiem pasākumiem;
4) SA speciālistam izstrādāt un izmantot darbā regulāri aptaujas, intervijas un veikt SA novērtējumu, teoriju saistot ar praksi;
5) bibliotēkas vadībai sadarbībā ar radio raidījumiem vairāk organizēt dažādas viktorīnas, spēles, to uzvarētājiem piedāvājot īpašus bibliotēkas pakalpojumus vai atlaides esošajā pakalpojumu cenrādī.
…
Kvalifikācijas darbs izstrādāts, lai veicinātu izvirzītās novitātes praktisku ieviešanu reālajā bibliotēku darbībā. Kvalifikācijas darbam ir 4 daļas: 1. Sabiedrisko attiecību jēdziens un būtība. 2. Sabiedrisko attiecību vadīšanas process uzņēmumā. 3. Sabiedrisko attiecību veidošanas process Ventspils Galvenajā bibliotēkā. 4. Pasākumi sabiedrisko attiecību pilnveidošanai Ventspils Galvenajā bibliotēkā.
-
Sabiedrisko attiecību nozīme uzņēmuma efektīvas darbības sekmēšanai
Дипломная38 Реклама, маркетинг, Общественные отношения, Управление
- Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
- Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Vadīšanas procesa nozīme ēdināšanas servisa uzņēmumā
Дипломная для университета76
Оцененный! -
Personāla vadības sistēmas izveidošana uzņēmuma konkurētspējīgas priekšrocības radīšanai
Дипломная для университета96
Оцененный! -
Uzņēmuma stratēģijas izstrāde uzņēmumā SIA „X”
Дипломная для университета93
Оцененный! -
Vadīšanas procesu pilnveidošana uzņēmumā "X"
Дипломная для университета66
-
Sabiedrisko attiecību tehnoloģijas uzņēmuma "Stora Enso" imidža uzlabošanai
Дипломная для университета73