Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Sagādes un sadales organizācijas pilnveidošana SIA “Izdev...-
Sagādes un sadales organizācijas pilnveidošana SIA “Izdevniecība “Rīgas viļņi””
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 4 | |
1. | Uzņēmums SIA “Izdevniecība “Rīgas Viļņi”" | 6 |
1.1. | Uzņēmuma izveidošana un attīstība | 6 |
1.2. | Uzņēmuma organizācijas struktūra | 7 |
1.3. | Uzņēmuma ārējās un iekšējās vides ietekmējošie faktori | 11 |
1.3.1. | Uzņēmuma ārēja vide | 11 |
1.3.2. | Uzņēmuma iekšēja vide | 27 |
2. | Uzņēmuma darbības analīze | 31 |
2.1. | Izdevniecības izdevumi | 31 |
2.2. | Uzņēmuma saimnieciskās darbības svarīgāko rādītāju analīze | 40 |
2.3. | Ražošanas vadīšana un plānošana | 50 |
2.4. | Transporta nodrošinājums | 58 |
3. | Sadales procesa analīze un to pilnveidošanas virzieni uzņēmumā | 60 |
3.1. | Sadales kanāli un sadales procesa raksturojums | 60 |
3.2. | Noliktavas saimniecības vadīšana | 66 |
4. | Sagādes procesa analīze un to pilnveidošanas virzieni uzņēmumā | 69 |
4.1. | Transporta izmantošana uzņēmumā | 69 |
4.1.1. | Transporta veidu salīdzināšanas kritēriji | 70 |
4.1.2. | Transporta saimniecība | 72 |
4.2. | Sagādes procesa raksturojums | 76 |
4.3. | Piegādes serviss un kvalitāte | 80 |
Secinājumi un priekšlikumi | 85 | |
Bibliogrāfiskais saraksts | 88 |
Preses izdevniecība, tāpat kā jebkurš cits uzņēmums, lai nodrošinātu veiksmīgu darbību plāno gan reklāmas atspoguļošanu sev veiksmīgā virzienā, gan mārketinga aktivitātes, kuras balstās uz godīgiem un profesionāliem nolūkiem. Tiek analizēta finansu darbība, ar nolūku gūt peļņu un izaugsmi nākotnē. Tādēļ tiek pētīts tirgus un konkurentu rīcība esošā situācijā, un viņu nolūki, lai varētu veicināt sava uzņēmuma attīstību ātrāk, nenokavējot brīdi, kad tas ir visizdevīgāk, jo primārais mērķis, kā jebkuram uzņēmumam, ir gūt peļņu un attīstīties.
Par cik izdevniecības galvenais darbs ir iespieddarbu izdošana un tā plānošana, atbildība par transportu paliek otrajā vietā. Galvenā atbildība – īsākā laikā nodot preci izplatītājiem, kuri savukārt gādā un atbild par to, lai prece nonāktu pie lasītāja. Uzņēmuma un izplatītāju savstarpējā uzticēšanās ir pamats uz kura balstās veiksmīga tirdzniecība un arī atbildība par savu darbu.
Lai gan SIA „Izdevniecība „Rīgas Viļņi”” paši pārsvarā nepiedalās sagādes un sadales procesā, tas ir svarīgs posms visā ražošanas procesā. Uzņēmums izmanto citu uzņēmuma pakalpojumus, kas veic sagādi un sadali uz tirdzniecības vietām visā Latvijas teritorijā. Liela nozīme ir sagādes un sadales procesa analīzei un to pilnveidošanas iespējām, kā arī kontrole pār visu ražošanas procesu, sākot no darba izdevniecībā, beidzot ar izdevumu sagādi uz tirdzniecības vietām, kas ietekmē uzņēmuma attīstību un izaugsmes iespējas iespieddarbu izdošanas jomā. Viens no sagādes un sadales procesiem ir nepilnīgs, tas ir, ikmēneša žurnālu sagāde un sadale, tas jāveic ir izdevniecības realizācijas daļas vadītājam, tāpēc tas ietekmē daļu no uzņēmuma darbības, līdz ar to uzņēmuma saimniecisko darbību kopumā.
Par cik lasītāji uzticas attiecīgajam izdevumam, saņemot to noteiktā laikā, uzņēmums un izplatītāji ir partneri, kuri gādā par to, lai viņi neviltos un saņemtu savu iemīļotāko žurnālu noteiktā laikā un vietā, jo arī viņi uzticas izdevējiem un viņus nedrīkst pievilt. Šie pasākumi ir lielā mērā atkarīgi no veiksmīgas transporta izmantošanas.
Ņemot vērā iepriekš izklāstīto diplomdarba mērķis ir apskatīt SIA “Izdevniecības “Rīgas Viļņi”” darbību, īpašu uzmanību pievēršot izdotajiem iespieddarbiem, to transportēšanai, izanalizēt uzņēmuma produkcijas sadales un sagādes plūsmas līdz patērētājiem, izstrādājot priekšlikumus to pilnveidošanai.
Balstoties uz darbā noteikto mērķi ir jāveic sekojoši uzdevumi:
Sniegt pārskatu par uzņēmuma izveidošanu un attīstību;
Analizēt uzņēmuma saimnieciskās darbības īpatnības;
Raksturot ražošanas vadīšanas un plānošanas īpatnības;
Raksturot transporta izmantošanu uzņēmumā;
Veikt uzņēmuma produkcijas sagādes un sadales procesa analīzi;
Darbā tika izmantotas statistiskās analīzes metodes un salīdzināšanas metodes pa konkrētiem laika posmiem, kas ļauj aplūkot sniegto informāciju un datus uzskatāmāk.
Diplomdarba periods ir 2005. gads, kā salīdzinošos rādītājus izmantojot izdevniecībā pieejamos 2002. un 2003. gada rādītājus.
Darbā tika izmantota zinātniskā literatūra, mācību literatūra, speciālā literatūra, statistisko datu krājumi, interneta informācija, kā arī uzņēmuma SIA „Izdevniecība „Rīgas Viļņi”” nepublicētie dati.
1. Uzņēmums SIA “Izdevniecība “Rīgas Viļņi””
1.1. Uzņēmuma izveidošana un attīstība
Par “Izdevniecības “Rīgas Viļņi”” vēstures aizsākumu var uzskatīt 1957. gadu, kad ar LPSR Ministru Padomes Radioraidījumu un televīzijas komitejas rīkojumu tika izdots pirmais “Rīgas Viļņu” numurs. Taču tā laika “Rīgas Viļņi” – melnbalta 8 lapaspušu avīze, bija pavisam atšķirīgi no šodien redzamā 80 lappušu biezā, krāsainā žurnāla un Izdevniecības kopumā, kas šobrīd izdod jau 10 preses izdevumus.
1957. gads – LPSR Ministru Padomes Radioraidījumu un televīzijas komiteja sāk izdod laikrakstu “Rīgas Viļņi”, kas publicē radio un televīzijas programmu, jo neilgu laiku Latvijā raida televīzija, un arvien vairāk iedzīvotāju iegādājas televizorus. Tas ir sensacionāls jaunums gan PSRS, gan visas pasaules attīstībā (pasaulē televīzija gan parādījās ātrāk kā PSRS), atšķirībā no radio, ko pasaule pazīst jau no 19./20 gadsimtu mijas.
1993. gads – žurnāla “Rīgas Viļņi” izdošanu pārņem Valsts Uzņēmums “Latvijas Televīzija”.
1997. gads – tiek dibināts uzņēmums SIA “Izdevniecība “Rīgas Viļņi””, kurš pārņem izdevēju tiesības žurnālam “Rīgas Viļņi”. Turpmākajos gados notiek strauja “Izdevniecības “Rīgas Viļņi” attīstība, kas pamatojoties uz tirgus izpēti un analīzi ir spējusi atrast brīvas nišas preses tirgū, tā pamazām kļūstot par vienu no lielākajām preses izdevniecībām Latvijā.
2000.g. 1.martā – Izdevniecība bez žurnāla “Rīgas Viļņi” sāk izdot jaunu laikrakstu “Rīgas Viļņi Programma”, taču 2003.gadā tiek pārsaukts par laikrakstu „Laimīgā programma”.
2000.g. augustā – sāk izdot jaunu žurnālu “Rīgas Viļņi Seriāli”;
2001.g. janvārī – iznāk jauns žurnāls “Pastaiga”;
2001.g. aprīlī – iznāk jauns žurnāls “Mērķis”.
2001.g. oktobrī – sāk izdot atsevišķu žurnālu “Seriāli” krievu valodā, taču
pārtrauc tā izdošanu 2004.gadā.…
-
Cenu noteikšanas pilnveidošana būvniecībā
Дипломная75 Экономика, Строительство и строительные работы, Бизнес
- Krāslavas rajona veselības aprūpes sistēmas pilnveidošana
- Sagādes un sadales organizācijas pilnveidošana SIA “Izdevniecība “Rīgas viļņi””
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Latvijas Republikas nodokļu sistēmas pilnveidošana
Дипломная для университета67
-
SIA "Evor" konkurētspējas pilnveidošanas iespējas apsardzes un drošības pakalpojumu tirgū Latvijā
Дипломная для университета89
Оцененный! -
AS "Ventspils tirdzniecības osta" darbības pilnveidošana
Дипломная для университета66
-
Uzņēmuma SIA "Ziemeļu Nafta" darbības pilnveidošana
Дипломная для университета70
Оцененный! -
"Rietumu Bankas" finansiālās darbības analīze un tās pilnveidošana
Дипломная для университета54
Оцененный!