Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Saskarsmes prasmju veicināšana rotaļā vidējā pirmsskolas...-
Saskarsmes prasmju veicināšana rotaļā vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 3 | |
1. | Saskarsmes, rotaļas raksturojums pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņās | 5 |
1.1. | Saskarsmes raksturojums, tās veidi un funkcijas | 5 |
1.2. | Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarību raksturojums | 10 |
1.3. | Rotaļas raksturojums | 17 |
1.4. | Rotaļa – saskarsmes prasmju veicinātāja | 26 |
2. | Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju izpēte rotaļu procesā | 31 |
2.1. | Pētījuma metodoloģijas raksturojums | 31 |
2.2. | Bērnu raksturojums | 32 |
2.3. | Praktiskais darbs ar bērniem | 39 |
2.4. | Pētījuma rezultātu analīze | 47 |
Secinājumi | 55 | |
Literatūras avoti | 57 | |
Pielikumi | 59 | |
Ieteikumi | 68 |
Secinājumi
Izpētot psihologu un pedagogu atziņas par saskarsmi, var secināt, ka jebkura mijiedarbība starp cilvēkiem vai cilvēku grupu ir saskarsme. Saskarsmei ir dažādi veidi un funkcijas, taču tās visas ir vērstas uz cilvēka, kā sociālas būtnes vajadzību apmierināšanu. Saskarsmes process sākas bērnam tikko piedzimstot, savukārt, bērnam atnākot uz pirmsskolas izglītības iestādi, bērna saskarsmes prasmju līmeni nosaka gan ģimene saņemtais saskarsmes stils, gan ģimenes tipa ietekme.
Vidējā pirmsskolas vecuma bērniem strauji attīstās gan fiziskās spējas – kas ir liela kustību aktivitāte, strauja augšana, gan arī koordinācijas spējas. Bērnam vēl var būt grūtības griezt, pareizi noturēt zīmuli, taču, stimulējot šīs darbības, tās veiksmīgi attīstīsies. Tā pat bērniem attīstās dažādas kognitīvās spējas – izziņas procesi – uztvere, atmiņa, domāšana, runa, uzmanība.
Tā kā vidējā vecumposmā bērni sāk apvienoties mazākos vai lielākos kolektīvos, aizsākas savstarpējās saskarsmes prasmju veidošanās. Bērni, lai darbotos kopīgās rotaļās, runa par rotaļu noteikumiem, pamana mācās novērst netaisnības, veido prasmi novērtēt cita bērna paveikto. Bērni atrod sev draugus, sarunu un rotaļu biedrus.
Analizējot zinātnieku darbus par rotaļu, var secināt, ka bērniem aizvien nozīmīgāka kļūst rotaļa, gan rotaļas pēc paša iniciatīvas – sižeta – lomu rotaļas, konstrukcijas – celtniecības rotaļas, pašu izdomātas kustību rotaļas, gan pieaugušā ierosinātas rotaļas – dramatizācijas, kustību rotaļas ar noteikumiem u. c.
Rotaļu darbība notiek pilnīga bērnu attīstības attīstīšana. Rotaļā attīsta bērna fiziskās attīstības jomas – lielās un mazās muskuļu grupas, roku un acu saskaņotu darbību, tā pat bērnam tiek attīstīta runa, domāšana, uzmanība, koncentrēšanās spējas, raisītas bērnu emocijas. bērns rotaļa izbauda bērnību, bērns rotaļā var būt kur vien vēlas un kas vien vēlas.
Tā pat, rotaļas darbība, tiek veicinātas bērna saskarsmes prasmes. …
Bakalaura darba temats: “Saskarsmes prasmju veicināšana rotaļā vidējā pirmsskolas vecuma bērniem”. Darba autore: . Darba mērķis: teorētiski izzināt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju veicināšanas iespējas rotaļā. Darbs sastāv no divām daļām. Teorētiskajā daļā tika analizēta pedagogu un psihologu literatūra par saskarsmi, tās veidiem un funkcijām. Vidējā pirmsskolas vecuma bērna personības attīstības likumsakarības, kā arī pētīta rotaļa – tās veidi un funkcijas, loma saskarsmes prasmju veicināšanai. Empīriskajā daļā darba autore veica pētījumu. Pētījumā autore atlasa un piedāvā, kā arī novēro bērnu radošās rotaļas, kā arī anketējot vecākus, izzina bērnu rotaļu paradumus ģimenē. Tika atlasītas rotaļas, kuras sekmētu bērnu saskarsmes prasmju veicināšanai rotaļā, pamatojoties uz izvirzīto hipotēzi. Veicot pētījumu un apkopojot iegūtos datus, var secināt, ka hipotēze ir apstiprināta. Darba apjoms: 74 lapaspuses, darbā ir ieļauti 5 pielikumi, no kuriem 5 ir tabulas un viena vecāku anketēšanas anketa, 14 attēli. Darbā tiek aplūkoti 48 literatūras avoti.
- Mācību un saskarsmes prasmju veidošana 5 - 6 gadu vecu bērnu grupā pirmsskolas izglītības iestādē
- Saskarsmes prasmju attīstīšana pirmsskolas izglītības iestādes audzēkņiem
- Saskarsmes prasmju veicināšana rotaļā vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Rotaļa kā estētiskās audzināšanas līdzeklis
Дипломная для университета53
-
Rotaļa - saskarsmes prasmju un iemaņu veidotāja pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета60
Оцененный! -
Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā
Дипломная для университета83
Оцененный! -
5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
Дипломная для университета72
Оцененный! -
Sociālpedagoģiskais darbs pusaudžu saskarsmes prasmju veidošanā
Дипломная для университета95
Оцененный!