Дипломная
Предпринимательство и право
Бизнес
SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un...Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 6 | |
1. | Latvijas tūrisma tirgus | 8 |
1.1. | Tūrisma nozares raksturojums | 8 |
1.2. | Latvijas tūrisma tirgus pieauguma tempi | 10 |
1.2.1. | Latvijas ceļotāji ārzemēs | 11 |
1.2.2. | Ārzemju ceļotāji Latvijā | 12 |
1.3. | Tūrisma likums | 15 |
1.4. | Latvijas vieta Eiropas tūrisma tirgū | 18 |
2. | SIA ”Ceplīši” vieta Latvijas un Eiropas tūrisma tirgū | 22 |
2.1. | Uzņēmums SIA ”Ceplīši” | 22 |
2.1.1. | Sniegtie pakalpojumi | 22 |
2.1.2. | Atrašanās vieta | 22 |
2.2. | Lauku tūrisma loma Latvijas un Eiropas tūrisma attīstībā | 23 |
2.3. | Eiropas savienības atbalsts lauku tūrismam pēc iestāšanās ES | 28 |
2.3.1. | Eiropas Reģionālais attīstības fonds | 28 |
2.3.2. | Eiropas Sociālais fonds | 28 |
2.3.3. | Atbalsts Nelauksaimnieciskās darbības attīstībai | 29 |
2.4. | Kurzemes reģions kā viesu mājas „Ceplīši” atrašanās vieta | 29 |
2.4.1. | Kurzemes reģiona stiprās puses | 29 |
2.4.2. | Kurzemes reģiona vājās puses | 32 |
2.4.3. | Iespējas Kurzemes reģionā | 34 |
2.4.4. | Draudi Kurzemes reģionā | 35 |
3. | Konkurence | 37 |
3.1. | Konkurence un tās veidi | 37 |
3.1.1. | Konkurences būtība | 37 |
3.1.2. | Konkurences veidi | 37 |
3.1.2.1. | Pilnīgā konkurence | 38 |
3.1.2.2. | Pilnīgā konkurence un brīvā konkurence | 40 |
3.1.2.3. | Nepilnīgā konkurence | 41 |
3.1.3. | Mazā un vidējā uzņēmējdarbība un konkurence | 43 |
3.2. | Konkurences likums | 43 |
3.3. | Mārketinga pētījums par konkurenci Latvijas tūrisma tirgū | 48 |
3.3.1. | Mārketinga pētījuma nepieciešamība | 48 |
3.3.2. | Mārketinga izpētes process un tā posmi | 50 |
3.3.2.1. | Problēmas definēšana un hipotēzes formulēšana | 50 |
3.3.2.2. | Izpētes dizaina veidošana | 51 |
3.3.2.3. | Datu resursu identifikācija | 52 |
3.3.2.4. | Izpētes paraugu veidošana | 52 |
3.3.2.5. | Izpētes līdzekļi un datu vākšanas metodes | 53 |
3.3.2.6. | Datu apstrāde | 54 |
3.3.3. | Anketas izstrāde, jautājumu pamatojums | 55 |
3.3.4. | Aptaujas rezultāti | 56 |
3.3.5. | Konkurentu analīze | 69 |
4. | SIA ”Ceplīši” attīstības stratēģija | 73 |
4.1. | Stratēģiskā virziena noteikšana | 73 |
4.2. | Mārketinga stratēģijas tipi attiecībā pret konkurentiem | 74 |
4.3. | SIA ”Ceplīši” stratēģija pret konkurentiem | 76 |
4.3.1. | SIA ”Ceplīši” mārketinga stratēģija pret konkurentiem | 76 |
4.3.2. | SIA „Ceplīši” cīņas stratēģija pret konkurentiem | 77 |
4.3.2.1. | Sadarbība | 77 |
4.3.2.2. | Sabiedriskās domas ietekmēšana | 78 |
4.3.2.3. | Reklāma | 78 |
4.3.2.4. | Cenu politika | 79 |
4.3.2.5. | Pakalpojumu klāsts, kvalitāte | 79 |
4.3.3. | SIA ”Ceplīši” konkurētspējīgas priekšrocības stratēģija | 79 |
4.3.3.1. | Fokusēšanos uz pircēju | 79 |
4.3.3.2. | Pircēju vēlmju apmierināšana | 79 |
5. | SIA ”Ceplīši” nākotnes vīzija | 81 |
Secinājumi | 84 | |
Priekšlikumi | 85 | |
Izmantoto avotu saraksts | 86 | |
Pielikumi | 87 | |
Nr.1 Tūrisma likums | 87 | |
Nr.2 Konkurences likums | ||
Nr.3 Tūrisma produkts | ||
Nr.4 Aptaujas anketa |
Šajā bakalaura darbā ir noteikta SIA ”Ceplīši” vieta Latvijas tūrisma tirgū, pētīta konkurence un tūrisms, aprakstīta SIA ”Ceplīši” attīstības stratēģija un nākotnes vīzija, izdarīti secinājumi un izteikti priekšlikumi.
Darbs sastāv no ievada, 5 nodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem un pielikumiem.
Ievadā ir aprakstīts darba mērķis, uzdevumi, pētīšanas metodes, darba teorētiskā nozīme un darba praktiskā nozīme.
1.nodaļā izpētīts Latvijas tūrisma tirgus
2.nodaļā noteikta SIA ”Ceplīši” vieta Latvijas un Eiropas tūrisma tirgū
3.nodaļā izpētīta konkurence Latvijas tūrisma tirgū
4.nodaļā aprakstīta SIA ”Ceplīši” attīstības stratēģija
5.nodaļā aprakstīta SIA ”Ceplīši” nākotnes vīzija
Šī bakalaura darba tēma ir SIA ”Ceplīši” vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija. Autors izvēlējies šo tematu tādēļ, ka Latvijas valsts par prioritāti ekonomikā ir izvēlējusies tūrismu, kā arī tādēļ, ka ir pieaugusi Eiropas Savienības interese par Latviju kā jauno dalībvalsti , it sevišķi tūrisma jomā.
Darba mērķis ir SIA ”Ceplīši” vietas noteikšana Latvijas tūrisma tirgū, konkurences izvērtēšana un SIA ”Ceplīši” attīstības stratēģijas izvēlēšanās.
Lai sasniegtu darba mērķi, tika izvirzīti vairāki uzdevumi:
Tūrisma nozares raksturošana
Latvijas tūrisma tirgus izpēte
Uzņēmuma SIA ”Ceplīši” nodarbošanās veida un atrašanās vietas konstatēšana
SIA ”Ceplīši” vietas noteikšana Latvijas tūrisma tirgū
Konkurences izpēte ,tai skaitā:
a)konkurences būtības un tās veidu apraksts;
b)konkurences likuma analīze;
c)mārketinga pētījuma, par konkurenci Latvijas tūrisma tirgū, veikšana
SIA ”Ceplīši” attīstības stratēģijas izvēle
SIA ”Ceplīši” nākotnes vīzijas aprakstīšana
Pētīšanas metodes. Lai realizētu izvirzītos darba uzdevumus, tika izmantotas šādas pētīšanas metodes:
analizēta teorija par konkurenci, tūrismu, vadības stratēģiju, izvērtēta tās pielietošana uzņēmumā SIA ”Ceplīši”;
analizēta tūrisma un konkurences likumdošana;
tika veikts mārketinga pētījums
darba nobeigumā izteikti secinājumi un priekšlikumi.
Darba teorētiskā nozīme
Izpētīta un analizēta teorija par tūrismu, konkurenci un stratēģijām
Izpētīti un apkopoti dažādi statistikas dati par tūrismu Latvijā un Eiropā
Darba praktiskā nozīme
Noteikta SIA ”Ceplīši” vieta Latvijas tūrisma tirgū
mārketinga pētījuma, par SIA ”Ceplīši” konkurentiem Latvijas tūrisma tirgū, rezultātā iegūti praktiski izmantojami dati par konkurentiem.
Izvēlēta SIA ”Ceplīši” attīstības stratēģija
Pēc autora domām šis darbs ir nepieciešams, lai SIA ”Ceplīši” vadītājs varētu izprast kādu vietu viņa uzņēmums ieņem Latvijas tūrisma tirgū un konkurējošo uzņēmumu vidū, kā arī, lai saprastu, kādu attīstības stratēģiju izvēlēties, lai uzņēmums varētu veiksmīgi darboties tūrisma tirgū, nest peļņu un būt konkurētspējīgs.
I NODAĻA
1. LATVIJAS TŪRISMA TIRGUS
1.1. Tūrisma nozares raksturojums
„Tūrisma nozare- tautsaimniecības nozare, kuras uzdevums ir tūrisma pakalpojumu sagatavošana un sniegšana. Savukārt tūrisma pakalpojumi ir mērķtiecīga darbība tūristu interešu un vajadzību apmierināšanai.
Tūrisma nozares Latvijā galvenie uzdevumi ir:
1) nodrošināt tūrismam brīvas un vienlīdzīgas iespējas, celt tā ekonomisko efektivitāti un radīt jaunas darba vietas;
2) veicināt Latvijas integrāciju starptautiskajā tūrisma apritē;
3) veicināt vietējā tūrisma attīstību un tūrisma pakalpojumu eksportu;
4) veicināt kultūrvēsturiskā un dabas mantojuma saglabāšanu un racionālu izmantošanu, kā arī nodrošināt kultūras un dabas tūrisma attīstību;
5) veicināt kūrortu resursu saglabāšanu un racionālu izmantošanu, kā arī nodrošināt rekreatīvā tūrisma attīstību;
6) paaugstināt to uzņēmumu (uzņēmējsabiedrību) konkurētspēju, kuri sniedz tūrisma pakalpojumus;
7) veicināt atvieglojumu piešķiršanu pensionāru, invalīdu, jauniešu un bērnu tūrismam;
8) nodrošināt vispusīgu un precīzu informāciju par tūrisma resursiem un tūrisma pakalpojumiem;
9) veicināt sniegto tūrisma pakalpojumu kvalitātes un tūrisma nozarē strādājošo kvalifikācijas paaugstināšanu;
10) nodrošināt tūrisma harmonisku attīstību saskaņā ar dabas aizsardzību tā, lai tūrisms nenonāktu pretrunā ar dabas aizsardzību.”[2]
„Tā kā tūrisms NACE (Vispārējā ekonomiskās darbības klasifikācija) klasifikācijā nav izdalīts kā atsevišķa nozare, pirmais uzdevums ir identificēt tūrisma nozari.
„ANO ( Apvienoto Nāciju Organizācija) un WTO (Pasaules tūrisma organizācija) tūrisma definīcija ir: Tūrisms ir personas darbības, kas saistītas ar ceļošanu un uzturēšanos ārpus savas pastāvīgās dzīvesvietas brīvā laika pavadīšanas, lietišķo darījumu kārtošanas vai citā nolūkā ne ilgāk kā vienu gadu.”[6,100]
Ir trīs tūrisma pamattipi: izejošais , ienākošais un vietējais tūrisms. SIA”Ceplīši” nodarbojas ar ienākošā un vietējā tūrisma apkalpošanu.
„Vadoties pēc likumā lietotās tūrisma uzņēmumu definīcijas, NACE klasifikācijā var noteikt ekonomiskās darbības, kas saistītas ar tūrismu tieši. Tūrisma nozare ir identificējama ar šādām ekonomiskajām darbībām no NACE :”[6,9]
H-Viesnīcas un restorāni
55 Viesnīcas un restorāni
55.1 Viesnīcas
55.11. Viesnīcas un moteļi ar restorānu
55.12 Viesnīcas un moteļi bez restorāna
55.2 Kempingi un citas īslaicīgas apmešanās vietas
55.21 Jauniešu kopmītņu un kalnu tūristu bāzes
55.22 Kempingi, ieskaitot apdzīvojamo autopiekabju laukumus
55.23 Pārējo citur neklasificētu apmešanās vietu nodrošinājums
I-Transports, glābšana un sakari
63 Transporta papilddarbību un palīgdarbību veidi; tūrisma aģentūru darbība
63.3 Citur neklasificēta tūrisma aģentūru un aģentu darbība; darbība, kas saistīta ar tūiristu apkalpošanu
63.30 Citur neklasificēta tūrisma aģentūru un aģentu darbība; darbība, kas saistīta ar tūiristu apkalpošanu
1.2. Latvijas Tūrisma Tirgus pieauguma tempi
SIA „Ceplīši” plānos ietilpst apkalpot Latvijas iedzīvotājus, kā arī Ārvalstu tūristus. Kā redzam pēc LR Centrālās statistikas pārvaldes datiem 2004.gada 1.ceturksnī Latvijas iedzīvotāju skaits bija 2319200 [12], tātad tā būtu Latvijas tirgus daļa.
Centrālā statistikas pārvaldes ceļotāju apsekojuma rezultāti, pamatojoties LR Valsts robežsardzes datiem, liecina, ka 2003.gadā Latviju apmeklējis vislielākais ārzemnieku skaits pēdējo desmit gadu laikā.[12]…
Bakalaura darbs ar pielikumiem, anotācija angļu valodā. Darbā raksturota tūrisma nozare, pētīts Latvijas tūrisma tirgus,konkurence, noteikta uzņēmuma attīstības stratēģija un nākotnes vīzija. Darbs saņēmis augstu novērtējumu.
- Pilsētas komunālo pakalpojumu komercsabiedrību attīstības iespējas
- SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
- Stratēģiskās attīstības nodrošināšana SIA "X"
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!AS "Latvijas Unibanka" kredītpolitikas realizācijas analīze reģionālajā griezumā
Дипломная для университета62
-
Cenu politika un tās nozīme Latvijas tūrisma uzņēmumos
Дипломная для университета99
-
Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus ekonomiskā analīze
Дипломная для университета72
-
Liepājas pilsētas tūrisma produktu attīstības iespējas, izmantojot jauno tūrisma speciālistu potenciālu
Дипломная для университета68
-
Lauku tūrisma attīstība Latvijā
Дипломная для университета63