-
SIA "X" attīstības stratēģija
Nr. | Название главы | Стр. |
Ievads | 5 | |
1. | Stratēģiskā vadīšana | 7 |
1.1. | Uzņēmuma stratēģijas jēdziens | 7 |
1.2. | Stratēģiskās vadīšanas būtība | 8 |
1.4. | Stratēģiskās plānošanas līmeņi | 18 |
2. | Uzņēmuma darbības un nozares analīze | 24 |
2.1. | Vispārēja informācija par uzņēmumu | 24 |
2.2. | Uzņēmuma produktu raksturojums | 27 |
2.3. | Finanšu vadība SIA „X” | 30 |
2.4. | Uzņēmuma konkurētspēja tirgū | 53 |
2.5. | SIA „X” būtiskākie konkurenti | 56 |
2.6. | Tirgus izpēte | 58 |
3. | SIA „X” jaunas struktūrvienības izveide | 62 |
3.1. | SIA „X” SWOT analīze | 62 |
3.2. | Projekta realizācijas izklāsts | 64 |
3.3. | Projekta saimnieciskā derīguma analīze | 73 |
3.4. | Projekta finanšu plāns | 77 |
3.5. | Iespējamie riski | 80 |
3.6. | Uzņēmuma prognozējamo klientu struktūra | 84 |
Secinājumi un priekšlikumi | 86 | |
Bibliogrāfisko norāžu saraksts | 89 | |
Pielikumi | 92 |
Secinājumi un priekšlikumi
Secinājumi:
1. Stratēģija ir uzņēmuma ilgtermiņa pamatmērķu un darbības virzienu noteikšana.
2. Katram uzņēmumam ir vairākas attīstības iespējas, taču no visiem alternatīvajiem variantiem ir jāizvēlas viens attīstības virziens, kuram sekot. Šis attīstības virziens tiek formulēts stratēģijā.
3. Uzņēmuma stratēģijas izvēlei un īstenošanai nepieciešams definēt organizācijas misiju, noteikt mērķus, veikt ārējās un iekšējās vides analīzi, noteikt uzņēmuma stiprās un vājās puses.
4. Noteikt uzņēmuma turpmākās attīstības stratēģiju ir svarīgi, jo bez tās nav pārdomāta darbības plāna, vienotas programmas izvēlēto mērķu sasniegšanai.
5. SIA „X” ir tekstilizstrādājumu ražošanas uzņēmums, kurš savu produkciju, galvenokārt, eksportē uz ES valstīm.
6. Latvijā tekstilizstrādājumu nozarē strādājošie uzņēmumi, kas ražo tekstilizstrādājumus, vairāk nekā 80% savas produkcijas eksportē.
7. Liela daļa Latvijā ražotie izstrādājumu ir ārvalstu uzņēmumu pasūtījumi. Šie ražojumi tiek piedāvāti pasaulē ar šo ārvalstu uzņēmumu plaši pazīstamiem zīmoliem. Pērkot pasaulē pazīstamā zīmola preci - gala patērētājs, kurš var būt arī Latvijas iedzīvotājs, nezin, ka tā ražota Latvijā.
8. SIA „X” ražo preci pēc pasūtījuma un šī prece tiek izplatīta, lielākoties, ārzemēs ar pasūtītāju zīmoliem.
9. Pašlaik SIA „X” neražo izstrādājumus ar savu zīmolu.
10. Laika posmā 2006.-2009.gads, analizējot SIA „X” darbību un nozari kopumā, var secināt, ka SIA „X” darbība ir sinhrona ar nozares darbību.
11. SIA „X” likviditātes rādītājs laika posmā no 2008.gada līdz 2009.gadam ir zems un uzņēmums ar esošajiem līdzekļiem nespēj segt savas īstermiņa saistības. Tomēr 2010.gadā šis koeficients ir pieaudzis, kas ir vērtējams pozitīvi.
12. Veicot SIA „X” finanšu darbības rādītāju analīzi, ir konstatēts, ka apgrozījuma rentabilitāte pieaug, 2009. gadā uzņēmums no katra apgrozītā lata nopelnīja -14 santīmus un 2010.gadā 4,7 santīmus.
13. Ekonomiskā krīze ir iespaidojusi SIA „X” darbību, 2008.gads un 2009.gads ir noslēgts ar zaudējumiem, tomēr 2010.gadu uzņēmums ir noslēdzis ar peļņu.
14. Īstenojot SIA „X” attīstības stratēģiju tiks izveidota jauna struktūrvienība, kas piedāvās saviem klientiem plašāku pakalpojumu klāstu. Struktūrvienība nodarbosies ar jaunu modeļu izstrādāšanu pēc pasūtītāju vēlmēm, šo modeļu paraugu izgatavošanu, kā arī modeļu izstrādi ražojumiem ar „X” zīmolu.
15. Jaunu struktūrvienības izveidi uzņēmums veidos pēc projektu izstrādes metodes.
16. Jaunās struktūrvienības izveidošanai SIA „X” piesaistīs kredīta līdzekļus LVL 50000,- apmērā, kredīts tiks formēts Dāņu bankā, ar kuru uzņēmumam ir 12 gadu pieredze un tiek piedāvāti izdevīgi nosacījumi.
17. Aizņemtos kredītlīdzekļus tiek plānots atgriezt 4.gadu laikā.
18. Tiek plānots, ka jaunā struktūrvienība lielo izveidošanas izmaksu dēļ - pirmo darbības gadu noslēgs ar zaudējumiem, tomēr jau otrs darbības gads tiks noslēgs ar LVL 38077,- lielu bruto peļņu.
19. Jaunās struktūrvienības izveide un jauna pakalpojuma un produkta ieviešana palielinās uzņēmuma kopējo apgrozījumu jau pirmajā darbības gadā par LVL 31500,- un kopējo peļņu bruto 2013.gadā par LVL 18049,- peļņu.
20. Maģistra darba gaitā ir pierādīta autores izvirzītā hipotēze, ka jaunas struktūrvienības izveide palielina uzņēmuma apgrozījumu un bruto peļņu.
Priekšlikumi:
1. Tā kā uzņēmumā netiek veikta finanšu analīze un finanšu vadīšanas principu izstrāde, uzņēmumam, nepieciešams finanšu analītiķis, kas veiks uzņēmuma finanšu darbības analīzi, noteiks, cik efektīva ir uzņēmuma darbība un resursu izmantošana. Šāds finanšu monitorings palīdzēs uzņēmuma vadībai rasts risinājumus, plānojot uzņēmuma attīstību un tā finanšu plūsmu.
2. Lai īstenotu attīstības stratēģiju nepieciešams izveidot jaunu struktūrvienību, kas apmierinās klientu vajadzības pēc tā, lai ražotne piedāvā jaunu modeļu izstrādes pakalpojumus un piedāvātu preces ar savu zīmolu.
3. Lai nodrošinātu jaunas struktūrvienības ieviešanu ir nepieciešams:
izveidot projekta komandu,
noteikt atbildīgo – pieņemt projekta vadītāju,
veikt projekta plānošanu,
nodrošināt projekta gaitas uzraudzību,
veikt projekta saimnieciskā derīguma analīzi,
sastādīt finanšu plānu.
4. Lai izplatītu saražoto produktu Latvijas tirgū, nepieciešams piedāvāt to Latvijas vairumtirgotājiem un mazumtirgotājiem. Tas veicinātu uzņēmuma zīmola atpazīstamību arī pašmāju tirgū.
5. Sava zīmola preču izplatīšanai izvēlēties arī citus sadales kanālus, izmantot ne tikai starpnieku pakalpojumus, bet pašiem piedāvāt savu preci tieši patērētājam, piemēram, izveidot savu interneta veikalu, kas izmaksu ziņa prasītu salīdzinoši nelielus ieguldījumus, tādā veidā vēl aktīvāk izplatīt savu produkciju un gūt lielāku peļņu.
…
Darbā tiek aprakstīta teorija: stratēģiskā vadīšana, apskatīts uzņēmuma darbības veids, tā konkurenti, tirgus. Veika finanšu analīze 2006-2010 gads. Izstrādāts projekts uzņēmuma attīstībai - jaunas struktūrvienības ieviešana, sastādīta nākotnes finansu plūsma.
- Attīstības stratēģija SIA "Ebs"
- SIA "Triāls" attīstības stratēģija
- SIA "X" attīstības stratēģija
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA "Triāls" attīstības stratēģija
Дипломная для университета75
-
Attīstības stratēģija SIA "Ebs"
Дипломная для университета72
Оцененный! -
Komunikācija kā darbinieku motivācijas līdzeklis SIA X
Дипломная для университета71
-
Uzņēmuma stratēģijas izstrāde uzņēmumā SIA „X”
Дипломная для университета93
Оцененный! -
Nodarbinātība un tās attīstības perspektīvas Latvijā
Дипломная для университета80