Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:143044
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 13.01.2017.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 35 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  Ievads    3
1.  TEORĒTISKĀ DAĻA    5
1.1.  Bērnu bāreņu sociālā aprūpe    5
1.1.1.  Bērnu bāreņu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijas    6
1.1.2.  Bērnu dzīves kvalitātes nosacījumi sociālās aprūpes centros    9
1.2.  Statistikas dati par sociālo aprūpi Latvijā    10
1.3.  Bērnu sociālpsiholoģiskais portrets    11
1.4.  Sociālā aprūpētāja darba īpatnības ar bērniem bāreņiem    13
1.4.1.  Sociālās vides īpatnības bērnu bāreņu aprūpes centros    16
1.4.2.  Bērnu bāreņu socializācijas īpatnības    18
2.  PRAKSTISKĀ DAĻA    20
2.1.  Pētījuma metodoloģija    20
2.2.  Pētījuma rezultāti un analīze    21
  Secinājumi    32
  Priekšlikumi    33
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    34
  PIELIKUMS    36
Фрагмент работы

Secinājumi
Darba mērķis sasniegts – noskaidrot sociālās aprūpes īpatnības bērnu bāreņu sociālās aprūpes centros. Izvirzītā darba hipotēze – bērniem bāreņiem sociālās aprūpes centros ir nepietiekoši nodrošināta sociālā aprūpe – pierādīta.
1. Bāreņiem un bez vacāku palikušajiem bērniem valsts nodrošina ārpusģimenes aprūpi. Bērnu nama uzdevums ir nodrošināt visas bērna pamatvajadzības, tomēr bērniem var rasties zināmas grūtības ar savu emocionālo vajadzību apmierināšanu.
2. Iespējas sagatavot jauniešu patstāvīgai dzīvei bērnu nama ir atkarīgas no valsts politikas, sabiedrības attieksmes, finansējuma, darbinieku atdeves un profesionalitātes, ka arī bērna motivācijas.
3. Pusaudžu un jauniešu vecumā ļoti liela nozīme ir sociālajai videi – pieaugušo paraugam un sevis nostatījumam pret citiem – cenšoties vai nu līdzināties, vai tieši pretēji – atšķirties no tiem. Sociālā vide ir būtisks pusaudžu un jauniešu motivācijas ietekmētājs. Vide ietver lielu potenciālu personības un prasmju attīstīšanai.
4. Sociālie aprūpētāji uzskata, ka galvenās prasmes, kuri ir nepieciešami aprūpējot bērnus bāreņus ir pareizi un savlaicīgi dokumentēt savu profesionālo darbību (28%). Bērnu līdzdalības veicināšana aprūpes procesā sociālie aprūpētāji pielieto tikai 7% gadījumos.
5. Ar spēļu terapijas pielietojumu psihosociālā darba procesā var novērot bērna emocijas un pārdzīvojumus un pieredzi, kas savukārt bērnus var atbrīvot no iekšējā sasprindzinājuma, stresa un pārdzīvojumiem, ko izraisījusi jauna nepiemērota vide. Darbinieki spēļu terapiju maz pielieto savā praksē, kā atbalsta sniegšanas izpaudumu jaunatvestiem bērniem bāreņiem (4%).
6. Bērni bāreņi apmeklē prasmju apguves nodarbības – 76%. Bet nodarbības tiek organizētas, kā grupu darbs – 54%, kas apgrūtina bērna uztveršanu sīkam momentam prasmju apguves laikā, un grūti novērtēt apgūšanas līmeni.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация