Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека

Выгодно: цена со скидкой!

Обычная цена:
21,48
Экономия:
2,79 (13%)
Со скидкой*:
18,69
Купить
Добавить в список желаний
Идентификатор:284291
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 07.03.2013.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 31 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2011.g. - 2012.g.
Фрагмент работы

SECINĀJUMI
1. Gadījumos, kad dažādu apstākļu dēļ, vecāki nevar nodrošināt bērnam nepieciešamo aprūpi, valsts nodrošina bērnam ārpusģimenes aprūpi kādā no ārpusģimenes aprūpes iestādēm , kurā bērnam tiek sniegta aprūpe, sociālā rehabilitācija psihosociālā palīdzība pie dažādiem speciālistiem- sociālā darbinieka, psihologa, sociālā pedagoga.
2. Ārpusģimenes aprūpes iestāde ir iestāde, kura nodrošina mājokli, pilnu aprūpi, sociālo rehabilitāciju un sociālās uzvedības korekciju bāreņiem un bez vecāku gādības palikušiem bērniem un bērniem no ģimenēm, kuriem ir sociālās uzvedības novirzes. Neatkarīgi no tā, kādā sfērā nodarbināts sociālais pedagogs, viņa pienākumus, uzdevumus, prasmes, nepieciešamās zināšanas un īpašos faktorus, kas raksturo darba vidi, nosaka sociālā pedagoga profesijas standarts.
3. Ārpusģimenes aprūpes iestādes jauniešu problēmu loks var būt atšķirīgs, atkarībā no ģeogrāfiskā stāvokļa, dzīves pieredzes. Ja skatās pēc ģeogrāfiskā stāvokļa, tad pilsētā mītošam jaunietim problēmas var krasi mainīties no jauniešu problēmām, kuri mīt mazpilsētās vai lauku reģionos, un otrādi. Savā darbā ar jauniešiem saskarties nākas ar dzīves prasmju trūkums (saskarsmes prasmes, konfliktu risināšanas prasmes, utt.), atkarību izraisošo vielu lietošana- alkohols, smēķēšana, klaiņošana, motivācijas trūkums, bailes uzņemties atbildību, nemācīšanās.
4. Sociālā kompetence ir jaunieša sociālās mijiedarbības un izziņas darbības, spēju un pieredzes individuāla kombinācija, kas nodrošina efektīvu mijiedarbību ar apkārtējiem cilvēkiem starppersonu attiecību sistēmā, ļaujot rast līdzsvaru starp individuālo un sociālo perspektīvu. Ja konkrētie vecumposma uzdevumi ir pārāk sarežģīti vai arī vienlaikus ir jārisina pārāk daudz uzdevumu, tad līdzsvars var tikt izjaukts un cilvēks var sākt rīkoties nepieņemami, vai citiem vārdiem sakot, sociāli nekompetenti. Par kompetences esamību var runāt tad, ja indivīdam piemīt prasmes tikt galā ar ikdienas dzīves izvirzītajiem uzdevumiem
5. Atšķirībā no jauniešiem, Ģimenes krīzes centra „Dzeguzīte” speciālisti uzskata, ka jaunieši nav gatavi uzsākt patstāvīgu dzīvi, jo pietiekami nav apgūtas nepieciešamās prasmes, proti, ēst gatavošanas prasmes, budžeta plānošanas prasmes, attiecību veidošana, konfliktu risināšanas prasmes. Nepieciešamās prasmes traucē apgūt jauniešu zemais pašvērtējums, motivācijas trūkums kā arī jauniešu komplicētās uzvedības problēmas.
6. Pētījuma rezultāti liecina, ka Ģimenes krīzes centra „Dzeguzīte” Jauniešu mājā netiek veidota pietiekama sociālā kompetence jauniešos, par ko liecina gan respondentu, gan profesionāļu paustie kopīgie un atšķirīgie viedokļi. Ir nepieciešams mainīt sistēmu kā tiek veidota sociālā kompetence jauniešos, ieviešot sociālpedagoģisku programmu darbiniekiem, kas ikdienā strādā ar šiem jauniešiem, kas veicinās sociālo kompetenci jauniešos un līdz ar to tā celts jauniešu pašapziņu, motivāciju un mazinās sabiedrībā nepieņemamu uzvedības veidošanos.
7. Nepieciešams uzlabot arī starpprofesionāļu komandas darbu, kas vērsts un jauniešu problēmu risināšanu. Kvalitatīvs starpprofesionāļu komandas darbs palīdzēs jauniešiem atgūt pašapziņu, motivāciju mainīt ikdienas dzīvi, padarot to daudz labāku, un mazinās komplicētas uzvedības problēmas.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Отправить работу на э-почту

Твое имя:

Адрес э-почты, на которую отправить адрес работы:

Привет!
{Твое имя} советует Тебе посмотреть работу в интернет-библиотеке Atlants.lv на тему „Sociālās kompetences veicināšana ārpusģimenes aprūpes iestādēs dzīvojošiem jauniešiem”.

Адрес работы:
https://rus.atlants.lv/w/284291

Отправить

Э-почта отправлена.

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация