Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Sociālās reklāmas izmantošana Latvijas asinsdonoru kustīb...-
Sociālās reklāmas izmantošana Latvijas asinsdonoru kustības popularizēšanā
Дипломная120 Реклама, маркетинг, Общественные отношения, Социология
Nr. | Название главы | Стр. |
Anotācija | 4 | |
Ievads | 6 | |
1. | Donoru kustības sociālā reklāma | 9 |
1.1. | Sociālās reklāmas raksturojums | 9 |
1.2. | Vides reklāma, kā sociālās reklāmas izplatīšanas kanāls | 22 |
1.2.1. | Vides reklāmas veidi | 22 |
1.2.2. | Reklāmas plakāts | 24 |
1.2.3. | Krāsas uztveres psiholoģija | 25 |
1.2.4. | Tēli reklāmā | 27 |
1.2.5. | Burtu fonts/Šrifts | 29 |
1.3. | Donoru kustības popularizēšana | 32 |
1.4. | Asins ziedošana, kā sociālās reklāmas privāts gadījums | 35 |
2.1. | Pētījuma metožu apraksts un darba objektu raksturojums | 40 |
2.2. | Pētījuma gaita. Rezultātu analīze | 41 |
2.2.1. | Ārzemju un Latvijas asinsdonoru kustības vides reklāmas kontentanalīze | 41 |
2.2.2. | Latvijas iedzīvotāju aptauja ar anketēšanas palīdzību | 51 |
2.3. | Pētījuma rezultātu interpretācija | 64 |
Secinājumi | 68 | |
Priekšlikumi | 70 | |
3. | Sociālās vides reklāmas izstrādāšana, lai popularizētu asins donoru kustību Latvijā | 71 |
3.1. | Projekta idejas izklāsts | 71 |
3.2. | Projekta pamatojums, koncepcija un mērķis | 72 |
3.3. | Projekta mērķgrupas definēšana | 74 |
3.4. | Komunikācijas kanālu izvēle | 75 |
3.5. | Projekta apraksts | 76 |
3.6. | Projekta realizācijas gaitas apraksts un ekonomiskie aprēķini | 79 |
3.7. | Projekta iespējamo rezultātu novērtējums | 81 |
Nobeigums | 83 | |
Izmantotās literatūras un avotu saraksts | 84 | |
Pielikumi | 92 |
Nobeigums
Sociāli nozīmīgā asinsdonoru kustības tēma vienmēr paliek aktuāla mūsdienu sabiedrībā. Šo problēmu nevar nosaukt par kritisku, bet tomēr nepieciešamība papildināt donoru asins krājumus eksistē ikdienā. Asiņu un to komponentu stabila krājuma nodrošināšana, papildinās uz neapmaksājamu ziedojumu rēķina, ko sniedz donori sabiedrības labā, tā kā alternatīvas donoru asiņu iegūšanai, līdz šim neeksistē.
Skaitliski Latvijā donoru skaits ir relatīvi neliels, tās rādītājs ir divas reizes zemāks nekā rekomendētās Pasaules Veselības organizācija normās. Sakarā ar to, darba mērķis bija noskaidrot, kāda sociālā reklāma var sekmēt asins donoru kustības popularizēšanu Latvijas iedzīvotāju vidū, kā arī izanalizēt Latvijas un ārvalstu sociālās vides reklāmas paraugus un izstrādāt atbilstošu reklāmas materiālu izmantošanai un asins donoru kustības popularizēšanai Latvijas teritorijā.
Pētījuma rezultāti ļāva izpildīt izvirzītos uzdevumus, kā arī izstrādāt atbilstošu reklāmas produktu Latvijai, ievērojot respondentu uzskatus, kā arī ārzemju un Latvijas nekomerciālo organizāciju pieredzi.
Sākumā bija izanalizēta literatūra par sociālo reklāmu, vides reklāmu, tika dota popularizēšanas definīcija, kā arī tika aplūkoti ārzemju un Latviju reklāmas kampaņu reklāmas pieredzes piemēri asins donoru jomā. Pēc tā tika veikts praktisks pētījums, kurš parādīja kādus tēlus, emocijas, simbolus, saukļus un papildus elementus nepieciešams izvietot izstrādājamajā reklāmas produktā.
Pēc pētījuma rezultātiem, hipotēze, kura tika izvirzīta darba sākumā, apstiprinājās daļēji: aptaujātie Latvijas iedzīvotāji patiešām uzskata, ka sociālai reklāmai, kas sekmē asins donoru kustības popularizēšanu, jābūt ar reklāmas ziņas kopēju pozitīvu vēstījumu, jādemonstrē vispārējs situācijas uzlabojums, piemēram, jārāda slimnieka izveseļošanās. Tomēr nozīmīgs cilvēku daudzums atzīmēja jaunu, kreatīvu tēlu un simbolu izmantošanas efektivitāti sociālajā reklāmā, kas virzīta uz asins donoru kustības popularizēšanu.
Pamatojoties uz pētījuma rezultātiem, tika izstrādāti 3 vides sociālās reklāmas paraugi.…
Atslēgvārdi: sociālā reklāma, asins donoru kustības popularizēšana, vides reklāma, kontentanalīze, anketēšana Bakalaura darbs ”Sociālās reklāmas izmantošana Latvijas asinsdonoru kustības popularizēšanā” ir veltīts aktuālajai asins ziedošanas un asinsdonoru kustības tēmai Latvijā, ar sociālās reklāmas kā dialoga starp valsti un sabiedrību izmantošanas palīdzību, par veselības un cilvēku savstarpējās palīdzības tēmu. Šajā darbā galvenā uzmanība ir veltīta sociālās reklāmas attīstībai un Latvijas Valsts asinsdonoru centra kustības popularizēšanai. Liela uzmanība ir veltīta sociālās reklāmas pieredzes pētīšanai Latvijas kaimiņzemēs un citu ārvalstu organizācijās, kas palīdz ieraudzīt donoru kustības sociālās reklāmas pasaules pieredzes ainu. Analoģiskas parādības ir Rietumu kultūrā un Latvijas Republikai tuvu kaimiņu kultūrā, kā arī lielu interesi izraisa līdzīgu procesu izpēte reklāmas pieejās, kolēģu metodēs sociālās reklāmas un dažādu sociālās reklāmas produkcijas paraugu jomā. Minētā salīdzināšana ļāva aplūkot jautājumu sīkāk, kas var sekmēt kreatīvo risinājumu attīstību un rezultātā sekmēt asinsdonoru kustības attīstību un popularizēšanu Latvijā. Darba izstrādes procesā hipotēze apstiprinājās daļēji. Latvijas iedzīvotāji patiesi uzskata, ka asins donoru kustības sociālai reklāmai jābūt ar kopēju pozitīvu reklāmas ziņas vēstījumu. Tomēr daudz cilvēku sliecas pie tā, ka efektīvāki var būt jaunu, kreatīvu tēlu meklējumi un simbolu izmantošana sociālajā reklāmā, kas virzīta uz asins donoru kustības popularizēšanu.
Pdf formāts. Latviešu un krievu valodā.
- Jauniešu attieksme pret CSDD sociālās reklāmas kampaņu "Velosipēdu redzi?"
- Reklāmas juridiskās regulēšanas problēmas Latvijas normatīvajos aktos
-
Sociālās reklāmas izmantošana Latvijas asinsdonoru kustības popularizēšanā
Дипломная120 Реклама, маркетинг, Общественные отношения, Социология
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Uzņēmuma SR konkurētspējas novērtēšana un reklāmas izmantošana tās palielināšanā
Дипломная для университета49
-
Reklāmas organizēšana uzņēmējdarbībā
Дипломная для университета90
Оцененный! -
Reklāmas pasākumu organizēšana uzņēmumā mūsdienu konkurences apstākļos
Дипломная для университета66
Оцененный! -
Reklāmas loma klientu piesaistīšanā t/c "Alfā"
Дипломная для университета84
Оцененный! -
Reklāmas pielietojuma izpēte tirdzniecības uzņēmumā SIA "RIMI Latvija"
Дипломная для университета85
Оцененный!