Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Sociālo prasmju veidošanās sākumskolas bērniem sporta nod...-
Sociālo prasmju veidošanās sākumskolas bērniem sporta nodarbībās
Nr. | Название главы | Стр. |
Apzīmējumu saraksts | 4 | |
IEVADS | 5 | |
1. | SOCIALIZĀCIJA | 7 |
1.1. | Socializācijas procesa raksturojums | 7 |
1.2. | Sociālās prasmes | 10 |
1.3. | Sākumskolas vecuma bērna socializācija | 13 |
1.4. | Socializācijas institūcijas | 16 |
2. | INTEREŠU IZGLĪTĪBA | 21 |
2.1. | Interešu izglītības raksturojums | 21 |
2.2. | Interešu izglītība Latvijā | 23 |
2.3. | Sports kā socializācijas process | 26 |
2.4. | Socializācija sporta nodarbībās interešu izglītībā | 28 |
2.4.1. | Mācību process un mācību metodes | 28 |
2.4.2. | Sociālo prasmju veidošanās sporta nodarbībās | 34 |
3.1. | Pētījuma organizācija un izmantotās metodes | 37 |
3.2. | Pētījumā iegūto rezultātu analīze | 42 |
3.2.1. | Anketēšanas rezultāti un to apkopojums | 42 |
3.2.2. | Novērošanas rezultāti un to apkopojums | 47 |
4. | SOCIĀLO PRASMJU PILNVEIDES PROGRAMMA SPORTA NODARBĪBĀS UN TĀS EKSPERTNOVĒRTĒJUMA ANALĪZE | 51 |
4.1. | Sociālo prasmju pilnveides programma sporta nodarbībās | 51 |
4.2. | Programmas ekspertu viedokļi un to analīze | 60 |
Diskusija | 62 | |
Secinājumi | 64 | |
Izmantotā literatūra un avoti | 66 | |
Pielikumi | 69 |
SECINĀJUMI
Balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi un praktiskā pētījuma rezultātiem, darba autore izsaka secinājumus un ieteikumus, kā sekmēt sociālo prasmju veidošanos sporta nodarbībās.
Par personību un individualitāti cilvēks kļūst, iegūstot sociālo pieredzi, kontaktējoties ar citiem cilvēkiem, iesaistoties sociālajās attiecībās, funkcionējot sociālajos procesos. Līdz ar to cilvēkam ir nepieciešams socializēties noteiktā sabiedrībā, apgūt un pārņemt šīs sabiedrības tradīcijas, vērtības un uzskatus – iegūt sociālo pieredzi.
Veiksmīgas socializācijas rezultātā cilvēkam veidojas sociālās prasmes. Iegūtās sociālās prasmes ļauj cilvēkam veiksmīgāk iekļauties grupā, kopējā darba veikšanā, kā arī sasniegt daudz augstākus rezultātus vai sasniegumus. Ņemot vērā, ka socializācijas process notiek socializācijas institūciju mijiedarbībā, viens no izglītības iestāžu galvenajiem uzdevumiem ir sekmēt bērnu personīgo un sociālo izaugsmi. Autore uzskata, ka skolotāju uzdevums ir veicināt sociālo prasmju veidošanos.
Kā viena no socializācijas institūcijām, kas sekmē sociālo prasmju veidošanos, ir interešu izglītības centri. Tie ir izveidojušies par labām un nepieciešamām audzināšanas iestādēm un kļuvuši par nozīmīgu alternatīvu bezmērķīgai laika pavadīšanai. Interešu izglītības centri palīdz risināt kopīgās bērnu izglītošanas problēmas. Interešu izglītības nodarbībās attīstās bērnu pašapziņa, viņi iemācās izprast sevi un novērtēt savas spējas, kā arī tiek apgūtas un pilnveidotas sociālās prasmes.
Sports tiek uzskatīts kā viens no līdzekļiem veiksmīgai bērna socializācijai. Sporta nodarbībās bērni apgūst ne tikai kustību prasmes, bet arī dzīvei nepieciešamās sociālās prasmes. Kas liecina par to, ka interešu izglītības centru sporta nodarbībās ir iespējama sociālo prasmju veidošanās.
Audzēkņu sociālo prasmju veidošanās sporta nodarbībās ir atkarīga no tā, kā tiek organizēts mācību process. Skolotājs var sekmēt audzēkņu sociālo prasmju veidošanos mācību procesā, izvēloties atbilstošas mācību metodes un līdzekļus. Autore uzskata, ka skolotājam, plānojot mācību procesu, ir rūpīgi jāpārdomā katras nodarbības mērķis un uzdevumi, kā arī kādām metodēm un līdzekļiem tiks sasniegts gan izvirzītais mērķis, gan uzdevumi.
…
Mūsdienās arvien biežāk parādās bērni nemotivēti nodarboties ar fiziskajām aktivitātēm, tomēr tieši bērnībā ir ļoti svarīgas fiziskās aktivitātes, sporta nodarbībās bērni apgūst ne tikai kustību prasmes, bet arī dzīvei nepieciešamās sociālās prasmes. Maģistra darba mērķis ir noteikt sociālo prasmju veidošanās iespējas sākumskolas bērniem sporta nodarbībās interešu izglītības centros. Pirmajā nodaļā tiek aplūkotas socializācijas procesa teorētiskās nostādnes, kas iekļauj sociālo prasmju, sākumskolas vecuma bērna socializācijas un socializācijas institūciju aplūkošanu. Otrajā nodaļā tiek apskatīts sports kā socializācijas process, pētīta interešu izglītības būtība, kā arī apskatītas sociālo prasmju veidošanās iespējas interešu izglītības centru sporta nodarbībās. Trešo nodaļu veido praktiskais pētījums, kurā tiek noskaidrota audzēkņu sociālo prasmju apguve sporta nodarbībās. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, tiek izstrādāta un izvērtēta programma sociālo prasmju pilnveidei sporta nodarbībās.
Pievienoti pieci pielikumi (no 10).
- Rokdarbu iespējas bērna sensorikas attīstībā 3 – 4 gadus veciem bērniem
- Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
- Sociālo prasmju veidošanās sākumskolas bērniem sporta nodarbībās
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Rokdarbu iespējas bērna sensorikas attīstībā 3 – 4 gadus veciem bērniem
Дипломная для университета80
Оцененный! -
Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Дипломная для университета68
-
Rotaļa - saskarsmes prasmju un iemaņu veidotāja pirmsskolas vecumā
Дипломная для университета60
Оцененный! -
Matemātisko priekšstatu un jēdzienu veidošanas īpatnības bērniem ar redzes traucējumiem
Дипломная для университета34
Оцененный! -
Pusaudžu ar īpašām vajadzībām mācību prasmju rosinošās metodes dabasmācības apguves procesā
Дипломная для университета83
Оцененный!