SECINĀJUMI
Balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi un praktiskā pētījuma rezultātiem, darba autore izsaka secinājumus un ieteikumus, kā sekmēt sociālo prasmju veidošanos sporta nodarbībās.
Par personību un individualitāti cilvēks kļūst, iegūstot sociālo pieredzi, kontaktējoties ar citiem cilvēkiem, iesaistoties sociālajās attiecībās, funkcionējot sociālajos procesos. Līdz ar to cilvēkam ir nepieciešams socializēties noteiktā sabiedrībā, apgūt un pārņemt šīs sabiedrības tradīcijas, vērtības un uzskatus – iegūt sociālo pieredzi.
Veiksmīgas socializācijas rezultātā cilvēkam veidojas sociālās prasmes. Iegūtās sociālās prasmes ļauj cilvēkam veiksmīgāk iekļauties grupā, kopējā darba veikšanā, kā arī sasniegt daudz augstākus rezultātus vai sasniegumus. Ņemot vērā, ka socializācijas process notiek socializācijas institūciju mijiedarbībā, viens no izglītības iestāžu galvenajiem uzdevumiem ir sekmēt bērnu personīgo un sociālo izaugsmi. Autore uzskata, ka skolotāju uzdevums ir veicināt sociālo prasmju veidošanos.
Kā viena no socializācijas institūcijām, kas sekmē sociālo prasmju veidošanos, ir interešu izglītības centri. Tie ir izveidojušies par labām un nepieciešamām audzināšanas iestādēm un kļuvuši par nozīmīgu alternatīvu bezmērķīgai laika pavadīšanai. Interešu izglītības centri palīdz risināt kopīgās bērnu izglītošanas problēmas. Interešu izglītības nodarbībās attīstās bērnu pašapziņa, viņi iemācās izprast sevi un novērtēt savas spējas, kā arī tiek apgūtas un pilnveidotas sociālās prasmes.
Sports tiek uzskatīts kā viens no līdzekļiem veiksmīgai bērna socializācijai. Sporta nodarbībās bērni apgūst ne tikai kustību prasmes, bet arī dzīvei nepieciešamās sociālās prasmes. Kas liecina par to, ka interešu izglītības centru sporta nodarbībās ir iespējama sociālo prasmju veidošanās.
Audzēkņu sociālo prasmju veidošanās sporta nodarbībās ir atkarīga no tā, kā tiek organizēts mācību process. Skolotājs var sekmēt audzēkņu sociālo prasmju veidošanos mācību procesā, izvēloties atbilstošas mācību metodes un līdzekļus. Autore uzskata, ka skolotājam, plānojot mācību procesu, ir rūpīgi jāpārdomā katras nodarbības mērķis un uzdevumi, kā arī kādām metodēm un līdzekļiem tiks sasniegts gan izvirzītais mērķis, gan uzdevumi.
…