Дипломная
Гуманитарные науки
Педагогика
Starpkultūras komunikācijas prasmju attīstīšana vidusskol...-
Starpkultūras komunikācijas prasmju attīstīšana vidusskolās, izmantojot programmu Comenius
Nr. | Название главы | Стр. |
ANOTĀCIJA | 3 | |
Annotation | 4 | |
L’ANNOTATION | 5 | |
1. | Saskarsmes būtība | 8 |
1.1. | Saskarsmes funkcijas | 9 |
1.2. | Saskarsmes partneru savstarpējā mijiedarbība | 10 |
1.3. | Komunikācija | 12 |
1.3.1. | Komunikācijas veidi | 14 |
1.3.2. | Komunikācijas barjeras | 19 |
2. | KULTŪRA | 22 |
2.1. | Kultūru atšķirības | 25 |
2.2. | Kultūru dimensijas | 27 |
2.3. | Dažādu kultūru savstarpējās attiecības | 30 |
3. | komunikācija starpkultūru vidē | 34 |
3.1. | Starpkultūru komunikācijas barjeras | 35 |
3.2. | Starpkultūru komunikācijas barjeru pārvarēšana | 38 |
4. | IZGLĪTĪBA UN „COMENIUS” PROGRAMMAS LOMA TAJĀ | 41 |
4.1. | COMENIUS programma | 42 |
5. | PĒTĪJUMS PAR STARPKULTŪRAS KOMUNIKĀCIJAS APGUVES NEPIECIEŠAMĪBU VIDUSSKOLĀS | 45 |
5.1. | Metodoloģijas apraksts | 45 |
5.2. | Respondentu raksturojums | 46 |
5.3. | Pētījuma analīze | 48 |
PRIEKŠLIKUMI | 56 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 57 | |
Pielikumi | 61 |
Darba autoram bija svarīgi uzzināt, kā mūsdienu jauniešiem veiksmīgāk apgūt starpkultūru komunikācijas prasmes, un ko tās dod viņu nākotnei. Darba autors vēlējās uzzināt, vai šo prasmju apguve ir nepieciešama jau vidusskolās.
Darba mērķis:
noskaidrot, kā starpkultūru saskarsme ietekmē vidusskolēnus un izstrādāt ieteikumus starpkultūru komunikācijas procesu uzlabošanai vidusskolās.
Darba uzdevumi:
1. analizēt izziņas materiālus par komunikāciju un kultūru;
2. analizēt un izvērtēt dažādu kultūru ietekmi komunikācijas procesā;
3. iegūt informāciju par izglītības programmu COMENIUS;
4. apstrādāt un analizēt iegūtos empīriskos datus;
5. izdarīt secinājumus no iegūtajiem datiem un informācijas materiāliem;
6. izstrādāt rekomendācijas.
Pētāmais objekts: starpkultūru integrācijas process COMENIUS programmas ietvaros vidusskolās.
Pētāmais priekšmets: veiksmīgas starpkultūru komunikācijas apguve vidusskolās.
Darba hipotēze: ja vidusskolās tiek veicināta starpkultūru komunikācijas prasmju apguve, tad tiek attīstīts jauniešu potenciāls veiksmīgākam darbam starptautiskā vide.
1.Saskarsmes būtība
Cilvēka personība veidojas un attīstās, dzīvojot konkrētā sabiedrībā un apgūstot sociālo pieredzi. Sabiedrībā cilvēki atrodas pastāvīgā mijiedarbībā, starp viņiem notiek saskarsme. Šajā procesā cilvēki iegūst gan jaunu informāciju par notiekošo sabiedrībā, gan informāciju par sevi, ko praktiski var saņemt tikai saskarsmē ar citiem. (Dūka M., 2005)
Saskarsme ir cilvēku savstarpējās attiecības, to sociālie un psiholoģiskie aspekti, praktiskā un garīgā sadarbība. Saskarsmes procesā notiek savstarpēja informācijas apmaiņa par priekšmetiem, idejām, emocijām, jūtām. Tā rezultātā nodibinās un pastāv cilvēciskie sakari. Saskarsmes process ir pieredzes apmaiņas process. Saskarsme notiek ar informācijas un praktisku darbību palīdzību, subjektam apgūstot vērtības, idejas, iemaņas. (Prasme klausīties, 2008) Turklāt saskarsmē cilvēki apmierina vajadzības, īsteno mērķus, gūst jaunas zināšanas, veic darbu, kas apliecina viņu spējas un viņu piederību noteiktai sociālai grupai. …
Bakalaura darbs: STARPKULTŪRAS KOMUNIKĀCIJAS PRASMJU ATTĪSTĪŠANA VIDUSSKOLĀS, IZMANTOJOT PROGRAMMU COMENIUS. Bakalaura darba sastāvs – 5 nodaļas ar tām pakārtotām vairākām secīgām apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā ir apskatīta saskarsmes būtība, iekļaujot saskarsmes funkcijas, saskarsmes partneru savstarpējo mijiedarbību, kā arī sīkāk aprakstīta komunikācija un tās veidi un barjeras. Otrā bakalaura darba nodaļa ir veltīta kultūras teorētiskajam apskatam, sīkāk aprakstot dažādu kultūru atšķirības, kultūru dimensijas un dažādo kultūru savstarpējas attiecības. Trešajā nodaļā ir aprakstīts komunikācija starptautiskā vidē, kurā satiekas dažādas kultūras, apskatītas tiek arī starpkultūru komunikācijas barjeras un to pārvarēšana. Ceturtajā nodaļā sniegts vispārīgs apskats par izglītību un programmas COMENIUS lomu tajā. Piektā nodaļa ir bakalaura darba pētījums par starpkultūru komunikācijas apguves nepieciešamību vidusskolās. Nodaļā ir iekļauts respondentu un pētījuma metožu raksturojums un pētījuma analīze. Pētījuma analīzes gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze – ja vidusskolās tiek veicināta starpkultūru komunikācijas prasmju apguve, tad tiek attīstīts jauniešu potenciāls veiksmīgākam darbam starptautiskā vide.
- Pusaudžu alkoholisms kā viena no deviācijas problēmām
- Starpkultūras komunikācijas prasmju attīstīšana vidusskolās, izmantojot programmu Comenius
- Trauksmainības izpausmes jaunākā skolas vecuma bērniem
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Pusaudžu alkoholisms kā viena no deviācijas problēmām
Дипломная для университета26
-
Trauksmainības izpausmes jaunākā skolas vecuma bērniem
Дипломная для университета62
-
Sociālā pedagoga darbība deviantas uzvedības mazināšanai internātskolā
Дипломная для университета51
Оцененный! -
Augstākās izglītības loma māsas pašvērtībā
Дипломная для университета52
-
Aroda iemaņu mācīšanas īpatnības speciālajā skolā bērniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem
Дипломная для университета77