Telekomunikācijas ir viena no valsts prioritārajām nozarēm, kuru attīstības līmenis nosaka valsts ekonomisko un sociālo attīstību. Nozares īpatsvars valsts ekonomikā ir īpaši mainījies pēdējos gados, kad sabiedrībā sāka nostabilizēties tirgus attiecības un strauji pieauga pieprasījums pēc telekomunikāciju pakalpojumiem. Pēdējo desmit gadu laikā telekomunikāciju nozare ir kļuvusi atvērta konkurencei. Tirgū ir ienākuši jauni dalībnieki, samazinot esošo dalībnieku tirgus daļu, kā rezultātā vairumā kompāniju ir ievērojami samazinājušās cenas. Konkurence rosina fiksēto un mobilo sakaru tirgus dalībniekus ieguldīt jaunās tehnoloģijās, lai samazinātu izmaksas un nostiprinātos līdzīgā vidē.
Pasaulē aizvien nopietnāku vietu ieņem mobilo sakaru izmantošana. To panākumu iemesls lielā mērā ir fakts, ka tiem ir personisko sakaru līdzekļa raksturs, kas atbilst patērētāju dzīves stilam un vajadzībai pēc lielākas mobilitātes (vienmēr pieejams, datu pārraides un dažādu nepieciešamu ikdienas pakalpojumu iespējas utt.) Līdz ar to īpašu atzinību iemantojušas priekšapmaksas mobilo telefonu zvanu kartes. Bet šajā darbā tiks apskatītas tikai zvanu kartes, kuras piemērotas starptautisku sarunu veikšanai no fiksētā telekomunikāciju tīkla.
Telekaršu piedāvājums parasti ir tikai papildus peļņas gūšanas avots nopietnām lielām kompānijām. Tomēr ārvalstu pieredze liecina, ka pirmais darbības vilnis jaunajiem operatoriem parasti saistās tieši ar priekšapmaksas kartēm un, vadoties no to prasmīgas vai neprasmīgas darbības, izveidojas jauno operatoru turpmākais liktenis. Bet, lai nodrošinātu kvalitatīvus sakarus, jāiegulda ne mazums līdzekļu, ko nav iespējams atpelnīt tikai ar telekaršu pakalpojuma tirdzniecību vien. …