Дипломная
Предпринимательство и право
Реклама, маркетинг
Stratēģiskās attīstības nodrošināšana SIA "X"-
Stratēģiskās attīstības nodrošināšana SIA "X"
Nr. | Название главы | Стр. |
ANOTĀCIJA | ||
ANNOTATION | ||
IEVADS | ||
1. | STRATĒĢISKĀ PLĀNOŠANA UN VADĪŠANA UZŅĒMUMĀ | |
1.1. | Stratēģijas un stratēģiskās plānošanas būtība | |
1.2. | Stratēģiskā analīze uzņēmumā | |
1.3. | Mērķnoteikšanas process, kā stratēģiskās plānošanas sastāvdaļa | |
1.4. | Stratēģiskās attīstības modeļi un vadīšanas metodes | |
2. | SIA „X” DARBĪBAS ANALĪZE STRATĒĢIJAS NOTEIKŠANAI | |
2.1. | Uzņēmuma raksturojums | |
2.2. | Ārējās vides analīze | |
2.3. | Iekšējās vides analīze | |
2.4. | SWOT un GAP- analīzes | |
3. | SIA „X” STARTĒĢIJA | |
3.1. | Vīzija, misija, mērķi | |
3.2. | Mārketinga stratēģija | |
3.3. | Sociālā stratēģija | |
3.4. | Organizatorisko pārmaiņu stratēģija | |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | ||
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | ||
PIELIKUMI | ||
1.pielikums | Pircēju aptaujas anketa Nr.1 | |
2.pielikums | Pircēju aptaujas anketa Nr.2 | |
3. pielikums | SIA "X" bilances vertikālā analīze | |
4. pielikums | Uzņēmuma ekonomiskās aktivitātes analīze |
IEVADS
Pētījuma aktualitāte. Mūsdienās ekonomiskā, sabiedriskā un politiskā pasaule kļūst arvien sarežģītāka. Valsts tautsaimniecībai attīstoties, pieaug cilvēku vajadzības. Tehnoloģiskā attīstība ne tikai palīdz tās apmierināt, bet dod arī impulsu jaunām nepieciešamībām, bez kurām cilvēks šodien nevar sevi iedomāties. Informācijas laikmetā visas tās vides, kurās cilvēks uzturas un kuras pats veido, kļuvušas ļoti dinamiskas. Tas, kurš noguļ pārmaiņas, var, gluži vienkārši, tikt konkurentu sabradāts.
Darbojoties daudz atvērtākā, sarežģītākā vidē, uzņēmējiem jābūt kompetentiem izvēlētajā darbības sfērā – jāprot organizēt mārketinga un menedžmenta darbība, nodibināt stabilas partnerattiecības ar klientiem, piegādātājiem un sadarbības partneriem, no kuru darbības ir atkarīga ne tikai materiālu piegāde, bet arī to kvalitāte un termiņi – gala rezultātā, uzņēmuma darbība kopumā.
Tirgus apstākļos uzņēmums darbojas kā atvērta sistēma un tā stratēģiskā attīstība cieši saistīta ar izmaiņām ārējā un iekšējā vidē. Tāpēc ļoti būtiski veikt sistemātisku ārējās un iekšējās vides izmaiņu nepārtrauktu izlūkošanu - konkurentu pētīšanu, finanšu analīzi, piedāvājuma un pieprasījuma pētīšanu. Savukārt iegūtie rezultāti no ārējās un iekšējās vides pētījumiem ir nepieciešami uzņēmuma vadības lēmumu pieņemšanai, kuri saistīti ar tā stratēģisko attīstību. Izvairīties no riskiem praktiski nav iespējams, tos nepieciešams paredzēt un atrast iespējas samazināt līdz minimumam. Lai samazinātu riskus nepieciešams atklāt problemātisku situāciju, kura ir aktuāla vai var parādīties uzņēmuma darbības laikā.
Pieaugot ārējās vides faktoru izmaiņu ātrumam un palielinoties konkurencei, arvien lielāku lomu uzņēmuma darbībā ieņem stratēģiskā vadīšana, kas nodrošina tā stratēģisko attīstību.
Uzņēmumu stratēģiskās attīstības nodrošināšana - ir vadīšanas funkciju komplekss, kurš raksturojās ar uzņēmuma sasniedzamo mērķu noskaidrošanu, to sasniegšanas ceļu un realizācijas ilgtermiņa noteikšanu. Neizmantojot uzņēmuma turpmākās stratēģiskās attīstības priekšrocības, uzņēmums kopumā un atsevišķi darbinieki būs nošķirti no skaidriem paņēmieniem, kā noteikt mērķi un uzņēmuma tālāko attīstību. Konkurētspējīgas stratēģijas izveide nodrošinās uzņēmumam progresīvu attīstību..
Stratēģiskās vadīšanas aktivitātes nodrošina elastību ikdienā, kas nepieciešama, lai apmierinātu klientu prasības. Īstermiņa darbības laika stratēģija paredz pasūtījuma saņemšanu no klientiem, vai arī atkarībā no izveidotās krājumu sistēmas un plāna nosaka detalizētu produkta kustības procesu uzņēmumā.
Pēdējos gados lauksaimniecības attīstībā ir notikušas straujas pārmaiņas. Ar iestāšanos ES lauksaimniecībā nodarbinātiem tiek piedāvāti dažāda veida subsīdiju maksājumi un finansiālais atbalsts (strukturālie fondi) saimniecību attīstībai. Sakarā ar papildus līdzekļu ieguvi lauksaimniekiem ir iespējas attīstīt un pilnveidot savu tehnisko nodrošinājumu. Šos maksājumus no ES varētu nosaukt par nosacīti brīviem līdzekļiem, kuri tiek iegūti nevis par saražoto produkciju, bet tikai par to, ka viņi nodarbojas ar šo nozari. Sakarā ar ko lauksaimniecības produkcijas tirdzniecības uzņēmumiem strauji pieaug pieprasījums, no šīs nozares pārstāvjiem, pēc lauksaimniecības tehnikas, inventāra un rezerves daļām.
Tirdzniecības uzņēmuma veiksmīga darbība pilnība ir atkarīga no veiksmīgas, un uz zināšanām balstītas vadīšanas.
Strauji mainoties ekonomiskai un politiskai situācijai valstī, kurā grūti paredzēt kas būs pēc mēneša, uzņēmumu vadītājiem jāpievērš uzmanība tieši nākotnes attīstības stratēģijas izstrādei, kura paredz uzņēmuma reaģēšanas plānu izstrādi pamatojoties uz izvirzītajām mērķiem.
Lai uzņēmums šajā aprakstītajā situācijā būtu spējīgs darboties - tam nepieciešams būt saskaņotam un koordinētam tā iekšienē. Tam jābūt organiski saistītam ar apkārtējo vidi, lai veiksmīgi izprastu klientus, pārdot tiem savus produktus un palikt tiem labs sadarbības partneris.
Maģistra darba autors uzskata, ka ir divi veidi, kā izdzīvot šajā nedrošības un nestabilitātes pilnajā korporatīvajā pasaulē, - pirmais paredz pastāvīgu pretošanos visam jaunajam un nezināmajam, turēšanos pie pastāvīgām un pārbaudītām vērtībām un darba paņēmieniem, kā arī attiecīgu cīņu pret pārmaiņām, uzskatot tās par visa nedrošā un nekontrolējamā cēloni. Otra pieeja paredz pārmaiņu pieņemšanu un aktīvu izmantošanu savā labā.
Pirmās pieejas piekritēju mūsu vidū kļūst arvien mazāk tā vienkāršā iemesla dēļ, ka viņu uzņēmumi pamazām izput, tiek pārtraukti, pievienoti vai kā citādi pārmaiņu ceļā pakļauti citu plaukstošu organizāciju attīstības ietvaros. Tātad, tiecoties pēc panākumiem, pārmaiņas ir neizbēgamas. Otra raksturīga to pazīme ir pārmaiņu nepārtrauktība. Vieni jaunievedumi nosaka nepieciešamību pēc nākamajiem; kvalitātes līmenī vienmēr iespējams paaugstināt; darbinieki vienmēr pāries pie konkurentiem, ja tur būs labāk; tehnoloģijas būs jāmaina regulāri, jo tās noveco, un tā bez gala.
Pārmaiņas mūsdienīgā uzņēmumā ir jāuztver kā ceļojums, nevis galamērķis, jo tām nebūs gala (4;15.lpp).
Uzņēmuma funkcionēšanas efektivitāte skaidrojas ar vairākiem apstākļiem. Starp tiem: pareiza noteikšana „kādu, cik daudz, kādas kvalitātes un kādā laikā piedāvāt produkciju vai sniegt pakalpojumus”, ņemot vērā pieprasījumu un piedāvājumu, optimālo uzņēmējdarbības organizāciju, savlaicīgu un racionālu resursu izmantošanu, pamatkapitāla un apgrozāmo līdzekļu daudzumu, produkcijas realizācijas formas un metodes. Tautsaimniecībā tirgus sistēmas apstākļos šo faktoru izmantošanas diapazons ir ļoti liels. Tāpēc katram uzņēmumam, pielietojot noteiktas formas un metodes, ir nepieciešams tiekties uz šo faktoru optimālo sasaisti. Par saistīšanas formu uzņēmējdarbībā kalpo uzņēmuma darbības stratēģijas izstrāde, kura paredz iekšējo procesu plānošanu un ir cieši saistīta ar nepārtrauktu ārējās vides izpēti (konkurence, piedāvājums un pieprasījums). Tieši no veiksmīgi izstrādātās stratēģijas spējām lielā mērā ir atkarīga uzņēmuma funkcionēšana. Veiksmīgi uzņēmuma vadītāji labi apzinās, ka visas lielās kaujas vispirms pēc rūpīgi izstrādāta plāna, tiek uzvarētas uz papīra, un tikai pēc tam - reālajā dzīvē.
Projicējot visu augstāk minēto uz reālo stāvokli valstī, var atzīmēt, ka strauja ekonomiskā lejupslīde, uzņēmumu masveida maksātspējas samazināšanās un bankroti, izmaiņas nodokļu politikā, nepārtraukta likumdošanas grozīšana un neskaidra valdības politika ekonomiskās situācijas stabilizēšanā un prioritāšu noteikšanā, vēlreiz apliecina uzņēmuma attīstības stratēģijas izstrādes un uzņēmuma nākotnes darbības plānu izstrādes nepieciešamību.
Līdz ar to aktuāla ir problēma, kādu stratēģiju izvēlēties un kā to vadīt mainīgajā vidē.
Tirdzniecības uzņēmumi sacenšas cits ar citu, lai iegūtu pircējus, bet ne visi uzņēmumi konkurē izmantojot visus pieejamos līdzekļus un ne visi gūst panākumus šajā konkurences cīņā. Katrs uzņēmums realizē savu stratēģiju, cīnoties ar konkurentiem, apkalpojot savus klientus un reaģējot uz izmaiņām, kas varētu ietekmēt uzņēmuma eksistenci un darbību.
Pēdējos gados lauksaimniecības preču veikalu jomā, ļoti ir palielinājusies konkurence, ir mainījusies pircēju uzvedība, ir mainījušās prasības, tas viss ir skāris arī mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA “X” kas atrodas Valmieras pilsētā.
Maģistra darba mērķis, pamatojoties uz teorētisko, empīrisko un statistisko pētījumu rezultātiem par uzņēmuma esošo stāvokli, izstrādāt SIA „X” konkurētspējīgu attīstības stratēģiju un nodrošināt tās realizāciju ilgtermiņā.
Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi:
1. Definēt stratēģiju un stratēģiskās vadīšanas būtību
2. Raksturot SIA „X” darbību.
3. Analizēt SIA „X” raksturīgākās finansiālo grūtību pazīmes un galvenos cēloņus.
4. Izpētīt uzņēmuma iekšējo, ārējo vidi un to ietekmējošos faktorus.
5. Izstrādāt SIA „X” konkurētspējīgu attīstības stratēģiju.
Pētījuma objekts ir sabiedrība ar ierobežotu atbildību „X”
…
Darbojoties daudz atvērtākā, sarežģītākā vidē, uzņēmējiem jābūt kompetentiem izvēlētajā darbības sfērā – jāprot organizēt mārketinga un menedžmenta darbība, nodibināt stabilas partnerattiecības ar klientiem, piegādātājiem un sadarbības partneriem, no kuru darbības ir atkarīga ne tikai materiālu piegāde, bet arī to kvalitāte un termiņi – gala rezultātā, uzņēmuma darbība kopumā. Pēdējos gados lauksaimniecības attīstībā ir notikušas straujas pārmaiņas. Ar iestāšanos ES lauksaimniecībā nodarbinātiem tiek piedāvāti dažāda veida subsīdiju maksājumi un finansiālais atbalsts (strukturālie fondi) saimniecību attīstībai. Sakarā ar papildus līdzekļu ieguvi lauksaimniekiem ir iespējas attīstīt un pilnveidot savu tehnisko nodrošinājumu. Šos maksājumus no ES varētu nosaukt par nosacīti brīviem līdzekļiem, kuri tiek iegūti nevis par saražoto produkciju, bet tikai par to, ka viņi nodarbojas ar šo nozari. Sakarā ar ko lauksaimniecības produkcijas tirdzniecības uzņēmumiem strauji pieaug pieprasījums, no šīs nozares pārstāvjiem, pēc lauksaimniecības tehnikas, inventāra un rezerves daļām. Tirdzniecības uzņēmuma veiksmīga darbība pilnībā ir atkarīga no veiksmīgas, un uz zināšanām balstītas vadīšanas. Pieaugot ārējās vides faktoru izmaiņu ātrumam un palielinoties konkurencei, arvien lielāku lomu uzņēmuma darbībā ieņem stratēģiskā vadīšana. Šis maģistra darbs ir par tirdzniecības uzņēmumu, kurš nodarbojas ar lauksaimniecības preču tirdzniecību – tehnika, inventārs, rezerves daļas. Konkrētajā maģistra darbā autors apskatījis jautājumus, kas saistīti ar uzņēmējdarbību. Darbā tiek atspoguļotas galvenās teorētiskās atziņas par mazumtirdzniecības uzņēmuma darbības organizēšanu un vadīšanu, kā arī vadīšanas pamatfunkcijām – plānošanu, organizēšanu, motivēšanu, finansu pārvaldīšanu. Darbā īpaša vieta ierādīta tirgus izpētei, uzņēmuma organizatoriskās struktūras analīzei, uzņēmuma finansēšanas novērtējumam. Strādājot pie šī darba autors izpētījis tirdzniecības uzņēmuma SIA „X” ārējo un iekšējo vidi, novērtējis uzņēmuma darbību vietējā tirgū, izzinājis klientu vēlmes un vajadzības, lai varētu prognozēt uzņēmuma attīstības iespējas un izstrādāt konkurētspējīgu attīstības stratēģiju. Darba gaitā maģistra darba autors izstrādājis mazumtirdzniecības uzņēmuma SIA „X” konkurētspējīgu attīstības stratēģiju. Darbā izmantotas vispārzinātniskās pētījumu metodes, socioloģisko pētījumu un statistisko pētījumu metodes. Darba beigās tiek noformulēti galvenie secinājumi un priekšlikumi SIA „X” vadītājam un darbiniekiem, kā arī Valmieras pilsētas pašvaldībai un likumdošanas institūcijām. Šī maģistra darba apjoms ir 97 lappuses, tas ietver 14 tabulas, 24 attēlus un 5 pielikumus. Darba izstrādei izmantoti 47 literatūras un citu avotu nosaukumi. Izvirzītais darba mērķis tika sasniegts un veiksmīgi izpildīti izvirzītie uzdevumi.
- Pilsētas komunālo pakalpojumu komercsabiedrību attīstības iespējas
- SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
- Stratēģiskās attīstības nodrošināšana SIA "X"
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!SIA "Ceplīši" vieta Latvijas tūrisma tirgū, konkurence un attīstības stratēģija
Дипломная для университета62
Оцененный! -
Pilsētas komunālo pakalpojumu komercsabiedrību attīstības iespējas
Дипломная для университета70
Оцененный! -
SIA “Rubus” mārketinga darbības izmaiņas pēc iestāšanās Eiropas Savienībā un priekšlikumi tās pilnveidošanai
Дипломная для университета57
Оцененный! -
SIA "Auto” darbība un attīstības iespējas
Дипломная для университета80
Оцененный! -
Vadības funkciju realizācija uzņēmumā SIA "Baltrotors"
Дипломная для университета90
Оцененный!