Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
14,20 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:395406
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 20.03.2019.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 50 единиц
Ссылки: Не использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
2011–2015 гг.
2016–2020 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  ANOTĀCIJA    2
  ABSTRACT    3
  IEVADS    5
  PĒTĪJUMA MĒRĶIS UN UZDEVUMI    6
1.  LITERATŪRAS APSKATS    7
1.1.  Stresa pārvarēšanas metodes    7
1.1.1.  Aizsardzības mehānismi    7
1.1.2.  Lazarus un Folkmanes stresa pārvarēšanas metožu modelis    9
1.1.3.  Stresa pārvarēšanas metožu iedalījums    10
1.2.  Emocionālo stāvokli raksturojoši jēdzieni un to savstarpējā saistība    12
1.2.1.  Stress    12
1.2.2.  Depresijas simptomi    13
1.2.3.  Trauksme    15
1.3.  Stress un emocionālais stāvoklis fizioterapijas un citiem ar veselības aprūpi saistītiem studentiem    16
1.3.1.  Biežākie stresori    16
1.3.2.  Paaugstināta stresa līmeņa un emocionālo traucējumu izplatība un ietekme    17
1.3.3.  Izmantotās stresa pārvarēšanas metodes    19
2.  PĒTĪJUMA METODES    20
2.1.  Pētījuma dalībnieki    20
2.2.  Pētījuma norise    20
2.3.  Pētījuma instrumenti    21
2.4.  Matemātiskās statistikas metodes    24
3.  PĒTĪJUMA REZULTĀTI    25
3.1.  Izmantotās stresa pārvarēšanas metodes (Brief COPE anketas rezultāti)    25
3.2.  Emocionālā stāvokļa raksturojums (DASS-21 rezultāti) pētījuma grupā    27
3.3.  Korelāciju analīzes rezultāti starp stresa pārvarēšanas metodēm (Brief COPE rādītājiem) un emocionālo stāvokli (DASS-21 rādītāji) pētījuma grupā    28
4.  PĒTĪJUMA REZULTĀTU ANALĪZE    29
  SECINĀJUMI    31
  IZMANTOTO INFORMĀCIJAS AVOTU SARAKSTS    32
  Pielikums    36
Фрагмент работы

Ja tuvāk aplūko tieši ar depresijas simptomiem saistītās stresa pārvarēšanas metodes, tad bez “ar uzvedību saistītas atsvešināšanās”, “atkarību izraisošu vielu lietošanas” un “atbildības uzņemšanās”, ar paaugstinātiem rādītājiem saistītas ar tādas metodes kā “uzmanības novēršana” un “jūtu izpaušana”. Visām šīm metodēm ir kopīgs tas, ka tās var raksturot kā maladaptīvas – tās var īslaicīgi uzlabot esošo emocionālo stāvokli, bet nav lietderīgas ilgtermiņā, tās gan uztur emocionālo stāvokli esošajā līmenī, gan var arī to pasliktināt (Hassan, Hayati and Salmiah, 2016). Šāda pat tendence vērojama aplūkojot arī ar paaugstinātu stresa izpausmi saistītās stresa pārvarēšanas metodes.
Savukārt ar paaugstinātu trauksmes līmeni saistītās stresa pārvarēšanas metodes ietver gan iepriekš minētās ar depresijas simptomiem un stresa izpausmi saistītās metodes, gan citas, pie adaptīvām metodēm (tādām, kas uzlabo emocionālo stāvokli un ir vērstas uz cēloņa risināšanu) pieskaitāmas metodes – “aktīvu pārvarēšanu”, “emocionāla atbalsta izmantošanu” un “plānošanu”. Iespējāms, tāpēc, ka lielākajam īpatsvaram studentu vērojams vidējs līdz ļoti augsts trauksmes līmenis (salīdzinoši depresijas simptomiem un stresa izpausmei ļoti augsti rādītāji vērojami mazākai daļai studentu), nepieciešams izmantot krietni vairāk stresa pārvarēšanas metožu, lai spētu ar to tikt galā, bet to nevar viennozīmīgi atbildēt. Līdzīgā pētījumā Malaizijā netika novērota saistība starp trauksmes līmeni un adaptīvām stresa pārvarēšanas metodēm (Hassan, Hayati and Salmiah, 2016).

SECINĀJUMI
1. Fizioterapijas studentu visbiežāk izmantoto stresa pārvarēšanas metožu vidū dominē adaptīva stresa pārvarēšana (“aktīva pārvarēšana” un “emocionāla atbalsta izmantošana”).
2. Lielākajai daļai fizioterapijas studentu raksturīgs paaugstināts negatīvais emocionālais stāvoklis, kas sasaucas ar citu ar veselības aprūpi saistītu studentu radītājiem, un liek domāt par efektīvu un mērķtiecīgu psihiskās veselības veicinošo pasākumu (t.sk., adaptīvo stresa pārvarēšanas metožu) apmācības un treniņa lietederību.
3. Paaugstināti emocionālā stāvokļa rādītāji ir saistīti ar maladaptīvām stresa pārvarēšanas metodēm. Fizioterapijas studentiem raksturīga šo metožu reta izmantošana, izņemot vienu metodi – “atbildības uzņemšanās”.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация