Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
Особые предложения 2 Открыть
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:271820
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 08.02.2010.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 31 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    4
1.  ANALĪTISKĀ DAĻA    8
1.1.  Dzelzceļa transporta attīstības analīze Latvijā    8
1.1.1.  Transports un tā ekonomiskā nozīme    8
1.1.2.  Dzelzceļa transports un to īpatnības    10
1.2.  Ostu vieta kravu tranzītā    18
1.3.  Konteineru pārvadājumi    21
2.  TEORETISKĀ DAĻA    29
2.1.  Latvijas dzelzceļa tarifu politikas īpatnības    29
2.2.  Dzelzceļa transporta ritošā sastāva īpatnības un klasifikācija    42
2.3.  Tranzīta pārvadājumu maršruta izvēle    47
3.  ZINĀTNISKI-PRAKTISKĀ DAĻA    58
3.1.  Konteineru vilciena „Vikings” tarifu aprēķināšana    58
3.2.  Privātā ritošā sastāva izmantošanas ekonomiskais pamatojums    66
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    78
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    82
  Pielikums 1    82
Фрагмент работы

Transports ir viens no visnozīmīgākajām tautsaimniecības nozarēm valstī, jo tas ir nu arī turpmāk būs viens no valsts iekšzemes kopprodukta palielināšanas avotiem.
Latvijas tranzīts balstās uz Eiropas un Austrumu reģionu rūpniecības materiālplūsmu divpusēju apmaiņu, tas savieno reģionus ar atšķirīgu ekonomisku attīstību, uzņēmumus, koncernus un kompānijas, kas veido kopīgu ražošanas ciklu. Veiksmīgam tranzītam ir ļoti svarīgs ģeogrāfiskais stāvoklis un šajā jomā Latvijai ir ievērojamās priekšrocības: Latvijas ģeogrāfiskais izvietojums pie Baltijas jūras austrumu krasta ar tās neaizsālošajām ostām, autoceļu un dzelzceļu tīklu, kas īpaši strauju attīstību sasniedza pēc iestāšanas Eiropas Savienībā (turpmāk ES). Tāpēc Latvijas ekonomika ir cieši saistīta ar transportu un tranzīta biznesu. Līdz ar to, lai nākotnē veiksmīgi darboties, jānodrošina attīstību infrastruktūrai, likumdošanas noteikumiem, labvēlīgai muitas un tarifu politikai.
Lielā loma Latvijas transporta sistēmā ir atvēlēta dzelzceļa transportam. Latvijas dzelzceļa transports ir pietiekami attīstīts un katru gadu turpina uzlabot kravu pārvadājumu apjoma rādītājus. Neskatoties uz pēdēja gada negatīviem ekonomiskiem nosacījumiem Latvijas dzelzceļš sasniedza kravu pārvadājumu rekorda apgrozījumu.
Par noteicošo faktoru dzelzceļa transporta attīstībā var uzskatīt kravu pārvadājumu tarifu politiku. Ekonomiskas izaugsmes etapā dzelzceļu administrācijas katru gadu palielināja kravu pārvadājumu tarifus un tāda viedā radīja draudus Latvijas tranzītam. Pieaugot kravu pārvadājuma tarifiem, pieauga kravas transportēšanas izmaksas, kas tieši ietekmē uz izejvielu un galā produkcijas cenu. Pašreiz, kad pasaules ekonomiska situācija ir krīzes apstākļos, mūsu valsts dzelzceļa administrācijai un vadībai atnāca laiks rūpīgi apdomāt kravu pārvadājumu tarifu līmeni un pilnveidot to esošai tirgus situācijai un konjuktūrai.
Tādēļ, lai saglabātu esošas pozīcijas, Latvijas dzelzceļam jāpiedāvā izdevīgus pārvadājumu nosacījumus – jāattīsta pieostu pārkraušanas terminālus (dzelzceļš – kuģis - dzelzceļš), nodrošināt izdevīgus pārkraušanas un uzglabāšanas pieostu terminālu izmaksas, kā arī jāmodernizē ritošo sastāvu un jāizstrādā efektīvu kravu pārvadājumu tarifu politiku, atbilstošu pašreizējiem tirgus apstākļiem.
Darbam izvelēts sekojošais mērķis – palielināt dzelzceļa transporta ienākumus un piesaistīt jaunus klientus ar kravu pārvadājumu tarifu sistēmas pilnveidošanu.
Lai sasniegtu darba mērķi tiek noteikti sekojošie uzdevumi:
noteikt dzelzceļa transporta izmantošanas priekšrocības un veikt Latvijas dzelzceļa transporta attīstības analīzi;
izpētīt kravu plūsmas, projektus un esošus tranzīta koridorus;
novērtēt kravu pārvadājamu dzelzceļa tarifu aprēķināšanas kartību Latvijas dzelzceļā;
izpētīt ritošā sastāvu viedus un numerācijas kartību;
veikt dzelzceļa ritošā sastāva klasifikāciju atkarības no dažādiem faktoriem;
novērtēt Latvijas priekšrocības kā tranzīta valstīm un izstrādāt ietekmējošo faktoru kritēriju skalu valsts konkurentspējas novērtēšanai dzelzceļu pārvadājuma jomā;
izstrādāt tarifu shēmu konteineru vilcienam „Vikings” pēc to pagarināšanas līdz Latvijai;
noteikt privātā ritoša sastāva izmantošanas lietderību;
izpildot augšminētus uzdevumus sniegt secinājumus un izvirzīt priekšrocības tālākai dzelzceļa transporta attīstībai un veiksmīgai darbībai.
Pētījuma priekšmets ir tarifi dzelzceļa transporta nozarē.
Pētījums objekts ir dažādas Latvijas Republikas uzņēmējdarbības struktūras: tajā skaitā SIA LDz Cargo un privātie uzņēmumi.
Darbā tiek plaši izmantotas statistiskas un analītiskas metodes.
Izstrādātas sekojošas novitātes:
dzelzceļa tarifu veidošanas modelis, kuru autors piedāvā pilnveidot izstrādājot tarifu shēmu Latvijas dzelzceļa teritorijai konteineru vilcienam „Vikings” pēc to pagarināšanas līdz Latvijai un palielinot atlaidi Latvijas dzelzceļa tarifu politikā privātam ritošam sastāvam;
ietekmējošo faktoru kritēriju skala tranzīta valsts konkurentspējas novērtēšanai dzelzceļu pārvadājuma jomā.
Maģistra darba sagatavošanā tika plaši izmantota ārvalstu un Latvijas zinātniska un praktiska literatūra, analītiskie raksti, Ministru kabinetu noteikumi, internēta resursi, konsultācijas ar speciālistiem, kā arī citi informācijas avoti un daži aprēķini veikti ar speciālo datora programmatūru dzelzceļa tarifu aprēķināšanai.…

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация