Pētījuma aktualitāte: Mūsdienās strauji mainās darbiniekus motivējošie faktori,
balstoties uz tehnoloģiju attīstību un notikumiem pasaulē, kas darba devējam liek pielāgoties
un nemitīgi attīstīt, uzturēt un nodrošināt tādus darba apstākļus, lai tie uzlabotu darbinieku
darba izpildi un attieksmi pret darbu, kas tiešā veidā ietekmē uzticēto pienākumu veikšanu un
virzību gan uz individuālo, gan organizācijas mērķu sasniegšanu.
Pētāmā problēma: Ņemot vērā pašreizējo darba tirgu un darbinieku trūkumu Latvijā,
balstoties uz Centrālās Statistikas Pārvaldes statistikas pēdējo gadu datiem, organizācijām
zināmā mērā ir jācīnās par saviem darbiniekiem, viņi jāmotivē un jārūpējas par to, lai
darbavietā justos novērtēti un vajadzīgi, kā rezultātā tiek sekmēta apmierinātība ar darbu,
saviem darba pienākumiem, darba vidi un netiek izjusta vajadzība mainīt savu darba vietu.
Bakalaura darba mērķis: Pētīt aktuālās tendences un izaicinājumus personāla
motivēšanā (teorijā un praksē), lai izstrādātu priekšlikumus personāla motivēšanas pilnveidei
privātā izglītības iestādē.
Pētījuma objekts: Personāla motivēšana.
Pētījuma priekšmets: Personāla motivēšana privātā izglītības iestādē.
Izvirzītā mērķa sasniegšanai, izvirzīti šādi darba uzdevumi:
1. Analizēt zinātnisko un lietišķo literatūru par personāla motivēšanu, darba vides
saistību ar motivāciju, tehnoloģiju attīstības radītajām iespējām un izaicinājumiem, par
motivēšanu attiecībā pret dažādu paaudžu pārstāvju darbiniekiem, ārējo vidi un spēju tai
pielāgoties, kā arī labās prakses piemēriem reālā darba vidē;
2. Aprakstīt darba vides saistību ar motivāciju, tehnoloģiju attīstības radītās iespējas
un izaicinājumus, motivēšanu attiecībā pret dažādu paaudžu pārstāvju darbiniekiem, ārējo vidi
un spēju tai pielāgoties, kā arī labās prakses piemēru atspoguļojumu reālajā darba vidē;
3. Veikt darbinieku aptauju, lai noskaidrotu un identificētu privātās izglītības
iestādes darbinieku pašreizējo attieksmi pret darbu un motivācijas līmeni, kas ietekmē viņu
darbu un tā rezultātus;
4. Apkopot un analizēt veiktās aptaujas iegūtos rezultātus;
5. Izstrādāt secinājumus un izvirzīt priekšlikumus darbinieku motivēšanas procesu
pilnveidošanai privātā izglītības iestādē, balstoties uz pētījuma gaitā iegūtajiem rezultātiem. …