Добавить работы Отмеченные0
Работа успешно отмечена.

Отмеченные работы

Просмотренные0

Просмотренные работы

Корзина0
Работа успешно добавлена в корзину.

Корзина

Регистрация

интернет библиотека
Atlants.lv библиотека
21,48 € В корзину
Добавить в список желаний
Хочешь дешевле?
Идентификатор:570072
 
Автор:
Оценка:
Опубликованно: 14.12.2011.
Язык: Латышский
Уровень: Университет
Литературный список: 29 единиц
Ссылки: Использованы
Рассмотреный период: 2000–2010 гг.
Содержание
Nr. Название главы  Стр.
  IEVADS    7
1.  AR TIRGUS UZRAUDZĪBU SAISTĪTIE TEORĒTISKIE ASPEKTI    10
1.1.  Ekonomiskie aspekti – Patērētājs un tā uzvedība tirgū    10
1.2.  Patērētāju tiesību aizsardzības attīstība Latvijā    22
1.3.  Tirgus uzraudzības pasākumu organizēšana un sistēma Latvijā    27
2.  MUITAS IESTĀŽU LOMA TIRGUS UZRAUDZĪBAS PASĀKUMU ĪSTENOŠANĀ    32
2.1.  Muitas iestāžu loma    32
2.2.  Tirgus uzraudzības pasākumi importa gadījumos    38
3.  TIRGUS UZRAUDZĪBAS PASĀKUMU ĪSTENOŠANA ATSEVIŠĶĀM PRECĒM    40
3.1.  Tirgus uzraudzības pasākumu īstenošana individuālajiem aizsardzības līdzekļiem    40
3.2.  Tirgus uzraudzības pasākumu piemērošana rotaļlietām    44
3.3.  Tirgus uzraudzības pasākumu piemērošana medicīniskajām ierīcēm    46
4.  STATISTIKAS DATU ANALĪZE PAR TIRGUS UZRAUDZĪBAS PASĀKUMU PIEMĒROŠANU    49
  SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI    55
  BIBLIOGRĀFISKAIS SARAKSTS    57
  PIELIKUMI    62
Фрагмент работы

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Pamatojoties uz veiktajiem pētījumiem, autors ir nonācis pie sekojošiem secinājumiem:
1. Galvenie dalībnieki ekonomikā ir patērētājs no vienas puses un ražotājs no otras;
2. Tirgus uzraudzības galvenais mērķis ir aizsargāt patērētājus no riskiem un apdraudējumiem viņu dzīvībai, veselībai un ekonomiskajām interesēm ar efektīvi funkcionējošu tirgus uzraudzības sistēmu un iesaistīto pušu sekmīgu pienākumu izpildi;
3. Attīstoties patēriņa preču ražošanas un tirdzniecības apjomiem radās nepieciešamība sniegt atbalstu patērētājiem šādu preču un pakalpojumu tirgū;
4. Normatīvā bāze patērētāju tiesību aizsardzības jomā Latvijā ir izveidota atbilstoši Eiropas Savienības prasībām;
5. Efektīvai tirgus uzraudzībai ir būtiska loma gan patērētāju tiesību aizsardzībā, gan vienlīdzīgas un godīgas konkurences nodrošināšanā, jo tā ietver tirgū ievietoto produktu un pakalpojumu atbilstības uzraudzību un pārbaudi, kā arī nepieciešamības gadījumā nodrošina atbilstošu darbību veikšanu, ja tiek konstatēts, ka produkts vai pakalpojums prasībām neatbilst;
6. Latvijas Republikā tirgus uzraudzības pasākumu īstenošanā ir iesaistītas 15 valsts pārvaldes iestādes;
7. Tirgus uzraudzībā ir svarīgi, lai preces, kas aprit Eiropas Savienībā, atbilst noteiktām prasībām;
8. Būtiska loma tirgus uzraudzības īstenošanā ir informēšanas pienākumiem, ar kuru palīdzību Komisija attiecīgo informāciju nodod pārējām dalībvalstīm vai otrādi, tādā veidā nodrošinot sabiedrības izpratni par valsts tirgus uzraudzības iestāžu esamību, pienākumiem un identitāti, kā arī par veidiem, kā ar tām sazināties;
9. Lai nodrošināt ātru informācijas apmaiņu starp dalībvalstīm, gadījumos, ja Eiropas Savienības iekšējā tirgū vai uz tās ārējās robežas tiek identificētas bīstamas vai nedrošas preces, Komisija izveidoja ātrās informācijas apmaiņas sistēmu RAPEX;
10. CE zīmes ir marķējums, ar ko ražotājs apliecina, ka prece atbilst visām attiecināmajām normatīvo aktu prasībām;
11. Muitas iestādes galvenokārt ir atbildīgas par Eiropas Savienības starptautiskās tirdzniecības pārraudzību, tādējādi veicinot godīgu un brīvu tirdzniecību, iekšējā tirgus ārējo aspektu īstenošanu, kopējās tirdzniecības politikas un citu Eiropas Savienības kopējo politikas jomu īstenošanu, kuras ietekmē tirdzniecību un vispārēju piegādes ķēdes drošību.
12. Muitas iestādes uztur regulāru dialogu ar komersantiem un citām iestādēm;
13. Dalībvalstis sadarbībā ar Eiropas Komisiju izstrādā, uztur un izmanto kopēju riska pārvaldības sistēmu, pamatojoties uz informācijas apmaiņu starp muitas administrācijām attiecībā uz risku un tā analīzi, nosakot kopējus riska izvērtēšanas kritērijus, kontroles pasākumus un prioritārās kontroles jomas;
14. Preces, kas ievestas Eiropas Kopienas muitas teritorijā, no to ievešanas brīža ir muitas uzraudzībā, un tās var pakļaut muitas kontrolei;
15. Tirgus uzraudzības iestādes nodrošina, ka nelikumīgi un nedroši produkti netiek laisti un nepaliek tirgū, tādējādi aizsargājot sabiedrības intereses, šāda veida uzraudzība attiecas gan uz produktiem, kas ražoti Latvijā, kā arī importētām precēm;
16. Nepietiekama tirgus uzraudzība, nepārbaudot tirgū laisto preču un pakalpojumu atbilstību normatīvo aktu un drošuma prasībām var radīt draudus ne tikai patērētāju veselībai un dzīvībai, bet arī negodīgus konkurences apstākļus un veicināt nelabvēlīgu uzņēmējdarbības vidi;
17. Lai nodrošinātu, uzlikto pienākumu robežkontroles iestādēm iesaistīties tirgus uzraudzības pasākumu īstenošanā un nodrošinātu efektīvu un vienotu kontroles mehānismu, VID Muitas pārvalde ir izstrādājusi iekšējos normatīvos aktus.
18. MKP amatpersonas sazinās ar attiecīgajām tirgus uzraudzības iestādēm tikai gadījumos, kad par konkrēto preču kategoriju informācija par atbilstības nosacījumiem vai patērētāju apdraudējumu ir saņemta no VID Muitas pārvaldes vai ir pieejama Eiropas Kopienas ātrās informācijas apmaiņas sistēmas vietnē - RAPEX, vai iestrādāta automātiskajos riska profilos muitas elektroniskajai preču deklarēšanai paredzētajās informācijas sistēmās.
19. MKP amatpersona atļauj piemērot precēm importu, ja no tirgus uzraudzības iestādes ir saņemts atzinums par preču drošumu un atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām;
20. Individuālie aizsardzības līdzekļi ir šādas valkāšanai (turēšanai rokā) paredzētas ierīces, izstrādājumi un sistēmas, ko izveidojis ražotājs personas aizsardzībai pret vienu vai vairākiem veselībai vai drošībai bīstamiem faktoriem;
21. MKP amatpersonām varētu rasties grūtības pārbaudot IAL, jo pie šīs preču grupas pieder ļoti daudz un dažādu preču, līdz ar to ir ļoti daudz un dažādu dokumentu, kurus jāpārbauda pirms preces var tikt laistas brīvā apgrozībā.
22. IAL tirgus uzraudzību veic PTAC, bet darba vietās – Valsts darba inspekcija.
23. Rotaļlieta ir izstrādājums, kas paredzēts, lai ar to rotaļātos bērni, kas jaunāki par 14 gadiem.

Коментарий автора
Загрузить больше похожих работ

Atlants

Выбери способ авторизации

Э-почта + пароль

Э-почта + пароль

Неправильный адрес э-почты или пароль!
Войти

Забыл пароль?

Draugiem.pase
Facebook

Не зарегистрировался?

Зарегистрируйся и получи бесплатно!

Для того, чтобы получить бесплатные материалы с сайта Atlants.lv, необходимо зарегистрироваться. Это просто и займет всего несколько секунд.

Если ты уже зарегистрировался, то просто и сможешь скачивать бесплатные материалы.

Отменить Регистрация