Secinājumi un priekšlikumi
Pētījuma gaitā darba autore izstrādāja šādus secinājumus:
1. Uzņēmuma reputāciju veido dažādi komponenti - korporatīvā kultūra, saražoto produktu kvalitāte, sociālās garantijas, ilgtspējīgas attīstības reāla stratēģija u.c. Reputācija tiek vērtēta pēc reputācijas indeksa, kas ir atkarīgs no darbinieku profesionālās kompetences, atbilstības ES prasībām un emocionālās pievilcības.
2. SIA „Rīgas satiksme” uzņēmuma reputācijas topā 2015. gadā, ierindojās 149. vietā, un tā ieguva 4. vietu kā uzņēmums ar straujāko reputācijas kritumu, kas ir negatīvs rādītājs. Uzņēmums „Rīgas satiksme” nokrities par 77 vietām, salīdzinot pret iepriekšējā gada, 2014., uzņēmuma reputācijas topu. Par iemeslu šādai reputācijas krišanās varētu būt 2015. gadā saimnieciskās darbības skandāli un cenas paaugstināšanās.
3. Aptauja parāda, ka 48% respondentu novērtējums par pašu uzņēmumu ir neitrāls un 47% novērtējums ir negatīvs. Tikai 5% respondentu par uzņēmumu SIA „Rīgas satiksme” ir pozitīvs novērtējums. Mediji varētu būt viens no iemesliem negatīvai reputācijai tiem, kam ikdienā ir mazāka tiešā saskarsme ar uzņēmuma pakalpojumiem.
4. Pēc aptaujas un intervijām var secināt, ka viens no būtiskākajiem kritērijiem, kas ir ietekmējis uzņēmuma „Rīgas satiksme” reputāciju ir cena. Klientus nekad neapmierina, kad tiek paaugstinātas cenas, tāpēc tas ir viens no iemesliem, kāpēc uzņēmuma reputācija 2015. gadā ir kritusies.
5. SIA „Rīgas satiksme” nav ne mārketinga, ne reklāmas nodaļas, tāpēc tas nenodarbojas ar reputācijas veidošanu un uzlabošanu. Uzņēmums ir monopolisks, un cilvēki neatkarīgi no reputācijas, izmantos uzņēmuma pakalpojumus, lai apmierinātu savas vajadzības.
…