-
Uzņēmuma stratēģiskā plānošana
Nr. | Название главы | Стр. |
ANOTĀCIJAS | 6 | |
IEVADS | 6 | |
1. | Stratēģijas noteikšana uzņēmumā SIA „TIP – TOP” | 7 |
1.1. | Stratēģijas noteikšanas izvēlēšana | 7 |
1.2. | Tompsona un Striklanda matrica | 12 |
1.3. | Izvēlētās stratēģijas noteikšana | 13 |
2. | Uzņēmuma SIA „TIP – TOP” darbības apraksts un novērtējums | 20 |
2.1. | Uzņēmuma darbības apraksts | 20 |
2.2. | Uzņēmuma SIA „TIP – TOP” iekšējās vides analīze | 21 |
2.2.1. | Uzņēmuma personāls | 25 |
2.2.2. | Uzņēmuma mārketinga politika | 27 |
2.2.3. | Finanšu stāvoklis uzņēmumā | 28 |
2.2.4. | Uzņēmuma SIA „TIP – TOP” SWOT analīze | 35 |
2.3. | Uzņēmuma SIA „TIP – TOP” ārējās vides analīze | 36 |
2.3.2. | PESTEL analīze | 37 |
2.3.4. | M. Portera piecu konkurences spēku modelis | 42 |
2.3.5. | SWOT analīzes apraksts | 44 |
3. | Uzņēmuma izvēlētās stratēģijas plānošana un tās attīstības posmi | 49 |
3.1. | Izvēlētās stratēģijas izstrādāšanas rekomendācijas uzņēmumā | 49 |
3.2. | Posmsecīgais process izvēlētās stratēģijas īstenošanai uzņēmumā SIA „TIP – TOP” | 51 |
SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI | 53 | |
IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS | 56 |
A. Čandlērs, viens no pirmajiem darbu par stratēģisko plānošanu autoriem, uzskata, ka stratēģija tā ir pamata ilgtermiņa mērķu un uzdevumu noteikšana katrā uzņēmumā un darbības kursa noteikšana, kā arī resursu sadale, kas ir nepieciešami šo mērķu sasniegšanai.
Savukārt zinātnieks A. Ansoffs izceļ dažas atšķirīgas stratēģijas īpatnības:
Stratēģijas izstrādāšanas process netiek pabeigts ar kādu momentāno darbību. Parasti tas beidzās ar kopējo virzienu noteikšanu, pēc kuru vadīšana nodrošinās uzņēmuma augšanu un arī pozīciju nostiprināšanu.
Noformulētai stratēģijai ir jābūt izmantotai stratēģisko projektu izstrādāšanai. Stratēģijas loma meklējumos ir svarīga, pirmkārt ar to, ka tiek pievērsta uzmanība noteiktajām iespējām, otrkārt, lai atmestu visas pārējas iespējas, kas nav savienojamās ar stratēģiju.
Šīs stratēģijas nepieciešamība atkrīt, tad, kas notikumu reāla gaita izvedīs organizāciju uz vēlamo attīstību.
Stratēģiju veidošanas gaitā nevar paredzēt visas iespējas, kas atvērsies sastādot konkrēto pasākumu projektu.
Ja parādās precīzākā informācija var apšaubīt sākuma stratēģijas pamatojumu. Tāpēc ir nepieciešama atpakaļsaikne, kas ļauj nodrošināt savlaicīgo stratēģija pārformulēšanu.[2.;45]
Stratēģijas realizācijas process var būt iedalīts divos lielajos etapos:
1.stratēģiskās plānošanas process – stratēģiju klāsta izstrāde, sākot ar uzņēmuma bāzes stratēģiju un beidzot ar funkciju stratēģijām un atsevišķiem projektiem;
2.stratēģiskās plānošanas process – noteiktās stratēģijas realizācija laikā, stratēģijas pārformulēšana jauno apstākļu ietekmē.
Stratēģiskā plānošana ir sistematizēts un loģisks process, kas ir pamatots ar racionālo domāšanu. Tajā pašā laikā tā ir prognozēšanas, pētīšanas, alternatīvu aprēķināšanas un izvēles māksla.
Uzņēmuma stratēģijām ir jābūt izpildītām pēc hierarhijas principa. Turklāt stratēģiju līmeņi, to integrācija ir ļoti atšķirīgas atkarībā no to tipa un uzņēmuma izmēriem. Tā, parastai organizācijai var būt viena stratēģija, bet sarežģītai – vairākas, turklāt dažādos darbības līmeņos.
Stratēģiskā plāna konceptuālais modelis ļuj noteikt sekojošus uzņēmuma stratēģiskā plāna sastādīšanas etapus:
1.apkārtējās vides analīze
a.ārējā vide;
b.iekšējās iespējas.
2.uzņēmuma politikas noteikšana.
3.stratēģiju formulēšana un alternatīvu izvēle:
a.mārketinga stratēģija;
b.finansiālā stratēģija;
c.ražošanas stratēģija;
d.sociālā stratēģija;
e.organizācijas grozījumu stratēģija;
f.ekoloģiskā stratēģija.[6;79]
Uzņēmuma stratēģiskā plāna sastādīšanas pēc augstāk piedāvātas shēmas rezultāts ir dokuments, kas tiek dēvēts par „Uzņēmuma stratēģisko plānu”, kuram parasti ir sekojošās nodaļas:
1.uzņēmuma mērķi un uzdevumi;
2.uzņēmuma tekošā darbība un ilgtermiņa uzdevumi;
3.uzņēmuma stratēģija (bāzes jeb pamata stratēģija, pamata stratēģiskās alternatīvas);
4.funkcionālā stratēģija;
5.visnozīmīgākie projekti;
6.ārējo operāciju paraksts;
7.kapitālieguldījumi un resursu sadalīšana;
8.neparedzēto gadījumu plānošana.[8;85].…
ANOTĀCIJAS IEVADS 6 1. Stratēģijas noteikšana uzņēmumā SIA „TIP – TOP” 7 1.1. Stratēģijas noteikšanas izvēlēšana 7 1.2. Tompsona un Striklanda matrica 12 1.3.Izvēlētās stratēģijas noteikšana 13 2. Uzņēmuma SIA „TIP – TOP” darbības apraksts un novērtējums 20 2.1.Uzņēmuma darbības apraksts 20 2.2.Uzņēmuma SIA „TIP – TOP” iekšējās vides analīze 21 2.2.1.Uzņēmuma personāls 25 2.2.2.Uzņēmuma mārketinga politika 27 2.2.3. Finanšu stāvoklis uzņēmumā 28 2.2.4. Uzņēmuma SIA „TIP – TOP” SWOT analīze 35 2.3. Uzņēmuma SIA „TIP – TOP” ārējās vides analīze 36 2.3.2.PESTEL analīze 37 2.3.4.M. Portera piecu konkurences spēku modelis 42 2.3.5.SWOT analīzes apraksts 44 3. Uzņēmuma izvēlētās stratēģijas plānošana un tās attīstības posmi 49 3.1. Izvēlētās stratēģijas izstrādāšanas rekomendācijas uzņēmumā 49 3.2. Posmsecīgais process izvēlētās stratēģijas īstenošanai uzņēmumā SIA „TIP – TOP” 51 SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI 53 IZMANTOTĀS LITERATŪRAS UN AVOTU SARAKSTS 56 Konkurence mūsdienās vairs nepastāv tikai kādās nozares ietvaros vai nacionālā līmenī – vienas valsts robežās. Konkurence šobrīd jāizprot daudz plašākā mērogā kā starptautiskā jeb globālā konkurence. Tas nozīmē, ka tirgus ir visa pasaule, nevis kādas pilsētas tirgus laukums. Konkurences cīņā par pircējiem ne visas organizācijas konkurē vienādiem līdzekļiem un ne visas gūst panākumus. Katram uzņēmumam ir sava unikāla metode jeb veids, kā konkurēt un piesaistīt pircējus. Tas nozīmē, ka ikviena organizācija realizē savu unikālo stratēģiju, cīnoties ar saviem konkurentiem un apkalpojot savus klientus. Lielās firmas var atļauties tādu stratēģiju, kādu nevar lietot nelielas firmas. Tomēr par maz būt lielai firmai, lai gūtu uzvaru pār konkurentiem, jo var gadīties sakāvnieciska stratēģija pretstatā citu firmu sekmīgai konkurent cīņas stratēģijai. Arī maza firma var izraudzīties sekmīgu stratēģiju, sasniedzot pietiekami augstu atdevi no ieguldītā kapitāla (augstu peļņas normu). Darba mērķis ir izanalizējot stratēģiskās plānošanas ietekmējošos ārējos un iekšējos faktorus izstrādāt uzņēmuma darbības stratēģiju, kā arī nosakot tāsieviešanas pamata posmus. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, ir nepieciešams atrisināt sekojošus uzdevumus: Analizēt stratēģiskās plānošanas teorētiskos aspektus, izvērtējot piemērošanas izdevīgumu; Noteiktās stratēģijas pamata jautājumu noteikšana, kas nepieciešami stratēģijas izveidošanai; Uzņēmuma darbības un organizatoriskās struktūras, kā arī saimnieciskās darbības un finanšu stāvokļa apskate; veikt vadības sistēmas un mārketinga pilnveidošanas virzienu izstrādi; veikt SWOT analīzi metodi un izteikt priekšlikumus; izmantojot stratēģiskās plānošanas modeļu matricasanalizēt uzņēmuma stratēģisko pozīciju un balstoties uz iegūtajiem rezultātiem, pieņemt lēmumus par veicamajiem pasākumiem saskaņā ar modeli; Izstrādājot darbu, tika izmantotas šāda pētīšanas metodes: analīzes metode, grafiskā metode un aprakstošā metode. Darba tēmas izklāsta nobeigumā darba autors ir izstrādājis secinājumus un priekšlikumus turpmākai darbībai. Darba tēmas izklāstam tika izmantota gan toerētiskā literatūra, gan arī prakstikais pielietojums uzņēmuma stratēģijas noteikšanai.
- Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
- Uzņēmuma stratēģiskā plānošana
- Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
-
Ты можешь добавить любую работу в список пожеланий. Круто!Vadības principi un metodes mazajā uzņēmumā
Дипломная для университета54
-
Uzņēmuma "Gardums" mārketinga vides analīze
Дипломная для университета25
-
Tirgzinības stratēģijas pilnveidošana vairumtirdzniecības uzņēmumā
Дипломная для университета31
-
Individuālā uzņēmuma G nākotnes attīstības iespējas
Дипломная для университета54
-
Vadīšanas procesa nozīme ēdināšanas servisa uzņēmumā
Дипломная для университета76
Оцененный!